ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מעל ל-60% מהציבור בעד שימוש בתחבורה ציבורית

על פי סקר שערכה אור ירוק עולה כי שיעור דומה של נשאלים סבורים כי הנסיעה באוטובוס היא הנסיעה הבטיחותית ביותר. למרות זאת, כ-40% בלבד משתמשים בתחבורה הציבורית כאמצעי התחבורה העיקרי במהלך היום

מעל ל-60% מהציבור בעד שימוש בתחבורה ציבורית
טל שילון



כ-60% מהציבור מביעים נכונות להשתמש בתחבורה ציבורית במידה ותהיה נגישה, סדירה מהירה ונוחה- כך עולה מסקר שערכה עמותת "אור ירוק", באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, בינואר 2012. בנוסף, שיעור דומה של נשאלים (61%) סבורים כי הנסיעה באוטובוס היא הנסיעה הבטיחותית ביותר. קרוב ל-60% (57%) מהנשאלים מדווחים כי יש תחבורה ציבורית זמינה בקרבת ביתם.

אלא, שלמרות זאת, על פי תוצאות הסקר, כ-40% בלבד מהנשאלים דיווחו כי הם משתמשים בתחבורה הציבורית, כאמצעי התחבורה העיקרי במהלך היום. אז מדוע לא משתמשים בתחבורה ציבורית בישראל? על פי סקר "אור ירוק"- הסיבה המרכזית שהציבור לא משתמש בתחבורה הציבורית הינה חוסר נוחות. 57% מהנשאלים בסקר מדווחים כי התחבורה הציבורית לא נוחה ולכן הם לא משתמשים בה. 15% נוספים אינם רוצים להיות מוגבלים ללוחות הזמנים של התחבורה הציבורית. ו6% טוענים שבתחבורה הציבורית צפוף מידי.

שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק": "חייבים להרחיב ולשפר את מערך התחבורה הציבורית בישראל. ברגע שהנהג הישראלי יעבור מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית - יהיו פחות תאונות, ונחסוך גם הרבה מאוד כסף. על פי מחקרים בשנת 2011 חלה ירידה דרמטית במידת שביעות הרצון של אזרחים מהתחבורה הציבורית: ירידה של 11% ברמת שביעות הרצון משירותי האוטובוסים הציבוריים וירידה של 24% ברמת שביעות הרצון משירותי הרכבת. הנזק הכלכלי למשק מפקקי תנועה מסתכם בכ-15 מיליארד שקלים בשנה". מאור ירוק נמסר: "כ-38% ממשקי הבית בישראל אינם בעלי רכב פרטי, המשמעות- פוטנציאל אדיר של משתמשים בתחבורה הציבורית. בפועל – אוטובוסים מהווים כ-3.5% מהנסועה בישראל, לעומת ממוצע של כ-12% (פי 4!) ב-12 מדינות שונות באירופה.

71% מתושבי המרכז והדרום הביעו נכונות להשתמש בתחבורה הציבורית אם זו הייתה נוחה וזמינה. 70% מתושבי השרון, הביעו נכונות להשתמש בתחבורה הציבורית אם זו הייתה נוחה וזמינה. 59% מתושבי הצפון, הביעו נכונות להשתמש בתחבורה הציבורית אם זו הייתה נוחה וזמינה. 55% מתושבי ירושלים, הביעו נכונות להשתמש בתחבורה הציבורית אם זו הייתה נוחה וזמינה.

מחוז ירושלים – כ-50% מדווחים כי הם משתמשים בתחבורה הציבורית כאמצעי התחבורה העיקרי שלהם. מחוז הדרום – כ-48%, מדווחים כי הם משתמשים בתחבורה הציבורית כאמצעי התחבורה העיקרי שלהם. מחוז המרכז – 40%, מדווחים כי הם משתמשים בתחבורה הציבורית כאמצעי התחבורה העיקרי שלהם. מחוז השרון – כ-34%, מדווחים כי הם משתמשים בתחבורה הציבורית כאמצעי התחבורה העיקרי שלהם. מחוז הצפון – 30%, מדווחים כי הם משתמשים בתחבורה הציבורית כאמצעי התחבורה העיקרי שלהם.

שימוש בתחבורה ציבורית יקל על עומסי התנועה בערים, על בעיות החניה וגם על זיהום האוויר.
יש לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית על ידי הקצאת מסלולי נסיעה מיוחדים שיקצרו את זמני ההגעה והנסיעה. בנוסף, יש להגביר את האכיפה בנתיבים המיועדים לתחבורה הציבורית. מקומות העבודה צריכים לעודד הסעות מרוכזות או הגעה בתחבורה ציבורית. על התחבורה הציבורית להיות זמינה, זולה ונוחה לשימוש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד