ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מקום תשיעי לצאנז?

פרוש לראשי אגודה: לשלב קהלים שאיבדו קשר לעשייה הציבורית

לקראת הכנסת נציגים חדשים לרשימת אגודת ישראל לכנסת, סגן השר מאיר פרוש יוצא בקריאה לראשי אגודת ישראל לצרף קהלים חדשים בתוך רשימת יהדות התורה • לדבריו, ישנן קהילות המרגישות כי הן אינן משויכות לתנועת 'אגודת ישראל' • 'בחדרי חרדים' עם הדברים המלאים

פרוש לראשי אגודה: לשלב קהלים שאיבדו קשר לעשייה הציבורית
מאיר פרוש צילום: אהרן קרון, פלאש 90

"הקמפיין של אגודת ישראל צריך לפנות לקהלים פנימיים, שמרגישים לא מחוברים לעשייה הציבורית", הצהיר היום (שלישי) סגן השר פרוש.

פרוש וקרא להשקיע את מרבית הכוחות דווקא בקהלים פנימיים מהציבור החרדי שקשורים לרעיון האגודאי, שמרגישים לא מחוברים לעשייה הציבורית, וממילא הם משתתפים בהצבעה בבחירות באחוזים נמוכים מאוד.

סגן השר ציין בדבריו כי "גם אם אנחנו מנסים לגייס קולות של מצביעים חיצוניים, שאינם משתייכים למגזר החרדי, אנחנו צריכים לחזק את אחוז ההצבעה בתוך הבית שלנו, ולשלב ביתר תוקף קהלים פנימיים שבמרוצת השנים אבדו קצת את הקשר לעשייה הציבורית מסיבות כאלו ואחרות".

לדבריו: "בשיחות שקיימתי בימי 'הכנסיה הארצית' של אגודת ישראל, עם חלק גדול מ-30 חברי המועצה של שלומי אמונים ברשויות המקומיות, הבנתי שהדגש צריך להיות על העלאת אחוז ההצבעה אצל אותן קהילות שמשתייכות לרעיון האגודאי, אך לא נתנו להן ולאנשים החברים בהן את התחושה וההרגשה שהם שייכים".

פרוש העלה פתרון שיכניס את הקהילות הקטנות שלא מייצגות ברשויות המקומיות לתוך אגודת ישראל, "ישנם קהלים קטנים יותר שלא מסוגלים להגיע לייצוג ברשויות המקומיות, צריך לשלב אותם כעוזרים בלשכות של סגני ראשי הערים, עוזרים בלשכות חברי הכנסת וסגני השרים ועוד תפקידים, לצד פעולות נוספות שיחברו אותם לעשייה הציבורית".

"לכן הקו המנחה בבואנו לנהל את קמפיין הבחירות צריך להיות בכיוון של מיצי הפוטנציאל הקיים להבאת קולות נוספים מתוך המגזר החרדי. שם צריך להשקיע וזה נכון לכל חלקי המגזר החרדי", אמר פרוש.

יצוין כי דברים דומים אמר סגן השר גם במהלך הכנסייה הארצית של אגודת ישראל, כשבמהלך נאום שנשא בפני צירי התנועה, מנה פרוש את הנציגים של החסידויות השונות להן יש ייצוג באגודת ישראל.

אז קם אחד מצירי הוועידה ושאל כיצד ירגישו הקהילות הקטנות, שאין להן ייצוג במועצות הערים, את הקשר והחיבור לתנועה ולפעילותה.

פרוש השיב כי ב'שלומי אמונים' אכן קיימת מדיניות ברורה של העסקת עובדים ועוזרים מהחסידויות והקהילות, והמדיניות הזאת אכן צריכה להיות נחלתה של אגודת ישראל כולה, על מנת להחזיר את ההרגשה, לפיה אגודת ישראל מייצגת את כולם, וכולם תומכים באגודת ישראל.

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה כי שלמה טייטל שהוצב במקום התשיעי כנציג השני של הסיעה המרכזית (גור) ביקש שלא להכניסו לרשימת יהדות התורה מחשש שיהפוך לכנסת וטרם ברור מי ייכנס במקומו.

מאיר פרוש אגודה צאנז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד