י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יעוד לחיים • סודו של פח השמן

מהו היעוד שלך בחיים? • כיצד בזכות האמונה מתרחשים ניסים בכל יום ויום? • אושרה ולדמן בסיפור אישי ומרגש: כך סירבה להיכנע לפיתוי ה'יווני' ונותרה עם פח שמן קטן ואיכותי

יעוד לחיים • סודו של פח השמן
קוזניץ חנוכיה



קיבלתי הזמנה שיכולה לשנות את חיי.

בשיחת טלפון מעמיקה ממאמנת ותיקה, חילונית ונחשבת מאוד בתחום – אימון ליעוד בחיים. ההצעה כללה התמחות ביעוד לחיים, ובעצם מה שיאפשר לי לאמן נשים ליעוד שלהן בחיים. מי לא רוצה לדעת מה היעוד שלה?

המאמנת פירטה לי בהתלהבות על הסדנה. שאלתי מאין השיטה מגיעה, והיא סיפרה שהשיטה פותחה על ידי שני אחים אמריקאים נוצרים, שפתחו בארץ מספר מצומצם של קבוצות להתמחות בנושא.

צמד המילים 'אמריקאים נוצרים', גרם לי חלחלה בכל הגוף. בתחילה כשהיא סיפרה על כל הסדנה הייחודית שלה, הכול היה נשמע טוב ומלהיב, אבל בעקבות המילים הללו משהו בי הדליק נורה אדומה.

בהצעה שלה היא הזמינה אותי לאימון אחד על אחד בחינם, זאת כחלק מההתמחות שלה בעניין.

ביקשתי לחשוב על זה.

רגע ההארה: פח השמן מופיע בראשי

מאותו רגע נוצר אצלי קונפליקט: מקצועיות, ייחודיות ועניין אישי, מול צמד המילים 'אמריקאים נוצרים'.

לכאורה, האם מקורם ואמונתם של המרצים כל כך קריטית? הרי יש רופאים גדולים ובעלי מקצוע רבים נוצרים מכובדים ומקצועיים מאוד, "למה זה אמור להפריע לי? למה עלי להיות צדיקה יותר מכולם?" כך חשבתי לעצמי, יש כאן הצעה חד פעמית באיכות שלה ואני חייבת לחשוב. חוכמה בגויים תאמין.

מצד שני, אני יהודיה. עלי להאמין ולבטוח בדרך ובגישה היהודית שהיא המנחה ליעוד בחיים. היה לי ברור שיש לי כאן ניסיון, הקונפליקט היה בלתי נסבל. שאלתי אנשי חינוך ורבנים, והתשובה הייתה לכאן ולכאן ודי תלויה בי, כי סוף סוף אני לומדת מיהודים, ובסך הכל אין כאן אלמנטים נוצרים אלא רק שיטה.

זה הזמן להיות אמיתית, חשבתי לעצמי, וביקשתי בבכי עצה מבורא עולם. ופתאום הופיעו בראשי כמה מילים: פח קטן של שמן ויוונים.

למה המילים האלה עלו במוחי? חשבתי לעצמי. איך הם יכולים להיות קשורים לדילמה שלי?

רשמתי את המילים מולי, והתחלתי לנתח את החשיבות של המילים הללו בחיי ובכלל, ואז הובהר לי הנושא.

פח של שמן קטן, שהיה אמור להספיק ליום אחד, הספיק בדרך נס ל-8 ימים.

כך גם עלי להאמין שבפנימיות שלי יש את התשובה והידע לכל דבר. כל הסוד טמון בלהאמין ביכולות ובאמונה שלי, ובהשגחת הבורא על הדרך שבה אני נמצאת.

גם אם אני לא יודעת הרבה היום, אני מאמינה שזהו פח השמן שלי – הפשטות והיכולת שלי להיות בביטול עצמי.

עלינו להקרין מתוכינו החוצה

היוונים – הם אבות החכמות החיצוניות, אלו שבאות עם כל הסיבות וההסברים: למה כן ולמה כדאי. יש להם תיאוריות שלמות, כיצד זה יכול לסייע לי בחיים וכו', הרבה מילים אבל נטולי משמעות!

בבית המקדש היו חלונות צרים מבפנים ורחבים מבחוץ, זאת על מנת ללמד אותנו שהאור שיש בעולם מגיע מתוך המקדש ויוצא החוצה לעולם, ולא להיפך כפי שרבים חושבים. כך גם היהודי צריך להאמין שהוא אורו של העולם ומקרין מתוכו החוצה - משפיע ולא מושפע – האמונה הזאת הייתה לאברהם אבינו. טרם ניתנה התורה כבר ידע אברהם את כל המצוות. הוא היה כל כך מחובר לפנימיות שלו, שהוא קיים את כל התורה מאהבה לבוראו, ועליו נאמר אברהם אוהבי. .

הבנתי שעלי לאפשר לאור הקטן שלי לצאת.

למה זה חשוב לך לדעת את היעוד שלך? חשבתי לעצמי, האם לא די לך לדעת מה היעוד שלך היום? מי יודע כמה זמן יש לי לחיות בעולם הזה? וחוץ מזה הקב"ה יכול לשנות לאדם את יעודו בכל רגע. זה כל כך מפחיד לחשוב במהלך החיים מה היעוד שלי, מבלי לאפשר מקום לאמונה להתחדשות, הרי אני מצווה לנאמין שבכל יום אני בריאה חדשה, אז למה זה משנה מהו היעוד שלי?

ריבונו של עולם מהיום בלי נדר אני אשתדל לחיות ולהיות בכל רגע.

ושכל יום יהיה היום היחיד שיש לי בחיים.

התקשרתי למאמנת, הודיתי לה על סדנת אימון יעוד מהירה מאוד. "אני כבר מבינה מה היעוד שלי, תודה", אמרתי לה.

הנס האישי, אמונה ניצלה

לפני כשנתיים ומחצה הייתי בשמירת הריון, מהבדיקות שעשיתי נראה היה שהעובר לא גדל. בכל שבוע עשיתי המון בדיקות, והרופא המטפל אמר שבמידה והעובר ממשיך לגדול בקצב כזה אז יש סיכוי לניתוח לפני הזמן ולפגייה. עוד הוא אמר, מתוקף תפקידו כמובן, שיש סיכוי לעובר כזה שסובל מבעיות התפתחות כאלו לסבול מאוטיזם ואף לגרוע מכך, והוא ממליץ לי לחשוב על הפלה.

את מה שעבר עלי, לא ניתן להסביר במילים. הייתי פשוט בהתמוטטות ועצב גדול.

בעלי לא נבהל, אף לא לרגע, הוא ביקש ממני בכל לשון של בקשה לא להאמין למה שהרופא אמר: "אל תתני לזה כוח, תחשבי חיובי, תאמיני שהכול יהיה בסדר בעזרת השם".

קצת כעסתי עליו שהוא לא מבין שיש כאן בעיה, רציתי שהוא יתמוטט איתי, שיבין את הצרה שנפלה עלינו. אבל אין עם מי לדבר, החלטתי לפתוח חזית מלחמתית מול המחשבות שלי, והגדרתי את גודל הנס שאני רוצה שיהיה לי, כך שבשקילה הבאה של העובר אני מבקשת שהוא יעלה לפחות ב-600 גרם. נותרו לי בדיוק שבועיים להתפלל להצלחת העובר.

שבועיים הייתי במאבק מול קולות הרופא. כל תפילה הייתה כחנית בלב. בכל יום שעבר הרגשתי יותר ויותר בטוחה, חשתי התלהבות מדהימה בתפילות שלי, הרגשתי יותר ויותר טוב.

יום לפני בדיקת המשקל לא הצלחתי להירדם – מחר, חשבתי לעצמי, אני אדע כמה ואם פעלה התפילה שלי, והאם ניצחתי את כל המחשבות והקולות?!

נרגשת מאוד הגעתי לבדיקה. "היום יהיה נס", אמרתי לרופאה, והנחתי לה לבדוק.

"טוב, גברת ולדמן, העובר שלך עלה 650 גרם בשבועיים ...לא יאמן".

נרגשת הבאתי את הניירות עם המשקל המופתי לרופא, והוא בשלו: "זה לא נראה לי הגיוני, כנראה מדובר בטעות, אני ממליץ לקיים בדיקה נוספת".

"אין בעיה דוקטור, אך בתנאי אחד, אם זה נכון – אתה צריך לאכול את הכובע שלך"! צחקתי, ידעתי שזו לא טעות וניגשתי בשמחה לבדיקה נוספת.

ובבדיקה: "כן", אמרה לי הרופאה, "יש פה טעות, זה 700 גרם".

בשעה טובה, בעיתו ובזמנו, נולדה לי בת במשקל 3.100 ושמה בישראל: א מ ו נ ה, בכדי שנזכור מה באמת משאיר אותנו יהודים בעולם מלא יוונים.

תרגיל: כך תקבלי עצה לחיים

על מנת לבדוק עם עצמנו היכן אנחנו במגרש החיים, ישנה דרך פשוטה ונפלאה.

מי שנמצא במגרש החיים - הוא אדם פעיל שלוקח אחריות ומחוייבות בחייו.

מתי אנחנו יוצאים מהמגרש? כאשר אנחנו חיים בפחד, ספק ובחוסר אמונה.

אני מזמינה אתכן לחוויה שהיא מעל הזמן ומעל הטבע. חפשו בעצמכם את כד השמן שלכם, הוא נמצא שם חתום, מחכה לאמונה שלכם בעצמכם, לאומץ שלכם לנקוט בפעולה. גם אם אתם מעטים מול רבים, בקולות הפנימיים שלכם, תזהו מטרה משמעותית שתקדם אתכם, ותשמחו בכל יום שיש לכם.

נדרש לצורך התרגיל דף ועט.

מסע לדמיון: ציפור על אדן החלון מביטה אליכם ובפיה מתנה קטנה וצבעונית. אתם ניגשים אליה והיא לא פוחדת, היא שליחה נאמנה מהעתיד. המסר שנשלח אליך הוא משפט שמטרתו לספק לך מידע אופטימי על העתיד ועצה לחיים.

עצמי עיניים, תנשמי עמוק ותרשמי – בלי לחשוב, פשוט לרשום 2 משפטים – מידע אופטימי מהעתיד, עצה לחיים שלך היום.

בהצלחה!!

אושרה ולדמן מאמנת ויועצת עיסקית [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד