י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גייס הון עתק

נשיא הקרן המפורסמת נפטר מדום לב פתאומי

בגיל 68 הלך לעולמו באופן פתאומי נשיא הקרן לידידות יחיאל אקשטיין, לאחר שלקה בדום לב • הקרן שתחת נשיאותו העבירה תרומות בהיקף רחב לארגונים חרדיים

נשיא הקרן המפורסמת נפטר מדום לב פתאומי
אקשטיין צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

באופן פתאומי: נשיא הקרן לידידות הרב יחיאל צבי אקשטיין ז"ל הלך לעולמו לאחר דום לב והוא בן 68 בפטירתו.

המנוח, יחיאל צבי אקשטיין, נודע כסופר ופעיל ציבור אמריקאי-ישראלי שהקים את הקרן לידידות ומכהן מאז כנשיאה. היקף הכספים שהקרן בנשיאותו מגייסת למען מדינת ישראל כמו גם מטרות יהודיות שונות מגיע לכחצי מיליארד ש"ח לשנה.

אקשטיין היה חבר בחבר הנאמנים של הג'וינט, של קרן היסוד ושל הסוכנות היהודית. הוא כתב שבעה ספרים, שעסקו בעיקר בנושאי יחסי נוצרים-יהודים.

אקשטיין נולד באוטווה, קנדה לאביו הרב ד"ר סיימון לייבלה אקשטיין, שהיה רב קהילה, נולד בארץ ישראל המנדטורית ומשפחתו היגרה לקנדה לאחר פרעות תרפ"ט. הוריו עלו מפלורידה לישראל.

בגיל 13 נשלח אקשטיין על ידי הוריו לניו-יורק, ללמוד ב-MTA, הישיבה התיכונית של "ישיבה יוניברסיטי". לאחר מכן למד בישיבת ההסדר "כרם ביבנה". הוא חזר לישיבה יוניברסיטי, שם הוסמך לרבנות בידי הגאון רבי יוסף דב סולובייצ‘יק זצ"ל והשלים תואר ראשון ושני. קיבל דוקטורט בפילוסופיה של הדת באוניברסיטת קולומביה. הוא שימש מרצה באוניברסיטת קולומביה.

אקשטיין הקים את הקרן לידידות וזמן רב הייתה זו קרן קטנה יחסית שהתמקדה בעיקר בהסברה לטובת ישראל ובעידוד תיירות אוונגלית בישראל. 

אקשטיין והאוונגליסטים מימנו בין השאר את עמותת הצדקה "יהודה יעלה" של יפה דרעי, אשת השר דרעי יו"ר ש"ס וכן את מוסדות "מגדל אור" של הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, את בתי התמחוי של דודי זילברשלג ועוד. 

המנוח זכה לסייע רבות לשלוחי הרבי מליובאוויטש הפזורים ברחבי תבל, בעיקר בתחומי האבטחה סביב בתי חב"ד ובתי השלוחים.

יצויין כי עם השנים הייתה הקרן שנויה במחלוקת והוצאו פסקי הלכה מגדולי ישראל האוסרים לקבל את תרומות הקרן לידידות, זאת בשל האיסור לקחת כסף מנוצרים.

הלוויתו תתקיים מחר בירושלים.

הקרן לידידות יחיאל אקשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד