כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
המומלצים והמחוסלים • סיקור נרחב

119,600 מתפקדים יכריעו היום את עתיד המפלגה הגדולה בישראל

הפריימריז כבר כאן: 119,600 מתפקדים מ-113 מוקדים יכריעו החל מהשעה הקרובה כיצד תיראה הנבחרת של המפלגה הגדולה בישראל - "הליכוד" - בכנסת ה-21 • מאחורי הקלעים מתנהל קרב סכינים של ממש - רשימות של מומלצים מחד ושל מחוסלים מאידך • 'בחדרי חרדים' בסיקור נרחב

119,600 מתפקדים יכריעו היום את עתיד המפלגה הגדולה בישראל
אוהבית את נתניהו. תומך ליכוד צילום: גילי יערי, פלאש 90

היום, לאחר שבועות ארוכים של קמפיינים אגרסיביים, יתייצבו חברי הכנסת והמועמדים החדשים למבחן התקופתי של המפלגה הגדולה בישראל.

שיטת הבחירות

119,600 מתפקדי הליכוד יכריעו את נבחרת הליכוד, שתייצג את התנועה בכנסת ה-21.

חברי הליכוד יגיעו ל-113 מוקדי הצבעות הפזורים ברחבי הארץ ויבחרו החל מהשעה 10:00 עד ל-22:00 את נציגיהם בליכוד, מספר המתמודדים בפריימריז הנוכחיים עומד על כשבעים.

יצוין כי ההצבעה נערכת באופן שבו כל מתפקד ליכוד רשאי לבחור 12 נציגים שמתמודדים, ואילו חברי המרכז רשאים לבחור חמש מ-10 מחוזות להם יש מקומות משוריינים, החל מהמקום ה-19 ברשימה.

רשימות מומלצים ומחוסלים

מאחורי הקלעים מתנהל קרב סכינים של ממש; קבלני הקולות מעבירים לתומכיהם רשימות מומלצים וכן רשימות מחוסלים, כאשר קיימים דילים רבים בין מוקדי הכוח ובין פוליטיקאים.

אבל הקרב האמיתי הוא על עשרת המקומות הראשונים בליכוד ובראשם החמישייה הפותחת.

על המקומות הללו מתמודדים חברי הכנסת הוותיקים מחד לצד מתמודדים חדשים, כאשר לזירה נכנסו כוכבים חדשים בהם גדעון סער (להלן), יואב גלנט וניר ברקת.

מוקדי הכוח המרכזיים: בני הדודים למשפחת כץ, גלעד ארדן, אדלשטיין רגב, לוין, ביטן, אמסלם ועוד.

שאלת השאלות: גדעון סער

שאלה נוספת שתגיע מחר למבחן היא שאלת גדעון סער, מי שראש הממשלה יצא נגדו באופן בוטה בחודשים האחרונים.

בלשכתו של נתניהו פועלים לסכל את מינויו של סער. במידה וייבחר במקום גבוה - יהוה הדבר מכה לנתניהו; במידה וידורג למטה ברשימה לאור הלחצים שהפעיל נתניהו - לא בהכרח שיישאר סער בחיים הפוליטיים בסבב הנוכחי.

ברשימת המחוסלים. גדעון סער באירוע תמיכה. (צילום: פלאש 90)

תעלומת אורן חזן

תעלומה נוספת היא אורן חזן, שהוצב במקום ה-30 ברשימה היוצאת ולא ברור כיצד מתפקדי הליכוד עיכלו את מעשיו בכנסת. מצד אחד, יש מי שמנסה לצייר אותו כילדותי ומנגד יש שרואים את חזן כמי שאומר את האמת בפרצוף ולפיכך טוב שהוא בכנסת.

מעבר לכך, יבקשו מתפקדי הליכוד לאשר את הצעת ראש הממשלה לשריין שלושה מקומות גבוהים למקרה של איחוד בימין, וזאת מחשש שמפלגות המשאל יתאחדו לגוש פוליטי - דבר שיסכן את ממשלת נתניהו החמישית.

המשבצת החרדית

נוסף לכל אלו, כפי ש'בחדרי חרדים' סיקר, קיים קרב על משבצת החרדים הלא רלוונטית, בין זאב פליישמן ליעקב וידר - המשמש כחבר מועצה בעיר בני ברק מטעם הליכוד.

הליכוד פריימריז בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד