י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מה מסתתר מתחת ל"אגם האבוד" באנטרקטיקה?

אטלנטיס או נפט: אחרי 20 שנות קידוח, הגיעו חוקרים רוסים לשכבת הקרח שמעל אגם ווסטוק; האם יימצאו שם חיים?

מה מסתתר מתחת ל"אגם האבוד" באנטרקטיקה?
מרקר



נראה כי מדענים רוסים זכו במירוץ לקדוח בשכבת הקרח שמעל אגם ווסטוק שבאנטרקטיקה, למרות מחאות של מדינות המערב כי הקידוח נעשה בצורה שאינה ידידותית לסביבה.

אבל המערב יכול למחות. בהתחשב בעובדה שאגם המים המתוקים היה מבודד מהעולם במשך שנים, כולם מצפים לראות מה ימצאו המדענים הרוסים בשכבת המים הקפואים שהם חילצו מהאגם.

יש הרבה תיאוריות סביב הממצאים האפשריים - מממצאים מדעיים ועד להשערות מגוחכות.

הנה 11 ההשערות הכי נפוצות לגבי מה שניתן אולי למצוא שם באגם הנסתר בקוטב הדרומי.



מיקרואורגניזמים אוהבי קור

מדענים מאמינים כי האגם יכול לשמש בית גידול לחיידקים שהסתגלו לחיות בתנאי אפלה מוחלטת. מכיוון שהם התפתחו בבידוד מכל צורת חיים אחרת על כדור הארץ, הם יהיו זרים למינים אחרים.



חיידקים חדשים

מכיוון שלאף אחד אין מושג אמיתי מה מסתתר שם, ניתן רק לנחש אם החיידקים שחיים שם ידידותיים. יש מאמינים כי הקדיחה לתוך האגם תשחרר לעולם זנים חדשים של חיידקים שהגוף האנושי אינו מסוגל להתמודד עמם.



יצורים חיים דומים לאלה שקיימים בכוכבים אחרים

מכיוון שאגמים תת-קרחוניים הם סביבת חיים קיצונית, אם יימצאו יצורים חיים בדוגמית המים שתילקח משם, הם יוכלו לשמש כהוכחה לקיומם של חיים על המים במאדים, בירח של שבתאי ובכוכב הלוויין של צדק.



נפט

כבר זמן רב נטען כי באנטרקטיקה קיימים מינרלים ונפט. אחת הבדיחות בנוגע לקידוח הזה היא שמדענים מיפו את הנוזל שמתחת לקרח כמים, אבל אולי בעצם מדובר בנפט?



בסיס נאצי סודי עם גופתו של היטלר ומסמכים אחרים

תיאוריה פופולרית נוספת גורסת כי המדענים אולי מצאו בסיס נאצי סודי משנות ה-30 של המאה הקודמת.

לפי השמועה, ספינות מסע נאציות הובילו למקום שאריות מהרייך השלישי, מסמכים סודיים ביותר ואת גופותיהם של אדולף היטלר ואווה בראון - כדי שניתן יהיה לשכפל אותם בשלב מאוחר יותר.



גזי חממה

בשל הלחץ העצום של הקרח, יכולים להשתחרר כתוצאה מהקידוח גזים כמו קסנון, מתאן וחמצן שהיו לכודים שם.



אנרגיה גרעינית

לפי בלוגים באינטרנט, מדענים ואנשי כוחות ביטחון פונו מהאזור לאחר שנחשפו לקרינה רדיואקטיבית. לפי אחד הבלוגים, נוצר מחסור בטבליות יוד בשל הצורך לספק זאת לאנשים שנחשפו לקרינה.



אטלנטיס

יש יותר מתיאוריה אחת לגבי המקום שבו שקעה העיר המיתולוגית אטלנטיס. לפי אחת מהתיאוריות המקום הוא לא אחר מאשר אגם ווסטוק. פרופסורים וסופרים תומכים בטענה כי האי שוכן בקוטב הדרומי.



שרידים מ"אזור 51"

כמובן שיש יותר מתיאוריה אחת שקשורה בחייזרים. במשך שנים רווחת האמונה כי אנטרקטיקה היא המקום המושלם להחביא בו שרידי עב"ם שממשלה האמריקאית מנסה להסתיר.



אתר נחיתה של חיזר מרושע

אולי זה נכתב בהשפעת סרטו של ג'ון קרפנטר מ-1982, "הדבר", אבל קיימת תיאוריה כי המקום שימש כאתר נחיתה של עב"ם וכי במקום ממשיכים לחיות חייזרים.



כלום

בגלל שהמקום היה מנותק מהעולם, מדענים מאמינים כי כמות החמצן באגם גבוהה פי 10-20 מבכל מקום אחר בעולם.

זה אמנם נשמע תיאור של תנאים מושלמים להתפתחות יצורי על, אבל מומחים רבים טוענים שזו כמות חמצן גבוהה מדי, שיכולה להיות רעילה.






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד