י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא מאמין בהשמצות והכפשות"

הקרב על המשבצת החרדית בליכוד; ראש בראש: וידר מול פליישמן

לקראת הפריימריז שיתקיימו השבוע בליכוד - קרב עיקש בין יו"ר הליכוד בבני ברק יעקב וידר לאיש העסקים הירושלמי זאב פליישמן על המשבצת החרדית • פליישמן: "לא מאמין בהשמצות והכפשות" • מקורבי וידר הגיבו לדברים כי מדובר בהצהרה בעלמא; "לא פועל למען בחירתי"

הקרב על המשבצת החרדית בליכוד; ראש בראש: וידר מול פליישמן
וידר ופליישמן צילום: פייסבוק ובאדיבות המצלם

ביום שלישי הקרוב יתקיימו הפריימריז בליכוד. קרבות הסכינים רק ילכו ויתעצמו בימים הקרובים. כעת מתברר כי הקרבות לא פוסחים גם על המשבצת החרדית הלא ריאלית בליכוד. 

על המקום ה-43 של מפלגת הליכוד מתמודדים, נכון לעכשיו, שני חרדים; הראשון הוא חבר מועצת העיר בני ברק ויו"ר הסניף החרדי בליכוד יעקב וידר, ומולו זאב פליישמן, בוגר ישיבת 'עטרת ישראל' ואיש עסקים ירושלמי.

למרות המקום הלא רלוונטי לכאורה, הקרב הוא על הדמות הדומיננטית הבאה של החרדים בליכוד; השניים מאמינים כי מהמשבצת הזאת ניתן יהיה לפעול לטובת מטרות חרדיות. בדרך למשבצת הם מנהלים קרב של הטחת האשמות הדדיות.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר זאב פליישמן כי "ראש הממשלה נתניהו כבר הוכיח בבחירות האחרונות כי מ-22 מנדטים בסקרים הוא הביא 30, כך גם בבחירות האלה, שאנחנו אוחזים ב 31-32, זה יכול להגיע גם ל-43".

"דבר נוסף", מציין פלישמן, "ברגע שאבחר, אז מקום 43 לא יהיה רק עוד מקום ברשימה אלא הכתובת לכל נושא הקשור לציבור החרדי, כנציג הרשמי היחיד של הציבור החרדי בליכוד".

השניים מאשימים זה את זה על דרכי הפעילות בליכוד, כאשר פליישמן טוען: "כמי שגדל וצמח בעולם הישיבות המובחרות בציבור החרדי, ובמקביל כמי שכבר למעלה מעשר שנים נמצא בתנועת הליכוד, אני רכשתי ניסיון איך לקדם דברים חשובים ברגישות ובעיקר ללכד בין המגזרים".

פליישמן מוסיף ותוקף את יעקב וידר המשמש כנציג הליכוד בעיריית בני ברק ואומר ל'בחדרי חרדים': "אני לא מאמין בפינויי בתי כנסת למען השגת משרד ליו"ר הסניף, אני לא מאמין בלהשמיץ את עסקני בני ברק - כוונתם טובה. אני לא מאמין בלהכפיש מבוקר עד ערב על העירייה וראשיה שהיא מושחתת. זה לא משיג שום תוצאה מלבד כותרות וקידום עצמי".

לדבריו, "אני כן מאמין בלחבר בין הציבור החרדי לליכוד, ובין הליכוד לציבור החרדי. כל הנושאים הללו הם רגישים מאוד וצריך לפעול ברגישות ובעיקר בחכמה ולא עם כותרות מפוצצות שרק מעוררות פילוג ומוציאות לעז על הציבור החרדי ונציגיו במפלגות החרדיות. הם יפעלו תחת הפלטפורמה שלהם, ואני אפעל תחת הפלטפורמה שלי - הליכוד".

"אני מאמין במתפקדי הליכוד ובתוכם רבים מבני המגזר החרדי, שיצביעו בעדי - כי אני אהיה זה שיחבר בין הציבור החרדי לבין הציבור הכללי וידאג לצרכי הציבור החרדי דרך עשייה ולא דרך כותרות", מציין.

בסביבתו של ויידר הגיבו: "אנחנו בעד דמוקרטיה ופה ושם ביקורת זה בסדר ואני גאה שיש אצלנו ביקורת ואמירה חופשית ואני שמחה שיש את זה אצלינו מה שאין במפלגות אחרות".

מקורביו מציינים כי וידר הוא זה שייסד את המשבצת החרדית ברשימה ונלחם מול השרים וראש הממשלה עד שזה קרה וזה קרה לראשונה בהיסטוריה שיש משבצת כזו.

לטענתו: "המטרה של וידר הייתה להביא אמירה, ונכון, זה בהחלט מקום לא ריאלי - אבל המטרה היא לא שמישהו יהיה במשבצת, אלא עצם זה שיש משבצת כזאת".

הם אומרים עוד כי אין שום כאב על המקום: "וידר עצמו לא פועל ולא עובד למען זה, גם לא ברשתות החברתיות שם לא הציג שהוא מתמודד, הוא לא נאבק על זה. יש פה רק אמירה".

מקורביו אומרים כי "לו הוא היה רוצה להתמודד ולהיות בכנסת הוא היה עוזב את עיריית בני ברק ומתמודד על מקום ריאלי ואך מנצח כפי שהוכיח בעבר".

יעקב וידר הליכוד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד