י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון

הקרב בתוך אגודת ישראל מגיע להכרעה סופית

הרוחות באגודת ישראל לוהטות לקראת הכרעת ועדת השמונה בעניין סדר המקומות ברשימה לכנסת העשרים ואחת • הצדדים השונים בויז'ניץ ובבעלזא, מתבצרים בעמדתם ומסרבים להתפשר בשלב זה

הקרב בתוך אגודת ישראל מגיע להכרעה סופית
אייכלר ומוזס צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

פרסום ראשון: בתום שבועיים שבמהלכם סערו הרוחות בתוך אגודת ישראל סביב סדר המקומות, כאשר נציג חסידות בעלזא שהוצב במקום השביעי דרש לקבל את המקום החמישי - הקרב מגיע להכרעה סופית.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי קודם פתיחת ועידת 'אגודת ישראל' מחר בנתניה, יתכנסו חברי ועדת השמונה של אגודת ישראל בכדי לדון בסדר המקומות ברשימה.

המאבק נסוב כאמור סביב המקום השלישי באגודת ישראל והחמישי ברשימת יהדות התורה, ברקע החשש הגדול כי המקום השביעי לא יהיה רלוונטי.

בבעלזא טוענים כי הם החסידות השנייה בגודלה במפלגה החסידית וכי הם וויתרו לויז'ניץ עד כה רק בשל הכבוד שרחש האדמו"ר מבעלזא לחמיו האדמו"ר מויז'ניץ בעל ה'ישועות משה' זצ"ל וכן למקורבו, נציג הסיעה המאוחדת ח"כ מנחם אליעזר מוזס.

כעת, בחסידות בעלזא מבקשים את מקומם המגיע להם לטענתם, ומנגד, בויז'ניץ אומרים כי באם יערכו בדיקה, יתברר שהם לא קטנים בהרבה מבעלזא ואולי אף גדולים יותר.

במהלך הועידה, צפויה 'מועצת גדולי התורה' של אגודת ישראל לאשר את זהות חברי הכנסת לקראת הגשת הרשימות לכנסת ה-21, בצל האיום הבעלזאי שמרחף, כי באם הללו לא יקבלו את המקום החמישי, הם יחרימו את הוועידה האגודאית.

בעלזא ויז'ניץ אייכלר מנחם אליעזר מוזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד