י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חילול בית הכנסת

ויצמן מאשים: תוצאה של המדיניות בעשור האחרון

חבר מועצת עיריית ירושלים יוחנן ויצמן, שיגר מכתב לראש העיר בעקבות חילול בית הכנסת בקריית יובל ומאשים: "אף אחד לא רוצה לחשוב שמדובר במעשה שבא כתוצאה מההסתה נגד החרדים בשכונה"

ויצמן מאשים: תוצאה של המדיניות בעשור האחרון
יוחנן ויצמן צילום: באדיבות המצלם

בעקבות המקרה המזעזע הבוקר (שלישי) בקריית יובל, לאחר שספרי תורה חוללו בבית הכנסת המקומי, חבר מועצת עיריית ירושלים פנה לראש העיר ליאון בדרישה לשנות את המדיניות של מבני בתי הכנסת בעיר.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' כותב נציג חסידי גור יוחנן ויצמן כי "המראות הקשים מחילול בית הכנסת 'שיח ישראל' בקריית יובל הלילה - מזעזעים כל לב יהודי. הדברים ניכרים בהודעות הגינוי שהוציאו כל הגורמים הנכבדים במערכת הציבורית, וכיהודים חרדים אנו ממתינים להנחיית גדולי ישראל באשר לפעולות החיזוק הרוחניות שעלינו לנקוט בהן".

"אני לא מאמין שהמעשה הנפשע בוצע על ידי יהודים ואני נוטה להניח שגם המשטרה תחקור אם יש כאן מניע לאומני ואנטישמי. אף אחד לא רוצה לחשוב שמדובר במעשה שבא כתוצאה מההסתה נגד החרדים בשכונה, על רקע המדיניות העירונית שהייתה נהוגה לצערנו בעשור האחרון להדחקת החרדים מהשכונה", כותב ויצמן.

ויצמן מוסיף וכותב לחבריו במועצת העיר ולראש העיר כי, "אנחנו, נציגי הציבור בירושלים, לא יכולים להסתפק רק בזעזוע ובהודעות כאב, עלינו מוטל לפעול הלכה למעשה לתיקון העוול וליצירת משקל נגד הולם למעשה הנפשע".

לדברי ויצמן, "כולנו מסכימים שאין שום סיבה שבתי כנסת לא יקבלו מבנה קבע ראוי, שמטבעו מוגן יותר בפני פורצים כדוגמת החוליגנים שביצעו את החילול הנפשע הלילה. זו המשימה שלנו לעת הזו".

כאמור, במכתבו מבקש חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן לשנות את מדיניות העירייה בעניין בתי הכנסיות ומבני הציבור בשכונות המתחרדות שרובם במקלטים או במנד"ים שלדבריו, "זו שעת הכושר להביא לידי ביטוי את שינוי המדיניות העירונית ולפעול יחד כדי שתכנית הבינוי העירונית לשנת 2019 תכלול את בתי הכנסת בירושלים, כך שיינתן פתרון ראוי והולם לצרכי בתי הכנסת בכל שכונות העיר".

יוחנן ויצמן עיריית ירושלים קרית יובל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד