י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הורשע המחבל השלישי מהפיגוע בו נרצח ינאי ויסמן הי"ד

הורשע המחבל השלישי שהשתתף בפיגוע ברמי לוי בשער בנימין ברציחתו של ינאי ויסמן הי"ד כמו גם בניסיון לרצח של אזרח שנפצע בפיגוע

הורשע המחבל השלישי מהפיגוע בו נרצח ינאי ויסמן הי"ד

הורשע המחבל השלישי שהשתתף בפיגוע ברמי לוי בשער בנימין ברציחתו של ינאי ויסמן הי"ד, ובניסיון לרצח של אזרח שנפצע בפיגוע.

המחבל שהורשע היום (שלישי) הגיע יחד עם שני המחבלים הנוספים למתחם רמי לוי בשער בנימין על מנת לרצוח יהודים, אך נמנעה ממנו הכניסה למתחם מכיוון שהיה מבוגר מהאחרים ולא הציג תעודת זהות, בו בזמן שהמחבלים האחרים נכנסו פנימה והחלו לצוד את קורבנם.

למרות זאת, בשלב מסוים נכנס אף המחבל המבוגר וניגש לחבריו על מנת לקבל מידהם את הסכין הנוספת ולבצע עימם את הפיגוע.

קודם שהספיק המחבל לקבל לידיו את הסכין הוצא המחבל מהמתחם, כאשר הוא צועק לחבריו 'יאללה' במשמעות שיתחילו לפגע.

לאחר שהמחבל השלישי הוצא החלו שני המחבלים האחרים בביצוע הפיגוע בו נרצח ינאי ויסמן ונפצע אזרח נוסף. כאמור, המחבל הורשע ברצח ובניסיון רצח בשל שותפתו בצוותא במעשי הרצח שבוצע.

לפני כחודש גזר בית המשפט הצבאי ביהודה 35 שנות מאסר על מחבל קטין אשר רצח את ינאי ויסמן הי"ד לפני כשנתיים בפיגוע בסניף רמי לוי בשער בנימין ופצע את אבי אביטל תושבי תל ציון. בית המשפט נמנע מלהטיל על הרוצח מאסר עולם וזאת בשל כך שהרוצח הינו קטין.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מסר "אנו מודים לתביעה הצבאית על עבודתה ומברכים על פסיקת בית המשפט אשר הרשיעה את המחבל, ובכך העבירה מסר שכל שותף למעשה טרור יעמוד לדין בגין המעשה ויישא באחריות מלאה לתוצאות.

אין ספק שנוכחותם של משפחות נפגעי האיבה במהלך הדיונים בבית המשפט מחדדת את ההבנה המשפטית והפשוטה שיש כאן מחבלים טרוריסטים שכל עניינם לאיים על קיומנו, ואין מקום לרחם על אותם טרוריסטים ולקבל את גרסתם השקרית לאחר שבצעו את זממם. מחבלים אלו ראוי שיוצאו להורג".

עוד הוסיף בלייכר "אנו קוראים לבית המשפט לא להסתפק בעונש הפחות ממאסר עולם הן בערכאה זו כנגד המחבלים שטרם נגזר דינם והן בערכאת הערעור כנגד המחבל, שנגזרו עליו 35 שנות מאסר ללא מאסר עולם".

טוביה ינאי ז"ל נולד בא' חשוון תשנ"ה לאביו ולאמו אורלי ויטמן שתחי' מחשובי המשפחות של הציונות הדתית. המנוח שירת בשירות סדיר בצה"ל. בזמן שהותקף, הוא היה במהלך עריכת קניות לשבת בסופר רמי לוי - ממנו לא חזר.

ינאי הי"ד גדל וחי בישוב מכמש, יחד עם רעייתו ולתינוקת בת 4 חודשים. הוא שירת כחייל סדיר בחטיבת הנח"ל. בצעירותו למד בתיכון בירושלים ובמכינה קדם צבאית בכפר אלדד. התגייס לנח"ל והתחתן תוך כדי שירותו הצבאי.

ינאי ויסמן פיגוע דקירה גזר דין הכרעת דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד