י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הכל בהסדר – מה ההבדל בין מוסך הסדר למוסך רגיל?

במקרה של תאונה, לא עלינו, תהיה לכם הבחירה באם לתקן את רכבכם במוסך הסדר או במוסך מורשה לבחירתכם • אז מה זה בדיוק מוסך הסדר? מה זה אומר לתקן את הרכב שם? ואיזה עוד בונוסים ניתן לקבל על הדרך? בכתבה הבאה

הכל בהסדר – מה ההבדל בין מוסך הסדר למוסך רגיל?
מוסך לכלי רכב צילום: שאטרסטוק

רצה הגורל והרכב שלכם היה מעורב בתאונת דרכים. לא קשה, אך בכל זאת תאונה שהולכת להשבית את הרכב לכמה ימים טובים, אולי יותר משבוע. אז אחרי שעיכלתם את הטראומה מהתאונה עצמה, בוודאי התחלתם להבין את משקלו של הביטוח הבא לעזרתכם – בדיוק ברגע בו יש בו צורך.

עכשיו, כשהרכב הפגוע כבר נגרר אפשר להתעסק בשאלה כיצד והיכן לתקן את הרכב. ובכן, חברת הביטוח נותנת שתי אפשרויות, תיקון במוסך הסדר או תיקון במוסך מורשה-פרטי. בוודאי תזכרו כי במעמד בו רכשתם ביטוח מקיף לרכב והוסבר לכם נושא ההשתתפות העצמית, עלה כי ישנה השתתפות שונה במקרה בו התיקון נעשה במוסך הסדר או במוסך רגיל.

הבדלים אלה נובעים מהעלות השונה מבחינת חברת הביטוח בין שני סוגי המוסכים הללו. אז כדי שבפעם הבאה שחברת הביטוח מציעה לכם לתקן את הרכב במוסך הסדר המצב יהיה ברור לחלוטין, באנו לעשות קצת סדר בעולם המושגים שעלול קצת לבלבל את מי שאינו בקיא ברזי עולם המוסכים. קראו והחכימו.

מהו מוסך מורשה?

בכוונה פתחנו את ההסבר דווקא במוסך מורשה כיוון שישנו בלבול בין השניים. מוסך מורשה הוא כזה שקיבל אישור רשמי לפעולתו ממשרד התחבורה. בין אלה יש גם שקיבלו אישור מיבואן ספציפי לפעול בשמו ונקראים "מוסך מורשה יבואן". אף אחד מתארים אלה אינו מחייב כי רמת אמינותו או מקצועיותו של המוסך תהיה ללא רבב, אך אין ספק כי גופים חיצוניים המפקחים עליו יסיעו לו להעלות את רמת השירות שלו לצרכן.

מהו מוסך הסדר?

מוסך הסדר הינו כזה שחתם על הסכם עבודה למול חברת הביטוח לפיו החברה שולחת אליו את לקוחותיה ובכך הם מפיקים רווח דו צדדי: חברת הביטוח מקבלתת הנחה משמעותית מהמוסך מכיוון שהוא מקבל מספר רב של לקוחות ללא הוצאות חיצוניות של שיווק העסק, מה שמתגלגל ללקוח בצורת שירות יעיל ונוח יותר כמו רכב חלופי לכל תקופת התיקון ודמי השתתפות עצמית זולים יותר. מבחינה מקצועית, מעבר לאישורי משרד התחבורה, מוסכי הסדר כפופים גם לביקורת, נהלים וסטנדרטים מצד חברת הביטוח ולכן בדרך כלל יהיו אלה מוסכים בעלי רמת שירות גבוהה יחסית.

למה לתקן במוסך הסדר?

תיקון רכבך במוסך הסדר יהיה בדרך כלל הדרך הנוחה והזולה לתיקון נזקי תאונה ברכב. שכן, פוליסת ביטוח מקיף סטנדרטית מציעה גובה כיסוי מסוים אשר מותנה גם בהשתתפות עצמית מצד הלקוח. בהכנסת הרכב למוסך הסדר אשר עובד יחד עם חברת הביטוח, מעבר לדמי ההשתפות העצמית המופחתים, יכול המוסך לפעול ביתר חופשיות לגבי תיקון הרכב, להבדיל ממוסך מורשה בו בדרך כלל מחיר התיקון יהיה גבוה יותר, הן ללקוח והן לחברת הביטוח.

בנוסף, נגזר מכך ששירותים נוספים כמו רכב חלופי לכל תקופת התיקון, אחריות לתיקון ושטיפת הרכב יעשו על ידי המוסך כנוהל עבודה מסודר, ללא שתידרש לכך בקשה מיוחדת או שיהיה צורך, לגבות תשלום על כך. לגבי רמתו של המוסך, יש לעמוד על זכותכם, באם בחרת במוסך הסדר, לבחור את זה המתאים לך לפי המלצות ואחרי סקר שוק אותו ביצעתם. לכל חברת ביטוח יש יותר ממוסך אחד העומד לרשות לקוחותיה.

למה לתקן במוסך מורשה?

תיקון הרכב במוסך מורשה ידרוש כמעט בכל מקרה אורך רוח וכיסים עמוקים יותר. היתרון העיקרי הוא שבחרת במוסך איתו ודאי הלכת במשך תקופת זמן ארוכה, אך יש לקחת בחשבון כי מעבר לדמי ההשתתפות העצמית הגבוהים יותר, גם התשלום על תיקון התאונה מוטל על הלקוח וההחזר יבוצע בצורה של שוטף פלוס 90 יום. כמובן, הצעת המחיר חייבת להיות מאושרת על ידי חברת הביטוח אך אין זו ערובה שיהיה זה המחיר הסופי ושחברת הביטוח תסכים לשינוי כלשהו במחיר. לכן, במקרה כזה, צריך ממש לסמוך על המוסך שלכם.

לסיכום, תאונת דרכים היא אינה אירוע נעים כלל וכלל. תיקון הרכב במוסך הסדר הוא ללא ספק הדרך הקלה, הזולה והנוחה לביצוע התיקון. מצד שני, מי שבידו הפרוטה, הסבלנות והביטחון המלא כי תוצאת התיקון תהיה טובה יותר באופן משמעותי במוסך אחר, יכול לעשות זאת. סעו בזהירות.

 

 

רכב תאונת דרכים מוסך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד