י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התעסקו עם האיש הלא נכון

תביעת הענק של אפי נווה כנגד הדס שטייף

התעסקו עם האיש הלא נכון? יו"ר לשכת עורכי הדין בדימוס, אפי נוה, הגיש תביעת ענק נגד העיתונאית הדס שטייף שחשפה את הפרשה שהסעירה את המדינה והובילה לפרישתו מראשות לשכת עורכי הדין

תביעת הענק של אפי נווה כנגד הדס שטייף
עו"ד אפי נוה בבית המשפט צילום: פלאש 90

אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין בדימוס, הגיש תביעת ענק נגד העיתונאית הדס שטייף, שחשפה את הפרשה שנחקרת במשטרה בעקבותיה החליט לפרוש מתפקידו כיו"ר לשכת עורכי הדין.

את התביעה הנזיקית, בסכום של 7,000,000 ש"ח הגיש נווה באמצעות פרקליטו עו"ד בועז בן צור לבית משפט המחוזי בלוד, גם נגד רזי ברקאי מגיש התכנית מה בוער, נורית קנטי העורכת, אילאיל שחר ראש מערכת החדשות, שמעון אלקבץ מפקד תחנת גלי צה"ל ונגד תחנת הרדיו.

"באופן שקשה ליישבו את אמת מידה עיתונאית או חוקית, בניגוד לדין ותוך ביצוע שורה של עבירות פליליות, כל שיחותיו הפרטיות של התבוע, כל התכתובות שניהל - חייו האישיים במלואם - נחשפו ונגלו בפני הנתבעים וחלקן אף בפני מאזיני גלי צה"ל" נכתב בפתח התביעה.

עוד נכתב כי "בזדון, בכוונת מכוון ותוך שימוש ציני באיצטלה עיתונאית, נטלה שטייף את מכשיר הטלפון הנייד של התובע שלא כחוק" שאותם קיבלה ללא רשותו וידיעתו, "והלכה למעשה נגנבו ממנו".

שטייף הביאה לפריצת המכשיר, "לאחר מכן עיינה שטייף במידע האישי והפרטי שנצבר במכשירי הטלפון הניידים, יחד עם הנתבעים הנוספים במשך תקופה ממושכת".

לטענת נוה, "פשפשו הנתבעים בכל פינה בחייו של התובע: התכתבויותיו עם ילדיו הקטינים, חבריו ולקוחותיו (תוך הפרת חסיון עו"ד-לקוח), ולמעשה שורה של אנשים לרבות שרים, חברי כנסת, שופטים, אנשי מערכת האכיפה ועוד".

"תמונותיו האישיות ותמונות ילדיו; קטעי קול השמורים במכשיר; היסטורית הגלישה וכן הלאה. אין היבט בחייו האישיים והפרטיים של התובע שלא נסרק על ידי הנתבעים במסרקות ברזל. לא נותר לו ולוּ אבק של פרטיות" נכתב.

מגלי צה"ל נמסר בתגובה כי "התביעה תלמד והדברים ייבחנו".

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה הבוקר את בקשת כלי התקשורת 'הארץ' ו'גלובס', שדרשו לחשוף את שמות השופטת ועורכת הדין החשודות במתן טובות הנאה לאפי נוה. השופט ציון קאפח נימק זאת בכך כי בפרסום שמותיהן, ייגרם להן ולבני משפחותיהן נזק חמור.

אפי נוה הדס שטייף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד