י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גזר דין לטובח האכזר

רצח את שכנו, ביתר את גופתו וקבר בגינה

על רקע יחסי שכנות רעועים, אנדרי וולצבסקי רצח את שכנו במהלומות גרזן והרגו, זאת לאחר שהמנוח הניף אותה לעברו באיום | לאחר שהבין כי השכן אינו בין החיים, ביתר את גופתו וקבר את חלקיו בגינה | הבוקר גזר עליו בית המשפט 20 שנות מאסר | בינתיים ממשיך להתנהל משפטה של ידידתו כי ידעה על הרצח ולא דיווחה

רצח את שכנו, ביתר את גופתו וקבר בגינה
גרזן. אילוסטרציה צילום: pixabay

20 שנות מאסר נגזרו על מי שרצח את שכנו, ביתר וקבר אותו בגינה

בית המשפט המחוזי בירושלים, בפני הרכב בראשות השופט כרמל, גזר 20 שנות מאסר על אנדרי (פורסט) וולצ'נסקי שהורשע ברצח סמי (שלמה) קוראל (מרציאנו) ז"ל במאי 2017. במסגרת הסדר הודה הנאשם והורשע בעבירת רצח באחריות מופחתת והשמדת ראיה.

הנאשמים היו מסוכסכים עם המנוח על רקע יחסי השכנות הרעועים ביניהם. בשבת בחודש אייר תשע"ז, במהלך קטטה שפרצה בין המנוח לוולצ'נסקי, נטל המנוח גרזן השייך לוולצ'נסקי והניף אותו לעברו. וולצנסקי חטף את הגרזן מידיו של ונוכח מערכת היחסים העכורה בין השניים, וחששו לחייו, הכה וולצנסקי את המנוח פעמים רבות בראשו באמצעות הגרזן בכוונה להמיתו. כתוצאה מהאמור, מצא המנוח את מותו.

וולצ'נסקי החליט לבתר את גופת המנוח לחלקים, באמצעות סכין ומסוריות, ולקברו בגינה הקהילתית הסמוכה זאת מתוך כוונה להעלים מעיני המשטרה את מעשה הרצח ואת זהות המנוח ובכוונה למנוע ולהכשיל כל הליך חקירה או הליך שיפוטי. 

‪בשעות הצהריים, הגיעה קרובלי, ידידה של הנאשם, לדירה וראתה את גופת המנוח מוטלת בסלון בשלולית דם. חרף כך, לא התקשרה למשטרה ובהמשך סייעה לוולצ'נסקי לנקות את הזירה, לבתר את הגופה ולקבור אותה. במעשיה אלה ידעה קרובלי כי וולצ'נסקי רצח את המנוח ועזרה לו בכוונה להמלט מעונש ולהעלים ראיות.

התיק בעניינה של קרובלי ממשיך להתנהל בביה"מ המחוזי בירושלים. התיק של וולצ'נסקי נוהל על ידי עו"ד גלית שוהם מפרקליטות מחוז ירושלים.

שלום, עוה"ד אריאל הרמן, אנה בריל ונח אולשה שייצגו את אנדרי וולצ'נסקי מטעם הסניגוריה הציבורית: "כתב האישום ייחס לאנדרי רצח בכוונת תחילה. לאחר ניהול המשפט, ושמיעת הראיות במשך כשנה וחצי, הפרקליטות אימצה את גרסתו של אנדרי, לפיה פעל מתוך חשש כבד לחייו ומתוך חריגה מועטה מהגנה עצמית, לאחר שהותקף על ידי המנוח באמצעות גרזן. לאור זאת הפרקליטות תיקנה את כתב האישום ובית המשפט הרשיע את אנדרי ברצח באחריות מופחתת".

החקירה במשטרה החלה בעקבות דיווח של שני נערים שמתגוררים ברחוב סמוך, שהעידו כי כאשר שחזרו לביתם בשבת לפנות בוקר, הבחינו בזוג השכנים הולכים עם עגלה ועליה מונחת שקית שחורה אטומה כהה וגדולה. עם הגעת השוטרים למקום החלו בביצוע סריקות על סמך התיאור שנמסר. 

כמה שעות לאחר מכן, הגיע חברו של סמי קוראל לתחנת עוז במשטרה, ודיווח כי מזה מספר ימים הוא מנסה להשיגו ובאותו היום הגיע לבקרו והבחין שדלת ביתו פתוחה. כבר בשלב זה הבינו חוקרי המשטרה כי יש קשר בין שני האירועים והחקירה הוטלה על היחידה המרכזית של המשטרה.

עם הגעת חוקרי הימ"ר לבית קוראל, ולאור עדויות שנגבו ואיסוף ראיות, הוצא צו חיפוש על ידי בית המשפט לבית החשודים, המתגוררים בסמיכות לקורבן. בחיפוש שבוצע בבית החשודים אותרו כלי תקיפה, ששימשו את החשודים לביצוע הרצח. 

בתוך זאת החלו החוקרים להתחקות אחר צעדי בני הזוג ואיתרו סמוך לביתם גינה מגודרת כששער הכניסה אליה נעול, בה אותרה הגופה וחלקיה קבורים בבור שנחפר באדמה. 

רצח קבורה ביתור גופה גזר דין עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד