י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כל דאלים גבר

מאוחר מהצפוי: הרישום במודיעין עילית נסגר

דרמה ברישום לישיבות הקטנות במודיעין עילית: ראש חודש אדר הגיע והרישום החל להיסגר בשיטה של "כל דאלים גבר" • 'בחדרי חרדים' בפרסום ראשון על הרישום לישיבות הקטנות בעיר מודיעין עילית 

מאוחר מהצפוי: הרישום במודיעין עילית נסגר
בחורי ישיבה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל ,פלאש 90

דרמה ברישום לישיבות הקטנות במודיעין עילית לשנת הלימודים תש"פ, הרישום החל להיסגר בשיטה של "כל דאלים גבר".

בשבוע האחרון היה רחש בחש מתחת לפני השטח בנושא הרישום והלחץ בשטח של כמה 'חיידרים' הכריע את ראשי הישיבות להתחיל לרשום את התלמידים.

עד היום הרישום היה נסגר כבר בתחילת השנה והפעם לאחר התארגנות של ראשי ישיבות ורשמים בחודש אייר האחרון הוחלט לעשות סוף לדבר. 

בעיר מודיעין עילית הרישום לישיבות קטנות הוא תהליך קצר מאוד של כמה שעות עד יממה,  בעשור האחרון היה הרישום קורה בתחילת השנה, ממש בימי אלול או תחילת החורף.

יצוין כי בשנים האחרונות נעשה מאמץ רב ע"י רבני העיר וראשי הישיבות למנוע את הרישום המוקדם, מאמץ שהתאפיין בעיקר באיומים ומכתבים מטעם בית הדין. 

בשנה האחרונה בחודש אייר, כאמור, החלו מספר ראשי ישיבות מהשוליים לנסות ולרשום ילדים מכיתות ז' לישיבותיהם, דבר שהיה חריג ביותר.

בעקבות כך התארגנו מספר רשמים, והחתימו את ראשי הישיבות שלא עבדו על מכתב שאין לרישום המוקדם שום תוקף, עד ר"ח אדר תשע"ט. דבר שהביך כמובן את ראשי הישיבות שלא היו חתומים על המכתב.

במקביל פורסמו באחד המקומונים בעיר סדרת כתבות שנכתבו ע"י הרבנית קסלר אשת רב העיר, בגנות הרישום המוקדם.

לאחרונה עם התקרב ר"ח אדר, החלו שוב הדיבורים על הרישום, כאשר הפעם הגיעה הדרישה מציבור ההורים ומנהלי החדרים.

היו ראשי ישיבות שלא התכוננו מספיק שניסו לעצור את המהלך אלא שכרגע נראה שהלחץ הציבורי חזק מהם וגם הם מתחילים לדבר "רישום" בשל כך הרישום כבר החל הבוקר, ויימשך עד לשעות הערב.

הרישום לישיבות מודיעין עילית הרב מאיר קסלר רשמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד