א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

קרב חדש בין אפל לסמסונג: צו למניעת שיווק גלקסי נקסוס בארה"ב

אפל טוענת ל-4 הפרות פטנט בטלפון החדש של סמסונג, בהן שימוש בפקודה קולית לביצוע חיפוש

  • כ' שבט התשע"ב
נקסוס
נקסוס

אפל הגבירה בשבוע שעבר את מאבקה בסמסונג אלקטרוניקס, כאשר הגישה תביעת פטנטים נגדה בגין הסמארטפון החדש שלה. אפל ביקשה מבית המשפט הפדרלי בקליפורניה להוציא צו למניעת שיווק הסמארטפון גלקסי נקסוס של סמסונג בארה"ב.

הגלקסי נקסוס מתבסס על הגירסה החדשה ביותר של מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, המכונה Ice Cream Sandwich ("קסאטה"). אפל טוענת ל-4 הפרות פטנטים, בהן מאפיינים כמו חיפוש באמצעות פקודה קולית.

גלקסי נקסוס הוא הטלפון הראשון המאמץ את מערכת ההפעלה החדשה של גוגל. השקתו נדחתה מאוקטובר על ידי סמסונג, כמחווה לסטיב ג'ובס, המייסד האגדי של אפל, שנפטר באותו חודש. גם יצרניות מכשירים אחרות, כמו HTC ומוטורולה מוביליטי (שנמצאת כעת בבעלות גוגל) נמצאות במאבק משפטי כנגד אפל כאשר בינה ובין סמסונג הוגשו כבר כמה תביעות הדדיות.

"גוגל אינה יכולה להכחיש את אחריותה אם יימצאו הפרות כלשהן. צו מניעה ראשוני לא יחסום את מכירת הגלקסי נקסוס רק כיוון שכך הוא נקרא או נראה: זה תלוי בפטנטים שהוא מפר", אמר פלוריאן מיולר, מומחה פטנטים עצמאי. "אני בטוח שעבור צו המניעה הראשוני, הגלקסי נקסוס נבחר כיוון שהוא כה חדש ומשמעותי".

אפל פותחת בכך במתקפה מחודשת על סמסונג, לאחר שבשנה שעברה הגישה תביעה נגדה בטענה כי סמסונג העתיקה את מאפייני העיצוב של האייפון והאייפד, ואת מראה האייקונים על המסך. התביעה ההיא עוד נמשכת אך בדצמבר האחרון הפסידה אפל בבקשה להוצאת צו מניעה ראשוני נגד שיווק הטלפונים והטאבלטים של סמסונג בארה"ב. למעשה, בין אפל לסמסונג ישנם למעלה מ-20 תביעות ב-10 מדינות שונות. לאפל תביעות גם נגד HTC ומוטורולה, יצרניות טלפונים מתחרות אחרות, שמכשיריהן מבוססי אנדרואיד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד