י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ראש הישיבה על חילול הקודש

"רפיון באישישוק - חילול שבת בביאליסטוק"

ראש הישיבה, הגרי"ג אדלשטיין, נשא דברים בביתו והתייחס למאורע המחריד של חילול בית הכנסת בירושלים: "אם הפרושים שבאישישוק מתרפים בלימודם - אזי גוברים חילולי השבת בביאליסטוק"

"רפיון באישישוק - חילול שבת בביאליסטוק"
רבני קרית יובל הערב אצל הגרי"ג אדלשטיין צילום: באדיבות המצלם

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נשא דברים בשיחתו המתקיימת מידי יום שלישי בביתו  ברחוב ראב"ד בבני ברק התייחס למאורע המחריד של חילול בית הכנסת וספרי התורה בבית הכנסת בקריית יובל שבירושלים.

הגרי"ג התבטא כי האחריות למעשה הנפשע מוטלת על הכלל. ראש הישיבה סיפר על אמרה שהיתה שגורה בפי העולם בליטא, על פיה, על לומדי התורה מוטלת האחריות על מעשי שאר הציבור גם הרחוקים.

בנוסף סיפר, שבאישישוק שבליטא היתה קבוצת תלמידי חכמים שעזבו את בתיהם כדי לשקוע בעמל התורה, והיו מכונים 'הפרושים'.

וכך היה העולם אומר: שבזכות לימוד התורה של הפרושים באישישוק, נמנעים חילולי שבת בביאליסטוק הרחוקה, ולהיפך חלילה אם הפרושים שבאישישוק מתרפים בלימודם אזי גוברים חילולי השבת בביאליסטוק.

ללמדנו כי לכל מעשה יש השלכה והשפעה על הכלל כולו, ורמתם הרוחנית אף של הרחוקים משמירת תו'מ רח"ל גם היא תלויה ברמתם הרוחנית של הגדולים ביותר.

וכמו כן הזכיר את דברי החזון איש שכתב באגרת כי במקום שיש בעל תורה אמיתי גם אם לא יעשה כל פעולה, מכל מקום השפעתו ניכרת, כי כאשר אדם עושה מעשה טוב כלשהו, או אפי' חושב מחשבה טובה שמקדשת אותו הרי הוא מוסיף קדושה שמשפיעה על כל העולם.

ולכן, אמר ראש הישיבה, שהמעשה שנעשה היום בירושלים, לא היה נעשה אילו אנו בני התורה היינו חזקים יותר בתורה וביראת שמים, ואם מעשה זה אירע הרי שחסרה ההשפעה שיכלה למנוע את זה, ואם כן, סיים ראש הישיבה, "אבל אשמים אנחנו".

הגרי''ג אדלשטיין חילול שבת ספרי תורה קריית יובל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד