י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הזמר שלא בוכה יותר • יעקב שוויקי חוזר • להאזנה

יעקב שוואקי חוזר אל קדמת הבמה באלבום חדש • עם עשרה שירים שאחד מהם הולך להיות להיט ענק • קחו טעימה להאזנה

הזמר שלא בוכה יותר  • יעקב שוויקי חוזר • להאזנה



כשהבנתי שאלבומו של יעקב שוואקי עומד להגיע אל מדפי החנויות עצרתי לרגע ושאלתי את עצמי – מה הפעם? המוסיקה החסידית בשנה החולפת חידשה בכך שלא חידשה: מה היה אלבום השנה? דודי קאליש - שהתאפיין בשמרנות משהו, מצד הלחנים וההגשה.



כשקיבלתי את cry no more חזרתי ברגע לימי ה'רחם' של 'שמעתי'.

אינני בטוח שזה היה האלבום הראשון שיעקב שוואקי שר בו, אבל הוא היה ללא ספק, האלבום שהזניק אותו בכל העוצמה לקדמת במת המוסיקה החסידית.

אלבום שהופק בידיו האמונות של יוחי בריסקמן שלאחר כמה וכמה הפקות, הגיע לפתע להפקה מושקעת מהשורה הראשונה. ועל אף ששם האלבום נבחר לשאת את שם השיר 'שמעתי', השיר שכבש היה 'רחם' של פינקי וובר.

גם הפעם יש סיכוי גדול לכך שדווקא השיר 'רצוננו' של פינקי וובר, יהפוך ללהיט המרכזי של האלבום, זה תלוי בבחירת הקהל.

הפעם מגיש יעקב שוואקי דווקא שיר קצבי של פינקי, שיר שבהגיה נכונה וקצב נכון, יעלה על שולחנות האדמ"ורים או ליתר דיוק טריבונות החסידים, כמו להיטים רבים אחרים של פינקי.

עכשיו גם מלחין

זה הרגע לספר את האמת, הגם שאת האברך יעקב שוואקי אני מכבד ומוקיר עד מאד ולו בשל פעילותו העניפה במוסד לילדים חולים פרטי אותו מנהלת אשתו. אל המוסיקה שלו פחות התחברתי מאז ומתמיד.

תחילה הייתי מאלו שחשבו שאילו 'רחם' של פינקי היה מגיע לפיו של ירמי דמן או שלומי דסקל הוא היה מצליח לטפס גבוה יותר – עד שכמובן המציאות טפחה על פנינו והוכיחה שכשיעקב שוואקי לוקח שיר, הוא הופכו ללהיט בדיוק כמו אברהם פריד עם 'כי הרבית'.

במשך השנים, הגם שיעקב שוואקי הקפיד לשמור על ה'פאסון' ולא נסחף אחר חדשנות יתירה, עדיין חוותה יצירתו נסיונות שונים של שילוב חומרים חדשנים. יעקב הדגים לקהל אלבום מזרחי, יעקב גם הדגים את 'מה מה מה' – סוג של טרנד שעבר על המוסיקה החסידית עם 'נו נו נו' ו'לה לה לה'.

כל זה, בלשון עבר, לא הפעם. הפעם זה שונה, יעקב שוואקי מצליח באלבומו הנוכחי להשתמש בכל הגימיקים והטרנדים - בלי להיות טרנדי או גימיקי. הוא משתמש בכל 'חדש' אפשרי ועדיין שומר על 'יעקב שוואקי' המקורי והטוב ועל מוסיקה החסידית בניחוחה המקורי.

האלבום כולו ערוך בניחוח הותיק של שיר קצבי – שיר שקט, סידור שמונע ממך לשקוע ברגשות או לחילופין לנסוק עד שמים, בריקוד באמצע היום.

בין המלחינים תמצאו את: משה לאופר, פינקי וובר, איצי וולדנר, אלימלך בלומשטיין, יוסי מולר
איזי רייזמן, אלי שוואב, יצחק רוזנטל מלהקת שלשלת וגם את יעקב שוואקי בעצמו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד