כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שסע רחב

המו"מ בשמאל כשל - סקר קבע: גבאי מזיק

הפילוג והשסע הרחב בגוש השמאל רחוק מסיום | המגעים בין גנץ ליעלון עלו על שרטון ומאיימים לפוצץ את ניסיון איחוד הכוחות בין הגנרלים לשעבר | לגבי 'העבודה': סקר פנימי שנערך, גילה כי חיבור עם גבאי יוביל לנזק אלקטורלי

המו"מ בשמאל כשל - סקר קבע: גבאי מזיק
יעלון, גנץ, אשכנזי צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר/מארק ישראל סלאם, פלאש 90

השבוע הגורלי של מפלגות השמאל בעיצומו: לקראת נאומו הצפוי של בני גנץ מחר (שלישי) בגני התערוכה, נמשכים המגעים לאיחוד בינו לבין השר והרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון.

על פי הדיווח של יואב קרקובסקי, ‏ההסכם בין גנץ ליעלון אמור היה להיחתם הלילה (ראשון) - אך ברגע האחרון התפוצץ, וזאת בעקבות טענות שעלו מצידו של יעלון על כך שהתנאים שמקבלת תל"ם (מפלגתו של יעלון) הם "מוגזמים".

התנאים שסוכמו, כוללים בין היתר חמישה מקומות עבור אנשי יעלון עד למקום ה-20, ברקע הסקרים שטוענים כי מפלגתו של משה יעלון אינה עוברת את אחוז החסימה, באם היא תתמודד לבד ללא חיבורים.

כך או כך, מצידו של גנץ עושים מאמץ ניכר בכדי שכבר מחר, בעת שיעלה לנאום בפעם הראשונה בפני תומכיו, משה בוגי יעלון יעמוד לצידו ובכך תהפוך מפלגת 'חוסן לישראל' למפלגת הרמטכ"לים.

בתוך כך, ב'ישראל היום' דווח הבוקר כי במחקרי עומק שערכו במפלגתו של גנץ עולה, כי צירופו של אבי גבאי לגוש שמאל - מרכז, מבריחה מנדטים ופוגעת ביכולת לאתגר את הליכוד ואת נתניהו.

על פי הדיווח, הסקר קבע כי צירופה של מפלגת העבודה למהלך של איחוד במרכז-שמאל, מזיקה לגוש ששואף להחליף את נתניהו.

מהמחקר עלה עוד, כי איחוד של הגוש ללא מפלגת העבודה, עשוי להוביל למספר מנדטים גדול יותר מאשר צירופה של המפלגה בראשות גבאי למהלך של איחוד.

משה בוגי יעלון בני גנץ חוסן לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד