ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ביטוח אחראיות מקצועית- לעבוד בראש שקט

ישנם מקצועות אשר מהווים חשש גדול עבור העוסקים בהם בשל האיום בתביעות. כך למשל: כל רופא כיום העוסק בתחום הרפואה, חושש מאוד מתביעות רשלנות רפואית, אשר מהוות תביעות נפוצות מאוד כיום, מצד פציינטים • ביטוח אחראיות מקצועית הוא הדבר הטוב ביותר עבור עוסקים במקצועות הרפואיים, במקצועות הפרא רפואיים ובמקצועות חופשיים נוספים

ביטוח אחראיות מקצועית- לעבוד בראש שקט
ביטוח אחריות מקצועית צילום: pixsabay

ישנם מקצועות אשר מהווים חשש גדול עבור העוסקים בהם בשל האיום בתביעות. כך למשל: כל רופא כיום העוסק בתחום הרפואה, חושש מאוד מתביעות רשלנות רפואית, אשר מהוות תביעות נפוצות מאוד כיום, מצד פציינטים. ביטוח אחראיות מקצועית הוא הדבר הטוב ביותר עבור עוסקים במקצועות הרפואיים, במקצועות הפרא רפואיים ובמקצועות חופשיים נוספים.

הסיבה לכף היא שבמקצוע הרפואה, או גם במקצועות אחרים, ישנם דברים אשר יכולים להשתבש- כתוצאה מרשלנות, טעות אשר נעשתה בתום לב, תקלות טכניות, תיאום ציפיות לא טוב בין הרופא למטופל ועוד. כל אלה עלולים להוביל את הרופא או כל בעל מקצוע חופשי אחר שהתרשל בתפקידו אל מול הלקוח שלו, לעמוד בצד של הנתבע ולשאת בכל ההשלכות הבאות לידי ביטוי כתוצאה מכך. תפקידו של ביטוח אחראיות מקצועית הוא להגן על הרופא או על איש המקצוע במקרה שכזה, מבחינה משפטית.

ביטוח אחראיות מקצועית לרופאים

כאמור, המקרים הקלאסיים אשר עליהם מגן ביטוח אחראיות מקצועית הם מקרים המתרחשים בתחום הרפואה. כלומר: ישנם מקרים בהם לנפגע נגרם נזק גופני או נפשי, כתוצאה מפרוצדורה רפואית כלשהי. פרוצדורה רפואית אשר פגעה באדם באופן בלתי סביר, יכולה להיות בשל רשלנות, הפרת נהלים, טעות ועוד. רופא אשר מבוטח בפוליסת ביטוח אחראיות מקצועית, מכוסה על ידי הפוליסה 24 שעות. פוליסה זו כוללת בה: כיסוי משפטי וכיסוי נזיקין בכל מקרה שבו הרופא המכוסה בפוליסה, נתבע בגין רשלנות רפואית.

מהו ביטוח אחראיות מקצועית עבור העוסקים במקצועות פרא רפואיים

ביטוח אחראיות מקצועית, איננו ביטוח אשר מתאים רק לרופאים. מדובר בביטוח המתאים גם לאנשי מקצוע העוסקים בתחום הפרא רפואי, אשר באים במגע ישיר עם מטופלים. אנשי מקצוע מעין אלה כוללים בין היתר: מוהלים, אחיות, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, פיזיותרפיסטים ועוד. הביטוח יכול להיות רלוונטי מאוד גם לאנשי מקצוע אשר באים במגע עם מטופלים באופן עקיף כגון: רוקחים, טכנאי אולטרסאונד, טכנאי מעבדה ועוד. כל אחד מאותם אנשי המקצוע הללו, יכול להיות חשוף לתביעה בגין טעויות שונות שביצע אשר יש להן השפעה משמעותית על הגוף או הנפש של המטופל. ביטוח אחראיות מקצועית מסיר מפני כל אנשי המקצוע הללו את החשש מפני תביעה קיימת אשר יכולה לעמוד על הפרק בכל עת.

מהו ביטוח אחראיות מקצועית עבור העוסקים בטיפול גופני

גם עבור אנשי מקצוע אשר באים במגע עם גוף האדם מתוקף העיסוק שלהם ולאו דווקא במסגרת רפואית, מומלץ לבטח את עצמם בביטוח אחראיות מקצועית. במי מדובר? קוסמטיקאיות, מטפלות בלייזר, מטפלים בתחום הרפואה האלטרנטיבי, מאמני כושר ועוד. במסגרת תפקידם של אנשי המקצוע הללו, אדם יכול להינזק באופן גופני כזה או אחר ולתבוע את הגורם אשר גרם לו לנזק ולא משנה מהי הסיבה שבגינה נגרם נזק זה. לכן, גם אנשי מקצוע מעין אלה יכולים לבטח את עצמם בביטוח אחראיות מקצועית. אמנם, סוג הביטוח לא חייב להיות זהה לביטוח הנבחר עבור אנשי הרפואה, אך מטרת הביטוח היא אותה המטרה.

מה מספק ביטוח אחראיות מקצועית

ביטוח אחראיות מקצועית מספק הגנה משפטית וליווי מקצועי בכל מקרה שבו הוגשה תביעה כנגד איש מקצוע המבוטח בביטוח מעין זה. כמו כן, הביטוח מציע כיסוי בגובה הפוליסה הנבחרת, על תשלום הנזיקין. כל איש מקצוע המבטח את עצמו יכול לבחור בגובה הפוליסה הרלוונטית לו לצורך ביטוח זה. ככל שהמקצוע של המבוטח טומן בו סיכוי גבוה יותר לתביעות, כך כדאי שהפוליסה הנבחרת תכסה אותו במגוון מצבים שונים ובסכומים גבוהים של תחום הנזיקין.

ביטוח אחריות עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד