י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הראב"ד: הביטו במי שבא לכבד ולא בפושעים שחיללו

ראב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך השתתף אמש (רביעי) במעמד הכנסת ספר תורה שנערך בירושלים והתייחס לחילול בית הכנסת 'שיח ישראל' בקריית יובל

הראב"ד: הביטו במי שבא לכבד ולא בפושעים שחיללו
הראב"ד הגר"מ שטרנבוך במעמד צילום: שוקי לרר

במעמד הכנסת ספר תורה וסיום הש"ס שנערך אמש על ידי הנגיד הרבני ר' יואל לנדא מארה"ב, לעילוי נשמת סבו הגאון הנסתר רבי נתן פריד זצ"ל תלמיד החזון איש זצ"ל, נשא הראב"ד הגר"מ שטרנבוך דברים והתייחס לחילול ספרי התורה בקרית יובל.

בתחילת הדברים, דיבר הגר"מ שטרנבוך בכאב על חילול ה' הנורא עם חילול ארבעה ספרי התורה.

הראב"ד אמר לנוכחים, "השבוע פרצו בני בליעל לתוך בית הכנסת כאן בירושלים עיר הקודש, ולקחו  ארבעה ספרי תורה והשליכום לארץ, ושפכו עליהם חומרי כילוי לכלותם. חילול ה' הוא נורא באופן שאי אפשר לתאר, ובוודאי הדבר עורר בשמים  קטרוג גדול על כלל ישראל – שבתוך ירושלים עיר הקודש מקום שכינת עוזו, לוקחים את התורה הקדושה שנתן לנו הקב"ה ומבזים אותה".

"אמנם עכשיו בשעה שהגענו להשתתף 'מעמד גדול כזה לכבודה של תורה, אומרים אנו לקב"ה הבט נא כאן – לציבור הגדול שבאו לכאן כדי לכבד את התורה ולא לאותם פושעים שחיללו את התורה, וידוע מה שכתבו הספרים  שכפי גודל ערך הטומאה השורר בעולם כך צריך להעמיד מנגד את גודל  הקדושה, וב"ה זכינו כאן למעמד גדול ונכבד לכבודה של תורה – להוכיח קבל  עם ועדה כי אנו מכבדים את התורה, ובע"ה נזכה על ידי זה שהקב"ה ירחם עלינו ויסיר חרון אפו וכעסו מעלינו".

הראב"ד לנדא הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד