י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גנץ תוקף את נתניהו

"רה"מ עם כתב אישום? לא יקום ולא יהיה"

לאחר חודשים ארוכים: הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ שובר שתיקה ומציג מצע אנטי דתי •  גורם ביהדות התורה: "גנץ אדם מוערך - אך פגיעה בשבת ובסטטוס קוו זה להתחיל ברגל שמאל" • עקץ את נתניהו: "בממשלה הממלכתית שלנו לא יהיו התקפות פרועות נגד הרמטכ"ל, המפכ"ל והיועמ"ש"

"רה"מ עם כתב אישום? לא יקום ולא יהיה"
יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר חודשים ארוכים: הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ שובר שתיקה ומציג הערב (שלישי) את מצע המפלגה שלו - "חוסן לישראל", שמסתמן כמצע אנטי דתי מובהק.

בין הדברים אמר גנץ: "נקדם את ברית הזוגיות ואת מתווה הכותל, נאפשר תחבורה ציבורית בשבת ביישובים שיבחרו בכך,  אך נקפיד לשמור על אופיו המקודש של היום הזה. ניאבק בהדרת נשים, וננפץ את כל תקרות הזכוכית המונעות מנשים שוויון".

גורם ביהדות התורה תקף: "גנץ אדם מוערך, אך פגיעה בשבת ובסטטוס קוו זה להתחיל ברגל שמאל. מציעים לו לראות איך גבאי הידרדר מאז החל לדבר על תח״צ בשבת וללמוד מכך לעתיד".

גנץ גם תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו" "הממשלה שנקים תהיה ממשלה ממלכתית ולא ממשלה מלכותית. זו תהייה ממשלה ללא אדונים ומשרתים, ללא מתנות מגונות וללא ליצני חצר".

לדבריו: "בממשלה הממלכתית שלנו לא יהיו התקפות פרועות נגד הרמטכ"ל, המפכ"ל והיועמ"ש. לא תהייה הסתה נגד מוסדות המשפט, התרבות והתקשורת. לא נלבה שנאה נגד חצי עם מימין או חצי עם משמאל. הסתיימו הימים שבהם השתמשו במשפחות שכולות לצרכים פוליטים".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "כל מכבסת המילים של גנץ, שקיבל היום חיבוק ענק מהתקשורת, לא תסווה את העובדה שהוא איש שמאל. מי שאומר שהוא לא שמאל ולא ימין - הוא שמאל. מיד לאחר הבחירות גנץ יתאחד עם לפיד ויתר מפלגות השמאל - ויקים ממשלת שמאל. התרגיל השחוק של השמאל להדביק גנרל בראש רשימה כדי להפיל ממשלת ימין - לא יעבוד הפעם על המחנה הלאומי".

-

לנאום המלא:

בפתח הדברים אמר גנץ: "באתי לכאן הערב מפני שפרט למשפחתי אין לי דבר יקר יותר בעולם ממדינת ישראל. אני אוהב את ישראל, גאה בה ומחויב לה. בשבילי, ישראל היא באמת לפני הכל. אזרחי ישראל, אלה מכם שכאן ואתם שבבית, אני חוזר ואומר: רק אליכם אני מחויב".

גנץ הוסיף: "באתי לכאן הערב גם מפני שאני חרד לישראל. העם חזק, המדינה נפלאה, אבל בארץ נושבת רוח רעה. המאבק בין שמאל לימין קורע אותנו, ההתנגשות בין דתיים לחילונים מפצלת אותנו. המתח בין יהודים ללא יהודים מאיים עלינו".

לדבריו: "הערבות ההדדית מתעוררת, הפוליטיקה מכוערת והזירה הציבורית מורעלת. בעיניי אני מביט היום במנהיגות שעסוקה בעצמה. לא בכם ולא בנו. האמינו לי אני גאה במדינה שלנו. אני לעולם לא אתבייש בה, אבל לאחרונה יותר ויותר אנשים, מימין ומשמאל, וגם אני בהם, חשים מבוכה עמוקה. לנוכח האופן שבו הממשלה שלנו מתנהלת. ממשלה חזקה מושלת כדי לאחד ולא מפרידה כדי למשול".

"כמוכם בדיוק אני מרגיש שהגיע העת למנהיגות מחברת, מאחדת ומלכדת. מנהיגות שתנהג אחרת ותנהיג אחרת. מנהיגות שלא תעמיד את עצמה לפני טובת המדינה, לא תחליש אותנו מבפנים. השלטון הנוכחי מעודד הסתה, פלגנות ושיסוי. את ערכי היסוד של הממלכתיות הישראלית הוא המיר בגינונים של בית מלוכה צרפתי. במקום לשרת את העם השלטון, הוא מתנשא על העם והעם משעמם אותו. הוא לא רואה את האדם והאישה העובדים, את יוקר המחייה ואת הצעירים שלא יכולים לקנות דירה".

"היה מלך פה בארץ שאמר 'המדינה היא אני', אבל לא, לא אצלנו, אף מנהיג ישראלי אינו מלך. המדינה היא לא אני, המדינה היא דווקא אתם. המדינה היא דווקא אנחנו. אני עומד כאן לפניכם, ארבע שנים אחרי שסיימתי את כהונתי כרמטכ"ל, ומבקש את אמונכם כדי שאוכל להנהיג את מדינת ישראל. ב-9 באפריל אקים ממשלה ממלכתית, ממשלה של עוצמה, ממשלה שתנהג באחריות, בתקיפות ובנחישות. ממשלה חזקה שדואגת לביטחון כדי להרגיע חרדות ולא מזינה חרדות".

"הממשלה שנקים תהייה ממשלה ממלכתית ולא ממשלה מלכותית. זו תהייה ממשלה ללא אדונים ומשרתים, ללא מתנות מגונות וללא ליצני חצר. הממשלה תפגין עוצמה מול אויבים ותחבר בין ישראלים. היא תציב את ישראל ואת הישראלים לפני הכל. בממשלה הממלכתית שלנו לא יהיו התקפות פרועות נגד הרמטכ"ל, המפכ"ל והיועמ"ש. לא תהייה הסתה נגד מוסדות המשפט, התרבות והתקשורת. לא נלבה שנאה נגד חצי עם מימין או חצי עם משמאל. הסתיימו הימים שבהם השתמשו במשפחות שכולות לצרכים פוליטים".

"בנינו כאן מדינה מופלאה. אני רואה כאן את כל הטוב שיש ובאמת מברך עליו, אני דוחה על הסף את המרירות, את האדישות ואת הייאוש. אני מאמין בכל לבי שבמאמץ משותף נוכל להוביל את ישראל למהלך גדול של תיקון. אני יודע את זה כי צריך אחרת, אפשר אחרת ונעשה אחרת. הממשלה בראשותי תחתור לשלום ולא תחמיץ הזדמנות לחולל שינוי איזורי. כן כך עשה הפטריוט הישראלי מנחם בגין ז"ל, שחתם על הסכם שלום עם מצרים. כך עשה הפטריוט הישראלי יצחק רבין ז"ל אשר כרת הסכם שלום עם ירדן. כך עשה גם בנימין נתניהו, גם הוא פטריוט ישראלי, אשר נשא את נאום בר אילן".

גנץ במהלך נאומו. (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד הוסיף גנץ: "אם יתברר כי אין דרך להגיע לשלום בעת הזו, נעצב מציאות חדשה, נבצר את מעמדה של ישראל כמדינה חזקה, יהודית ודמוקרטית, נחזק את גושי ההתיישבות ואת רמת הגולן אשר ממנה לא נרד מעולם. בקעת הירדן תישאר גבול הביטחון המזרחי שלנו. נשמור את הביטחון בידנו בארץ ישראל כולה, אך לא נניח למיליוני הפלסטינים המתגוררים מעבר לגדר ההפרדה לסכן את ביטחוננו ואת זהותנו כמדינה יהודית. ירושלים המאוחדת תיבנה, תצמח ותישאר לעד בירת העם היהודי ובירתה של ישראל.

"הממשלה הממלכתית שנקים תגלה אפס סובלנות לשחיתות מכל סוג שהוא. כספי המדינה שייכים לאזרחיה ולא לשכבה קטנה. לא זו הדוגמא האישית. ממשלה ערכית היא דוגמה ומופת לנו ולילדנו. כל חיי דיברתי אמת. שמרתי תמיד על ניקיון כפיים. איני חב דבר לאף אחד זולת לעמי ומשפחתי. לא אתן יד לפגיעה בטוהר המידות ולא אעצום עין אם אזהה פגיעה שכזו. עצם המחשבה שיכול לכהן בישראל ראש ממשלה שמוגש נגדו כתב אישום מגוחכת בעיניי. לא יקום ולא יהיה".

"אזרחי ישראל", הוסיף גנץ, "העיסוק הבלתי פוסק בהאשמות ובהכחשות, בשימוע ובעדי מדינה – דחק הצידה את החיים עצמם. התרגלנו מהר מדי למהדורות חדשות הנפתחות בתמלילי מושחתים וקלטות חשודים, במקום במשכנתא החונקת, בפקקים האין-סופיים ובייאוש של חדרי מיון עמוסים ודחוסים".

"אני לא מוכן שיחיה כאן דור שלם ללא תקווה! כולנו ראויים למנהיגות שחושבת עלינו מהרגע שבו היא מתעוררת. כולנו זקוקים לממשלה אשר פותרת את הבעיות האמיתיות שלנו ולא עסוקה בעצמה. אני מודה לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, על שירותו במשך עשר שנים. אנחנו ממשיכים מכאן".

אני מסתכל לכם בעיניים,  בגובה העיניים, ואני אומר לכם: "לעולם לא אתעלם מכאבם של ילדים שלא ניתנה להם האפשרות לחלום רק משום שנולדו למציאות שבה יש פערי שכר ומעמד עמוקים בין הוריהם להורים באזורים מבוססים".

אנהיג מהפכה של שוויון ומצוינות במערכת החינוך. אוביל לתפנית חדה בטיפוח הגיל הרך ולשינוי ניכר במעמד המורים והמורות. נחזור להיות חברה לומדת המעניקה השכלה ראויה לכל ילדיה. למשפחות שאני רואה בתור לקופה בסופר מדי שבוע – אני מבטיח לכן שלא אשלים עם חרפת המחירים המופקעים אשר הפכה אותנו לאחת המדינות היקרות בעולם המערבי".

"ידעו מעתה ראשי המונופולים מונעי התחרות – זמנכם עבר. חגיגת יוקר המחיה נגמרה. כך גם בעניין משבר הדיור העמוק. לנגד עינינו אנחנו רואים מיליוני ישראלים, זוגות צעירים ומשפרי דיור הכורעים תחת נטל שכר הדירה המופקע או המשכנתא החונקת".

"לא אמתין לקבלנים, אלא אדאג לבנייתן של מאות אלפי דירות באמצעות תמריצים ליזמים – ואטיל סנקציות קשות על מי שיספסר במחירי קרקע ודיור. האדישות לא תהפוך למדיניות. כך גם במערכת הבריאות אשר קרסה עקב מדיניות שגויה".

עוד הוסיף גנץ: "אני רואה אתכם. את האימא הממתינה עם בנה לרופא בחדר המיון במשך 7 או 8 שעות. אני רואה את הסבא או הסבתא הנזרקים לשולי מחלקה פנימית – ומתבייש. לא לכולם יש כסף לרופא פרטי או לביטוח יוקרתי. בישראל יש מחסור חמור ומעמיק ברופאים ובמיטות. לכן נכריז על מצב חירום במערכת הבריאות וניתן תמריץ מיידי ללימודי רפואה. נקים בית חולים נוסף בצפון ובית חולים נוסף בדרום, ונרחיב בתי חולים קיימים להקלת העומס".

"כישלונה של הממשלה בכל תחומי החיים ניכר גם בכל כביש פקוק ובכל תחנת רכבת דחוסה. הפכנו למדינת היי טק מובילה עם ממשלת לואו טק שעסוקה בעצמה. הממשלה שבראשה אעמוד תכבד את מסורת ישראל ותאפשר לכל אדם לחיות על פי אמונתו ועל פי ערכיו".

"נקדם את ברית הזוגיות ואת מתווה הכותל, נאפשר תחבורה ציבורית בשבת ביישובים שיבחרו בכך,  אך נקפיד לשמור על אופיו המקודש של היום הזה. נבטיח את זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות ונגדיר מחדש את החברה הישראלית כחברת מופת הוגנת, צודקת ומלוכדת".

"וברשותכם, גם משפט אחד על אתיקה ציבורית – ברוח זו אפעל גם אני באופן אישי במערכת הבחירות. לא אפגע אישית באף אדם, ואמנע מכל פעולה שעלולה לפרק או לפורר  את החברה הישראלית שכה יקרה לכם ולי. אני זוכר היטב מאין באתי, ואני מבין לאן אני הולך. נולדתי במושב עולים בשם "כפר-אחים". אימי מלכה גנץ ואבי נחום גנץ, זכרם לברכה, היו ניצולי שואה אשר נשבעו שלעולם לא עוד".

בני גנץ בנימין נתניהו ראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד