ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית בשפל של 1%

גם בבריטניה נותרה הריבית ברמת שפל של 0.5%, אך הבנק המרכזי הרחיב את תוכנית רכישת הנכסים שלו ב-50 ליש"ט

  • ט"ז שבט התשע"ב
הבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית בשפל של 1%

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר היום את הריבית ללא שינוי, בשפל של 1%. ההחלטה היתה בהתאם לתחזיות אנליסטים, לאחר שגם בחודש שעבר נותרה הריבית על כנה. בנובמבר ובדצמבר הוריד הבנק את הריבית, בעקבות החרפת המשבר בגוש היורו. מאוחר יותר היום צפוי נגיד הבנק ה-ECB, מריו דראגי, לשאת דברים.

בבריטניה הודיע היום הבנק המרכזי על הזרמת 50 מיליארד ליש"ט (79 מיליארד דולר) נוספים לכלכלה הבריטית במטרה להגן עליה מפני השפעות המשבר בגוש היורו. הליש"ט מתחזקת מול הדולר ב-3% בעקבות ההודעה לרמה של 1.586 דולר לליש"ט. היורו נחלש מול הדולר ב-0.1% לרמה של 1.324 דולר ליורו.

הבנק הרחיב את תכנית רכישת האג"ח שלו ב-50 מיליארד ליש"ט ל-325 מיליארד ליש"ט, בהתאם לתחזיות אנליסטים. בנוסף, הותיר הבנק כצפוי את הריבית ללא שינוי, בשפל של 0.5%. הרחבת התכנית מעידה כי קובעי המדיניות בבנק המרכזי עדיין חוששים שאי יכולתו של גוש היורו לרסן את המשבר תסכן את בריטניה.

תכנית ההרחבה הכמותית מעידה כי קובעי המדיניות בבריטניה עדיין חוששים כי המשבר באירופה יסכן את הכלכלה הבריטית. אף שמגזרי השירותים, הייצור והבניה צמחו כולם בינואר, מחנק האשראי והאבטלה הגואה מכבידים על הצמיחה וההערכות הן כי האינפלציה תהיה מתחת ל-2% עד סוף השנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד