כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שמאל, מרכז או ימין

דריכות במערכת הפוליטית: גנץ שובר שתיקה 

המהדורות המרכזיות בישראל צפויות להיפתח הערב בשעה 20:00, כאשר המצלמות כולן מופנית לעבר פניו של איש אחד - בני גנץ • לאחר שתיקה ארוכה מאז הצטרף לפוליטיקה, הוא פותח את הפה ופורש את משנתו וגם מכריז על ריצה לראשות הממשלה היישר מהחיים האזרחיים

דריכות במערכת הפוליטית: גנץ שובר שתיקה 
בני גנץ צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

במערכת הפוליטית מצפים בדריכות לנאומו הרשמי הראשון של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, אותו הוא צפוי לשאת הערב (שלישי) בגני התערוכה בתל אביב, כאשר הוא צפוי לפרוס את משנתו ומצע מפלגתו וגם להכריז על התמודדותו על ראשות הממשלה מול בנימין נתניהו, יאיר לפיד ואבי גבאי.

לא ברור האם גנץ יעלה נושאים מדיניים בנאומו, מה שיסמן אותו כשמאל מובהק וירגיע את בנימין נתניהו או שמא יתעלם מהנושא ואף יפתיע בהתבטאות או סיסמה מוצלחת שתצליח לערער את הישראלים ולטרוף את הקלפים גם במפלגות הימין ובראשן 'הליכוד'.

אתמול (שני) חשף העיתונאי עמית סגל ב'חדשות 12' מספר פסקאות מנאומו של גנץ, מהן עולה כי הוא צפוי  להתייחס לחקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ויצהיר כי הוא מתחייב שלא לשבת בממשלה שנגד העומד בראשה יוגש כתב אישום, כאשר הוא משאיר לעצמו פתח להצטרף לממשלת נתניהו עד שיוגש כתב אישום. 

עוד יאמר גנץ בנאומו, "ישראל איננה ממלכה ואין בה מלך או מלכה" כאשר הוא מתכוון בשורה זו לעקוץ את בני הזוג בנימין ושרה נתניהו. הוא גם מתכוון לכנות את ממשלת נתניהו הנוכחית כ"רעה וכזאת שמפלגת את העם", כן, יתחייב לקצוב את תקופת כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות בלבד.

בתוך כך, במערכת הפוליטית יעקבו לראות אילו דמויות ייכללו ברשימתו או יחברו אליו, כאשר בתקשורת הכללית מדווחים על מגעים מתקדמים בין גנץ למשה בוגי יעלון, כשהערב בשעה 20:00 נקבל תשובה גם לעניין הזה.  

השר משה כחלון, יו"ר מפלגת 'כולנו' התבטא אתמול כי, "יש לי הרבה מאוד כבוד לגנרלים ולהם צריך להצדיע ולא להצביע - לגנרלים מצדיעים ול'כולנו' מצביעים".

ב'חוסן לישראל' הגיבו להדלפת הקטעים מנאומו של גנץ ואמרו: "בשבוע האחרון הוצעו על ידי גורמים שונים ליו"ר חוסן לישראל מספר נוסחי נאומים. אחת הטיוטות שלא אושרה הגיעה לידיהם של חלק מכלי התקשורת. ב-20:00 אזרחי ישראל מוזמנים לצפות בנאום האמתי".

בני גנץ חוסן לישראל בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד