י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לא האמנתי"

הגבאי משחזר בכאב: "מה שעשו פה - פשוט פוגרום"

גבאי ביהכנ"ס שחולל, ישראל לוי: "לא האמנתי. פשוט מטורף. פוגרום. פשוט פוגרום" • "הדלתות מקדימה יותר עבות והם לא הצליחו לטפל בהם - אז הם הוציאו את הספרים מהצד" • צפו בתיעוד

הגבאי משחזר בכאב: "מה שעשו פה - פשוט פוגרום"
המתפלל משחזר צילום: באדיבות המצלם

המקרה המזעזע של השלכת ספרי התורה בביזיון בבית הכנסת "שיח ישראל" בקרית יובל ממשיך לעורר הדים ותגובות גינוי חריפות מכל הספקטרום הפוליטי.

שעות ספורות לאחר חילול בית הכנסת, שמזכיר תקופות אפלות בעם ישראל - גבאי בית הכנסת, ישראל לוי, שיחזר בכאב את המראות הקשים: "לא האמנתי. פשוט מטורף", מספר הגבאי בכאב, "פוגרום. פשוט פוגרום".

עוד הוא הוסיף: "הדלתות מקדימה יותר עבות והם לא הצליחו לטפל בהם - אז הם הוציאו את הספרים מהצד". מתפלל נוסף: "השקיעו פה, עשו פה קידוח". 

כזכור, אלמונים חדרו הלילה (שלישי) לבית הכנסת הספרדי-צרפתי 'שיח ישראל' בשכונת קריית יובל בירושלים, פרצו את כספת ארון הקודש השליכו את ספרי התורה על הרצפה בביזיון וכן שפכו חומצה והשחיתו את הריהוט.

יצוין כי מדובר בבית הכנסת בשכונה, שאחד ממקימיו היה הקדוש יונתן סנדלר הי"ד, שנרצח בטבח בבית הספר היהודי בטולוז בשנת 2012 עם שני ילדיו אריה וגבריאל, והילדה מרים מונסונגו הי"ד. לאחר הרצח, היכל בית הכנסת שונה לזכר משפחת סנדלר הי"ד. בית הכנסת מונה כיום כ-100 מתפללים רובם יוצאי צרפת, בראשות הרב הגאון שלום כהן.

בית כנסת שוכן במקלט תחת בניין מגורים ובשלב זה טרם ברור מתי בדיוק הייתה הפריצה.

מחקירה ראשונית של השוטרים במקום יחד עם גבאי בית הכנסת, עולה כי מלבד ההשחתה - לא נגנב דבר, מה שמעלה תהייה האם המטרה הייתה אנטישמית או גנב ערל לב שפרץ לכספת ולא מצא בה דברים שבעיניו הם יקרי ערך.

בעקבות חומרת המקרה וחילול הקודש הנורא, החליט מפקד המחוז היוצא ניצב יורם הלוי להקים צוות חקירה מיוחד מתחנת מוריה שיחקור את המקרה החמור, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

זעזוע ספרי תורה חילול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד