י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מה מיוחד בתקופת השלכת בארה"ב

במהלך השנים, התפתח ז'אנר חדש של טיולים מאורגנים ובכלל, מדובר על טיולים אשר מטרתם להגיע אל יעדים מסוימים בארצות הברית שהם על פניו אינם נחשבים מקובלים בהכרח • כלומר, במקום להציע טיולים למקומות אליהם צפוי שאנשים ירצו לנסוע, בין אם זה ניו יורק, פלורידה בחוף המזרחי, או לוס אנג'לס, לאס וגאס וסאן פרנסיסקו בחוף המערבי, הרי שהחלו להיווצר יותר ויותר מסלולים אל יעדים אחרים

מה מיוחד בתקופת השלכת בארה"ב
ניו-אינגלנד ארהב צילום: שאטרסטוק

במהלך השנים, התפתח ז'אנר חדש של טיולים מאורגנים ובכלל, מדובר על טיולים אשר מטרתם להגיע אל יעדים מסוימים בארצות הברית שהם על פניו אינם נחשבים מקובלים בהכרח. כלומר, במקום להציע טיולים למקומות אליהם צפוי שאנשים ירצו לנסוע, בין אם זה ניו יורק, פלורידה בחוף המזרחי, או לוס אנג'לס, לאס וגאס וסאן פרנסיסקו בחוף המערבי, הרי שהחלו להיווצר יותר ויותר מסלולים אל יעדים אחרים.

כך למשל, במהלך השנים האחרונות אנחנו יכולים לראות יותר ויותר חברות אשר מציעות קרוזים לניו אינגלנד, אשר נמצאת בצפון מזרח ארה"ב, אזור הכולל 6 מדינות, קונטיקט, מיין, מסצ'וסטס, ניו המפשייר, רוד איילנד, וורמונט. מדובר על אזור שנושק לקנדה והרבה פעמים המסלול משלב בתוכו גם כניסה לקנדה. העיר המרכזית במסלול זה היא ללא ספק בוסטון.

קרוזים לניו אינגלנד מתרחשים בדרך בחודשי ספטמבר עד אוקטובר, לעיתים קצת מעבר לכך, שכן אחרי זה אי אפשר להגיע אל המקום, בגלל שהחורף מתחיל והאזור נהיה קריר ומושלג. אך מעבר לכך, הסיבה שבגללה נהוג לערוך את הטיולים בתקופה זו, היא בגלל השלכת.

תקופת השלכת בארה"ב ובפרט באזור זה, נחשבת לאחת התקופות היפות ביותר שיש במהלך השנה. כל מי שביקר, למשל, בניו יורק בתקופת השלכת, יכול היה לראות את סנטרל פארק, הפארק שנמצא במרכז מנהטן, בתפארתו. כשכל העלים נושרים מן העצים ומכסים את המדשאות הירוקות. הרבה פעמים אפשר למצוא סנאים מסתובבים בין העלים, מחפשים מה לאכול.

גם בביקור בניו אינגלנד בתקופת ספטבר, אוקטובר, תחילת נובמבר, אפשר להתרשם מהיופי של השלכת. הטיול כולל ביקור בשמורות, אתרים, עיירות דייג ועוד שורה של מקומות, בהם הספינה עוגנת ואז נטייל לטייל בסביבה. לראות כיצד העצים הופכים ערומים מעלים ואלה מכסים את כל האזור.

תקופת השלכת באזור זה היא תקופה מאוד מיוחדת ומרשימה. מדובר על תקופה במהלכה הימים אומנם קצרים אך הטמפרטורה נוחה, כשבלילות היא יורדת. מעבר לכך, העלים בגלל תופעות כימיות שונות משנים את צבעם מירוק לצהוב, כתום, אדום, מה שיוצר מראה מרהיב ומיוחד. מראה זה מוכר באזור, בשם קיץ אינדיאני. התופעה מתחילה בצפון ניו אינגלנד ויורדת כלפי מטה אל הדרום של האזור.

כיצד בוחרים קרוז לניו אינגלנד

על מנת ליהנות מטיול ייחודי באזור, צריך כמובן לבחור חברה שיכולה לספק לנו קרוז איכותי. לשם כך עלינו לבדוק, מה כל חברה מציעה, בין אם זה ביחס למסלול הטיול ובפרט מסלול השייט, נקודות העגינה והמקומות בהם נבקר, וכן מה בדיוק כולל הקרוז מבחינה לוגיסטית, מה אנחנו מקבלים בספינה ומה אנחנו מקבלים מחוץ לספינה.

כמובן שלפני הכל, עלינו לוודא שאכן הספינה יוצאת בתקופת השלכת וכל הקרוז נערך במשך תקופה זו, כך שאנחנו נוכל ליהנות מתופעה, עד סיום הטיול שלנו.

 

ארהב שלכת קרוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד