י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יש דין ויש דיין

שני שוטרים הורשעו בגין תקיפת עצורים

שני שוטרים הורשעו בביהמ"ש בשני מקרים שונים • שוטר ששירת בי-ם הורשע בתקיפת 3 עצורים באתר בנייה בשכונת פסגת זאב; שוטר נוסף הורשע בתקיפת שב"ח בתחנת אריאל במהלך חקירתו

שני שוטרים הורשעו בגין תקיפת עצורים
כוחות משטרה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בית משפט השלום בנצרת הרשיע שוטר ששירת בירושלים בגין תקיפת שלושה עצורים באתר בנייה בשכונת פסגת זאב בירושלים. במהלך משימת סיור שמטרתה איתור שוהים בלתי חוקיים, הבחין הנאשם בדמויות חשודות שהחלו במנוסה. השוטר רדף אחריהם, בסיום המרדף, לאחר שהוביל אותם עצורים סמוך לניידת המשטרה, הושיב אותם על ברכיהם כשהם אזוקים תוך שהוא צועק עליהם, מכה בראשם, בהמשך סטר לשניים מהם וניסה לבעוט בעצור אחר.

בהכרעת הדין קבעה כב' השופטת דלית שרון-גרין: "ניכר כי הנאשם היה בעל הכח, שוטר במשטרת ישראל, לבוש מדים, מחזיק בנשק ארוך ובאקדח, אשר הוביל שלושה עצורים, שניים מהם שוהים בלתי חוקיים בארץ אזוקים זה לזה, והיכה אותם בראשיהם. בהמשך, הושיב את שלושתם על הקרקע תוך ששם ידו על כתפיהם, ושעה שכל אחד מהם ישב אזוק על הקרקע שב והכה אותם".

שוטר נוסף הורשע בבית משפט השלום בראשון לציון בגין תקיפת חשוד בתחנת אריאל במהלך חקירתו. החשוד, תושב השטחים נחקר בחשד להשתתפות ביידוי אבנים. על פי כתב האישום, תשובותיו של החשוד לא הניחו את דעתו של השוטר והוא החל למשוך לאחור את הכיסא עליו ישב החשוד וגרם לנפילתו ארצה ובהמשך סטר לחשוד בפניו. בית המשפט הרשיע את השוטר בעניין גרירת הכיסא והפלת החשוד, אולם לעניין הסטירה הוחלט לזכות את השוטר מחמת הספק.

במחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה אמרו כי "הכרעות הדין שניתנו היום מבטאות את המחויבות של מח"ש להיאבק בנחישות בעבריינות שוטרים ולחתור לחקר האמת מתוך גישה בלתי מתפשרת כלפי אלימות מיותרת, התעמרות ושימוש לרעה בכוח ובסמכות. כל זאת מתוך הבנה עמוקה לצורך לשמור על אמון הציבור במערכת האכיפה, בפרט כאשר מדובר במתלוננים הנמנים על אוכלוסיות חלשות".

שוטרי סיור שוהים בלתי חוקיים אלימות שוטרים הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד