י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"שיחזרו לבית הספר"

טראמפ תקף את סוכנויות המודיעין ומיהר להתפייס

מחלוקת שהתגלעה בין הנשיא לאנשי המודיעין שלו הביאה להתפרצות מצידו של טראמפ • בהמשך ניסה הנשיא לשדר שהיחסים הסתדרו • וגם: מה הוא חושב על המועמדים הדמוקרטים שרוצים להחליף אותו?

טראמפ תקף את סוכנויות המודיעין ומיהר להתפייס
טראמפ נואם בהדלקת נרות חנוכה בבית הלבן צילום: רויטרס

הימים האחרונים היו תזזיתיים ביותר בכל הקשור ביחסיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם רשויות המודיעין של ארצו.

הכל התחיל כשראש המודיעין הלאומי של ארצות הברית, דן קואטס, אמר שעל פי המידע המודיעיני שיש לארה"ב, קים ג׳ונג און לא מתכוון להשמיד את הנשק הגרעיני של צפון קוריאה או אפילו להפחית בייצור הנשק.

הקביעה הזו מנוגדת לרושם שיוצרות הצהרותיו של הנשיא לפיהן הממשל האמריקאי השיג "התקדמות עצומה" בנוגע לשליטה בשאיפות הגרעיניות של צפון קוריאה וכי טראמפ אופטימי בנוגע ליחסיו עם צפון קוריאה מאז הפגישה בינו לבין קים. הוא אף הודיע על פגישה שנייה שהוא מתכוון לקיים בקרוב עם מנהיג קוראיה הצפונית.

טראמפ גם התגאה כי לפני שנכנס לתפקידו בינואר 2017 המצב "היה קרוב למלחמה עם צפון קוריאה וכעת אין שיגורי טילים והוחזרו לנו כל השבויים שלנו", כך לדבריו.

בתגובה להצהרתו של ראש המודיעין ולדברים נוספים שאמר כמו הערכתו שאיראן תמשיך לעבוד על פיתוח נשק גרעיני ושדעאש תמשיך את המדיניות האגרסיבית שלה בסוריה, כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "אולי כדאי למודיעין לחזור לבית הספר!".

אבל נראה שהנשיא מעוניין ליישר את ההדורים עם סוכנויות המודיעין. בראיון שהעניק לעיתון 'ניו יורק טיימס' הודיע טראמפ שהוא ואנשי המודיעין "באותו ראש", וכי אנשי המודיעין הודיעו לו כי המסקנות שלהם הוצאו מהקשרם והם לא חושבים אחרת ממנו בסוגיות שעלו.

בנוגע לבחירות הקרובות לנשיאות בשנת 2020 אמר טראמפ שהדמוקרטים התדרדרו יותר שמאלה, ושנראה לו שהמתמודדים הפעם יהיו יותר רציניים מאשר בבחירות הקודמות ועם "יותר אנרגיות". 

כשנשאל לגבי האפשרות שבניגוד למקובל, גם במפלגתו של הנשיא יערכו פריימריז אמר: "אני לא רואה את זה קורה, אבל אי אפשר לדעת".

טראמפ נשאל גם לגבי נשיאותו עד עכשיו והשיב שלדעתו מקשים עליו יותר משהקשו על נשיאים קודמים, אך בכל זאת הוא אוהב את העבודה. "אינני יודע אם אני אמור לאהוב אותה, אבל אני אוהב".

הוא הוסיף בחיוך: "זה היה אחד ההפסדים הגדולים שלי מבחינה כלכלית, אבל כפי שאתם יודעים לא חסר לי כסף״.

דונלד טראמפ סוכנויות ביון קים ג'ונג און המפלגה הדמוקרטית המפלגה הרפובליקנית (1)

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד