ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ברקליס: יוון לא תעזוב את גוש היורו; לא יהיה רגע אחד מכריע במשבר

אסטרטג המט"ח פול רובינסון: היורו יפוחת מול הדולר, אך לא בגלל חדלות פירעון כיוון שהבנק המרכזי של אירופה משחרר את התנאים המוניטרים עבור הבנקים

  • כ"ג שבט התשע"ב
ברקליס: יוון לא תעזוב את גוש היורו; לא יהיה רגע אחד מכריע במשבר

"הלקוחות שלנו מנסים להבין בעיקר אם יהיה רגע מכריע אחד במשבר, אך זה לא עומד לקרות", אמר היום פול רובינסון, ראש המחלקה הגלובלית לאסטרטגיות מט"ח בברקליס בשיחת ועידה.

"כולם תוהים האם הבנק המרכזי של אירופה הצהיר לפתע שיפתור את כל הבעיות באזור ויקנה אג"ח של כל מדינה במחיר נתון, או לחילופין, האם יהיה 'רגע ליהמן' שהכל יתמוטט".

אף אחד מהמקרים הללו לא יתרחש, אומר רובינסון. "זה לא יפתור דבר, רגע שכזה ייתן אולי ייתן פתרון זמני לטווח קצר, אך לא יספק פתרון לטווח ארוך. אנחנו לא רואים אפשרות סבירה שיוון תקרוס ותעזוב את גוש היורו. למרות כל הלחץ הפוליטי המופעל בה, האינטרס שלה הוא להשאר באיחוד", הוסיף.

בנוגע לשער היורו, אמר רובינסון כי "למרות המשבר בגוש, יש לשים לב שהשער של המטבע האירופי לא השתנה הרבה ואנחנו עדיין מעל שער של 1.3 דולר ליורו".

"כל אזור בעולם תופס את המשבר בגוש היורו בצורה אחרת. כולם מדברים על הסיכונים ועל העתיד של גוש היורו ומה יקרה אם כך ליוון - אם תיפול לחדלות פירעון או לא. אבל שווה לשים לב שהיורו אמנם זז לא מעט, אך בעיקר לצדדים, ואנחנו עדיין בשער גבוה יותר ממה שרוב האנשים חשבו שיהיה".

הבנק המרכזי של אירופה, הוא זה שלא הניח ליורו להיחלש עוד, אמר רובינסון והוסיף כי בברקליס סבורים שהגמשת התנאים המוניטרים היא זו שתועיל לכלכלת גוש היורו וכי גם הבנק המרכזי מבין זאת לאט לאט.

"אנחנו חוזים שיחול פיחות ביורו, אך לא מסיבה רעה. לא בגלל שתהיה חדלת פירעון ביוון, ולא בגלל שהמצב יהיה רציני יותר אלא למעשה מסיבה טובה. אנו חושבים שמבחינת התפתחות המשבר, הדברים למעשה הולכים לאט בכיוון הנכון. אחת הדוגמאות העיקריות היא הבנק המרכזי של אירופה, שנותן לבנקים אפשרויות מימון נוחות ובכך משחרר את התנאים המוניטריים. יחד עם זאת, ישנה גם התאוששות בארה"ב. שני אלה יובילו לירידה ביחס היורו-דולר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד