ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מוד'יס מזהירה את בריטניה וצרפת מהורדת דירוג; הפחיתה הדירוג לשש מדינות באירופה

דירוג האשראי של איטליה, ספרד ופורטוגל הורד; חשש ליכולת יישום הרפורמה

  • כ"א שבט התשע"ב
מוד'יס מזהירה את בריטניה וצרפת מהורדת דירוג; הפחיתה הדירוג לשש מדינות באירופה

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הזהירה אתמול את צרפת, בריטניה ואוסטריה כי הן בסכנת הורדה של דירוג האשראי המושלם שלהן. היא הורידה את הדירוג של שש מדינות אחרות באירופה, כולל איטליה, ספרד ופורטוגל, בשל משבר החובות. דירוג האשראי של גרמניה אושרר.

מודי'ס נעה בצעדים פחות נחרצים משל מתחרתה S&P, שבחודש שעבר הזהירה את בריטניה מהורדת דירוג אשראי ראשונה. מוד'יס אמרה כי יש חשש ליכולת היישום של אירופה לרפורמות הנדרשות ולגבי הסכום הנדרש כדי כדי לבלום את המשבר. בחודש שעבר איבדו צרפת ואוסטריה את דירוג AAA המושלם שלהן מידי סטנדרד אנד פור'ס, לראשונה.

שינוי תחזית האשראי לצרפת בריטניה ואוסטריה נעשה בשל לחצי אשראי שיחמירו את פגיעותן לחולשה במאזני הממשלות.

דירוג האשראי של ספרד הורד ל-A3 לעומת A1, הדירוג של איטליה הורד ל-A3 לעומת A2 והדירוג של פורטוגל הורד ל-Ba3 N-Ba2. לשלושתן ניתנה תחזית שלילית, מה שמרמז על הורדות פוטנציאליות נוספות בעתיד הקרוב. בנוסף, הורדו דירוגי האשראי של סלובקיה, סלובניה ומלטה.

"קובעי המדיניות ביצעו צעדים של התקדמות, אך אנחנו לא חושבים שהם עשו מספיק על מנת להרגיע את השווקים שאנחנו במסלול יציב", אמר אליסטר וילסון, מנהל אשראי בכיר לאירופה במודי'ס בלונדון. "מה שיקבע את הדירוגים בטווח הארוך הוא הבהירות והביצועים של קובעי המדיניות ותמונת המקרו".

בנוסף, נימקה מודי'ס את ההורדה ב"אי הוודאות בגוש היורו לגבי עתידן של רפורמות ממסדיות במסגרת התקציבית והכלכלית", והמשאבים שהוקדשו לטיפול במשבר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד