י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ביוזמת הרבנים

המומחה בדק את כשרות המקוואות באירופה

הרב מינצברג שנודע המפקח כשרות מומחה, הוזמן על ידי מרכז רבני אירופה בכדי לבדוק את כשרות מקוואות הטהרה בקהילות היהודיות באירופה | לראשונה מאז השואה יהיה מקווה טהרה כשר למהדרין בקרואטיה

המומחה בדק את כשרות המקוואות באירופה
בדיקת מקוואות באירופה צילום: באדיבות המצלם

ביוזמת 'מרכז רבני אירופה', יצא בשבוע שעבר מפקח המקוואות הנודע הרה"ג יהודה לייב מינצברג לביקור בקהילות יהודיות באירופה במטרה לבדוק את כשרות מקוואות הטהרה בהן, וכשיש צורך לתקן את הליקויים.

הרב מינצברג, ערך סיור מקיף בורשה שבפולין, בעיר הנובר שבגרמניה, בבריסל ובאנטוורפן שבבלגיה, בוינה שבאוסטריה ובזאגרב שבקרואטיה. בכל אחת מהמקוואות בהם ביקר הוא בדק את המקווה מהגג ועד הבור בתוך המקווה כמו גם את בורות ההשקה, הזריעה, מי הגשמים וכל שאר הפרטים. ראוי לציין כי הרב מינצברג משמש כמפקח על 64 מקוואות ש'מרכז רבני אירופה' ליווה וסייע בבנייתן במהלך השנים האחרונות.

כידוע כל מקווה טהרה חייב בדיקה כשרותית מידי תקופה ותחזוקה שוטפת. רבני אירופה נטלו על עצמם את העול להבטיח את בדיקת המקוואות כחלק מפעילותו באירופה ובעת הצורך גם לתקן את המקוואות כדי להבטיח את הטהרה בישראל.

במהלך הביקור בזאגרב מילאו את בורות המקווה ולראשונה מאז השואה יהיה מקווה כשר למהדרין במדינת קרואטיה. מדובר במקווה שקרן הרמ"א בראשות יו"ר הקרן הרב אברהם יהושע ולדמן סייעו רבות לבנייתה יחד עם "מרכז רבני אירופה". חנוכת המקווה תיערך בעוד מספר שבועות.

מקווה טהרה מרכז רבני אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד