י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נחצו קווים אדומים

החילונים בקרית יובל יצאו למחות; הרב חיזק

חילול ספרי התורה בקריית יובל ממשיך לעורר סערה חוצת חוגים • תושביה החילונים של קרית יובל, בראשות הרב שמחון, הגיעו למחות בכיכר בשכונה

החילונים בקרית יובל יצאו למחות; הרב חיזק
הרב דוד שמחון צילום: צילומסך מתוך הוידאו

התושבים החילונים והמסורתיים של קרית יובל, הזדעזעו יחד עם כל בית ישראל מחילול הקודש הנפשע בבית הכנסת בשכונה, והגיעו לכיכר זאנגוויל על מנת להביע את מחאתם הספונטנית בכאב גדול על המעשה אשר לא ייעשה. 

למקום הגיעו עשרות בני אדם, בהם גם עופר ברקוביץ', חבר מועצת עיריית ירושלים מסיעת 'התעוררות', שהגיע אף הוא למקום והזדהה יחד עם התושבים.

ברקוביץ מסר כי "השחתת בית הכנסת היא אירוע שזעזע את נימי נפשו של כל יהודי ואנו מצפים ממשטרת ישראל להקצות את כל המשאבים לתפיסת הפורעים והבאתם לדין. זוהי פגיעה בכל אדם, ירושלמי, יהודי, חילוני דתי או חרדי, ודווקא מהמקום הזה, בבירת ישראל חשוב שיצא מסר של אחדות בין קהילות בעיר".

יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ בעצרת

מי שנשא דברים במעמד, היה רב השכונה הרב דוד שמחון, שזעק בכאב "נחצו קווים אדומים בין אם זה על ידי אויבי ישראל, או חס ושלום אני לא רוצה לחשוב על זה אם זה מעשה של מישהו מאחינו, כל הקווים האדומים נחצו כאן".

הרב שמחון אמר לתושבים, "התורה של עם ישראל, של נתינה, התורה שמובילה אותנו כל השנים, כי הם חיינו ואורך ימינו, אותה תורה שחוללה היום. יהיו כאן הרבה עצרות, כדי לבטא את הזעזוע והפשע המזעזע הזה, אנחנו מאמינים בני מאמינים. עם ישראל עבר הרבה קשיים במהלך ההיסטוריה שלו, אין עוד עם שסבל כל כך, וניסו למחוק אותו ואת תורתו, אנחנו נתחזק אחרי המעשה הזה, ואחרי המעשה הנפשע הזה אנחנו קמנו ונתעודד, שהקב"ה יאמר די לכל אלו שמנסים להרע לנו, נדאג שהמעשה הזה יאחד אותנו ונתחזק מזה".

קריית יובל עופר ברקוביץ מחאה ספרי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד