י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

בין לי זיתוני לת"תים של הישיבות • טור מיוחד

אתם, הקהילה הצרפתית, שמתייצבים לימין דורסי לי זיתוני, זכרו: העולם עגול! • אתם, תלמידי הישיבות, שאוספים כסף למטרות נעלות, זכרו את מי אתם מייצגים

בין לי זיתוני לת"תים של הישיבות • טור מיוחד

כולנו הזדעזענו מתאונת "פגע וברח" של שני הפוחזים בנערה לי זיתוני אשר פגעו וברחו עוד באותו היום לצרפת וזאת על מנת להימלט מאימת הדין.

הבעיה שחלקים רבים מיהדות צרפת תומכת באותם רוצחים כאשר משפחת המנוחה היגיע לצרפת אף לא נתנה להם האפשרות לעלות את זעקתם בפניי ראשי בקהילה באירוע שהתקיים בצרפת ליהודי הקהילה ולמנהיגיה, תוך שהנם מגוננים על אותם המרצחים על מנת שלא יוסגרו לארץ.

שוכחים אותם צרפתים כי "העולם הוא עגול" וכי באם יאטמו הם ליבם לזעקת משפחת הנרצחת לא יוכלו בעתיד לזעוק את יפגע יהודי בצרפת הן בגלל אנטישמיות והן מכל סיבה אחרת כאשר דמה של הנערה לי זיתוני זועק אלינו...

מקרה זה לצערנו ולחרדתנו איננו היחיד, כאשר אנו שומעים כמעט בכל יום על תאונות דרכים כאשר מעורבים בהם בחורים צעירים אשר נהגו בשכרות, כאשר כל אחד מאיתנו שואל את עצמו כיצד הידרדרנו למצב בו בחורים צעירים "בני טובים" כהגדרתם, משתכרים עד כלות, תוך שהנם אוחזים בהגה וטובחים ביושבי הרכב שלהם עצמם וברכבים אחרים. לצערי תופעה זו פשתה בכל רבדי החברה, כאשר רשויות החוק עומדות חסרות אונים כנגד תופעה חמורה זו שיש לעוקרה מן השורש.

כאשר מדובר על מוות מיותר אשר בפועל הורס משפחות לרסיסים מנגד ולהבדיל אלף אלפי הבדלות, בימי הפורים הממשמשים ובאים, נוהגים בחורי התת"ים להגיע לבתים על מנת לאסוף כספים לבחורים במצוקה ולמטרות נעלות אחרות, כאשר כל מטרה חשובה יותר מקודמתה וביקורי בחורי הישיבות מוסיפים לאוירת החג, כאשר חלק אינטגראלי משמחת החג הנה ריקודי הבחורים המשמחים כל בית ומשפחה אליה הנם נכנסים.

הבעייתיות הנה העובדה כי בקבוצות אלה מידי פעם משתרבב בחור צעיר אשר שתה לשוכרה, כאשר בהתנהגותו הנו מביך את כלל הנוכחים והחמור מכך הנו מבזה את כבודו ואת כבוד התורה אשר הנו מייצג. בחורים אלה אינם מתכוונים לרע אלא מקווים כי בהתנהגות זו הנם מקיימים את מצוות החג "עד דלא ידע בן ארור המן לברוך מרדכי".

השאלה הנשאלת היא הנה האם כאשר בחור מחליט "להדר" במצווה זו ושואב לתוכו כמויות אדירות של אלכוהול, האם הציבור כולו צריך "להנות" ממצווה זו וההשלכות הנובעות ממנו. לצערי, ראיתי בחג זה בחורים כמעט חסרי הכרה כאשר הנם שיכורים "כלוט" תוך שהנם רובצים בתוך שלוליות של קיא. האם לכך התכוונו חכמינו עת התכוונו "עד דלא ידע"... מסופקני.

לאור העובדה כי תורתנו הקדושה גדושה במצוות אשר אפשר להדר בהם ללא פגיעה בציבור, כאשר אף ענין השמחה אינו מחייב דווקא שתיית משקאות חריפים, טוב באם "ההידור" יופנה למטרות נעלות אחרות ולא דווקא לשתיית אלכוהול אשר כאמור מבזה את המשתמש בהם. כאמור לעיתים אף מביא לידי אסונות עליי לציין כי מידי שנה ישיבות רבות מגיעות לביתי כאשר ילדיי ואורחי ממתינים להגעתם בכיליון עיניים "וכיליון כיס" כאשר המדובר על שמחה אמיתית של בני תורה, אשר הערך המוסף של שמחתם אין לה מחיר!

אין ספק כי מטרתם של בחורים אלה הנה רצויה, אך לעניות דעתי מעשיהם אינם רצויים וטוב באם אנו ובחורי הישיבה נלמד את כלל המגזרים, כי אלכוהול אינו למטרות השתכרות אלה למטרות קדושות ונעלות, דבר אשר ללא ספק יוסיף לשמחת החג לכולם. חשוב לי לציין טרם סיום הטור השבועי ולהבהיר שוב כי שמחת החג לא היתה שלמה ללא שמחת החג של בחורי הישיבות מכל המגזרים אשר מוכיחים כי אומנם אנו עם מפורד בין העמים, אך דתנו שונה, וטוב שכך!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד