י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יקשה על הקמת הקואליציה?

הכנסיה הכריעה: לא לשנות את חוק הגיוס

בצל החלוקות וההתלחשויות: אדמו"רי וגדולי ישראל קיבלו שורה של החלטות במהלך כנסית 'אגודת ישראל' שהתקיימה הערב • בראש ההחלטות - חוק הגיוס; בכנסיה הוכרע כי חברי הכנסת יעמדו על כך שלא ישתנה מעמדם של בני הישיבות בעניין חוק הגיוס במאומה • צפו בגלריה מהמעמד

הכנסיה הכריעה: לא לשנות את חוק הגיוס
ועידת אגודת ישראל הערב צילום: שוקי לרר

בצל החלוקות וההתלחשויות, כנסיית 'אגודת ישראל' שהתאספה הערב (רביעי) בהשתתפות גדולי האדמו"רים, קיבלה לא מעט החלטות חשובות. בראשן - חוק הגיוס; בכנסיה הוכרע כי חברי הכנסת יעמדו על כך שלא ישתנה מעמדם של בני הישיבות בעניין חוק הגיוס, ולו במאומה.

בהחלטות הכנסיה שהקריא מזכיר המועצת, יעקב ולצר, נכתב: "תנועת אגודת ישראל אשר יסדוה שרפי מעלה בדור הקודם ומעלה ממאה שנה במטרה לפתור אך ורק ברוח התורה והמצווה את כל השאלות שתעלינה יום יום על הפרק בחיי עם ישראל".

"מטרה זו", הוסיף, "שרירה וקיימת והיא נר לרגלנו ומורה את דרכנו תחת הנהגתם של גדולי ומאורי התורה וחסידות עד ביאת משיח צדקנו".

לדבריו: "הכנסיה הארצית קוראת לחוגים ומקהלות שאינם מיוצגים באגודת ישראל בואו והצטרפו לעזרת ה' בגיבורים להרחיב לחזק לחדש ולרענן את פני התנועה הקדושה".

כאמור, ההחלטה הדרמטית ביותר היא בעניין חוק הגיוס; החלטה שעלולה להקשות על הרכבת הקואליציה בבחירות הקרובות.

"הכנסיה הארצית מאוחדת ומלוכדת תחת שרביט הנהגתם של צדיקי הדור דוחה כל ניסיון לערער את מעמדם של בני הישיבות הק' השוקדים על תורתם וממיתים עצמם באהלה של תורה בהקרבה ובמס"נ ועומדת בכל תוקף שלא לשנות מאומה מהסדר שהיה קיים עד היום".

בהחלטות התייחסה 'אגודה' גם לחילולי השבת שהתרבו בתקופה האחרונה: "הכנסיה הארצית זועקת את שבת קודשינו על חילולי השבת רח"ל שמתרחבים יותר ויותר הפגיעה ביסוד המקודש לעם ישראל מיום עמדו על הר סיני היא נוראה ואיומה וע"כ חובתנו כפולה ומכופלת למחות לזעוק ולהתריע על כל פרצה בחומת שבת קודש".

"יחד עם זאת עלינו להתנזר מכל האתרים והמפעלים המחללים את השבת רח"ל בשאט נפש ולחזק את ידי שומרי השבת בכל המפעלים והאתרים השומרים שבת ועליהם תנעם הברכה של צדיקי הדור שליט"א שיראו ברכה בעמלם והצלחה במעשי ידיהם".

את סדרת ההחלטות סיימו בסוגיית הדיור: "הכנסיה הארצית דורשת משלוחי דרבנן, ח"כ של אגודת ישראל, יחד עם שאר המפלגות החרדיות, לעשות כל מה שאפשר על מנת להביא פתרון למצוקת הדיור הקשה מנשוא השוררת בציבור החרדי ואשר היא עומדת בראש מעייניהם של מנהיגי הדור שרי התורה והחסידות. פתרון הן בטווח המיידי והן בתוכניות לטווח הארוך כדי לאפשר קורת גג לזוגות הנישאים בשעטו"מ".

אגודת ישראל חוק הגיוס חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד