י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בשל קדושת השבת

הלהקה פרשה מהתחרות וריגשה את המדינה

עכשיו זה רשמי: להקת ״שלווה״, המיועדת לבעלי צרכים מיוחדים, החליטה שלא תשתתף בתחרות שירה עולמית - בכדי להימנע מפגיעה בקדושת השבת • "הזכירה לגויים וליהודים כאחד שגם ב-2019 השבת היא המתנה הכי יפה שהאנושות קיבלה" • דרעי הגיב להחלטת המקהלה: "מרגש עד דמעות"

הלהקה פרשה מהתחרות וריגשה את המדינה
אילוסטרציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

להקת ״שלווה״, שהגיעה לקו הגמר בתחרות מוזיקה ארצית, הודיעה היום (שלישי) כי היא החליטה רשמית לוותר על תהילת עולם ולפרוש מתחרות מוזיקה נחשבת, כדי למנוע פגיעה בקדושת השבת.

הלהקה, המורכבת מאנשים בעלי צרכים מיוחדים שחלקם דתיים, הייתה אמורה לייצג את ישראל באירווזיון - תחרות מוזיקה בינלאומית הזוכה למאות מיליוני צופים מכל רחבי אירופה, לו הייתה זוכה בגמר.

אולם למרות סיכוייה הטובים להעפיל לגמר, ולמרות שהדבר יכול היה למנף ללהקה את הקריירה, סירבו אנשיה בכל תוקף להשתתף בתחרות העולמית.

הסירוב הגיע לאחר שנודע למארגני הלהקה כי ההשתתפות בתחרות העולמית תגרור מעשים הקשורים בחילול שבת ובפגיעה בכבודה, כחלק מההיערכות לתחרות.

תחילה ביקשו בלהקה מאיגוד השידור האירופי לצלם מראש סרטונים במקום לצלם בשישי ובשבת ובכל להימנע מחילול שבת, אולם הם נענו בשלילה מהאיגוד האירופי.

גם ניסיונותיה של השרה רגב לאפשר ללהקה לשנות את חוקי המשחק כדי לא לפגוע בערך קדושת השבת נתקלו בחומה בצורה, וכאמור, מארגני הלהקה הודיעו על פרישתם.

לאור הדיווחים, אלפים ברשתות החברתיות הגיבו בהתרגשות גדולה לאור החשיבות הגבוהה שרואים אנשי הלהקה ביום השבת, וקראו לשינוי חוקי התחרות בשבילם.

כך למשל הבמאי והיוצר החילוני יוסף בראומן כתב בחשבון הפייסבוק שלו: ״השבת חזקה יותר מכל מעמד אחר, ולהשתתף באירוויזיון משמעו לחלל את השבת בפרהסיה, חילול חריף מאוד״.

לדבריו: ״אם יש משהו שלמדתי משמירת שבת, זה שבכוחה של השבת לשמור ולתגמל את מי ששומר אותה. ושלווה החליטה לתת לשבת חתיכת כבוד אחרי המסע הארוך שעברה״.

בראומן סיכם: ״שלווה הזכירה היום לגויים וליהודים כאחד שגם ב-2019 השבת היא המתנה הכי יפה שהאנושות קיבלה״.

שר הפנים דרעי צייץ היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו: ״להקת שלוה ריגשה אותי עד דמעות. עלו לגמר האורוויזיון ומתעקשים שלא להופיע כי המארגנים דורשים לערוך חזרה גנרלית בשבת קודש״.

דרעי הוסיף: ״חברי הלהקה המקסימים, אתם מקדשים שם שמיים. כל הכבוד ויישר כוח עצום בשמם של תושבים רבים במדינה״.

שלווה אריה דרעי תחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד