כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
יעורר סערה?

דריכות במערכת הפוליטית: גנץ יציג לראשונה את שמות מועמדיו

היום מתכוונת מפלגת "חוסן לישראל" בראשות הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לפרסם - לראשונה מאז תחילת הקמפיין - שמות רבים של מועמדים ברשימת המפלגה • חשיפת הרשימה מעוררת מתח במערכת הפוליטית • 'בחדרי' מציג את כוורת השמות הראשונית שעשויה לקחת חלק בהנהגה

דריכות במערכת הפוליטית: גנץ יציג לראשונה את שמות מועמדיו
בני גנץ צילום: גילי יערי, פלאש 90

היום (חמישי) מתכוונת מפלגת "חוסן לישראל" בראשות בני גנץ לפרסם - לראשונה מאז תחילת הקמפיין - שמות רבים של מועמדים ברשימת המפלגה. כך מדווח עיתונאי חברת "החדשות", עמית סגל.

יצוין כי עד היום נחשפו מספר מועמדים בולטים שככל הנראה יתמודדו במפלגתו של גנץ, כאשר ביניהם נמנים איציק קרייס, מנהל בית החולים שיבא וקצין רפואה ראשי לשעבר; קרייס עשוי להיות מועמד לתפקיד ביצועי.

גם מיכאל ביטון, ראש עיריית ירוחם לשעבר, שעזב לאחרונה את מפלגת "הכי ישראלי" לאחר מתיחות עם בתו של הרב עובדיה יוסף עדינה בר שלום, עשוי לתפוס משבצת במפלגה.

שם נוסף שנמצא על כוונת הוא חילי טרופר - איש חינוך ופעיל חברתי ולשעבר גם עוזרו של שי פירון מי שהיה שר החינוך ברשימתו של לפיד.

אשת התקשורת מיקי חיימוביץ', יו"ר רשות החשמל לשעבר, אורית פרקש-הכהן, שהתנגדה בעבר לחלק ממהלכי ישראל בתחום הגז.

כמו כן, במהלך הנאום הראשון שנשא גנץ בגני התערוכה לפני כשבועיים הוא הציג איחוד עם הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון. לפי הסיכום, יעלון יקבל שלושה מושבים בעשירייה הראשונה עבור אנשיו.

חשיפת המועמדים עשויה לעורר סערה, שכן במידה ויציג מתמודדים הנחשבים "שמאלנים", הוא יותקף ללא רחם מצד מפלגות הימין, שרואות בכל מהלך שלו עניין למתקפה.

כזכור, רק אמש חולל גנץ סערה לאחר התבטאויות שלו בנושא ההתנתקות בראיון שנתן לידיעות אחרונות.

לטענתו: "הושג ציון גבוה מאוד לכל הצדדים המעורבים ביכולת לא לקרוע את העם כשזה בוצע. זה היה מהלך חוקי, שהתקבל על ידי ממשלת ישראל ובוצע על ידי צה"ל והמתיישבים בצורה כואבת, אבל טובה. צריך לקחת את הלקחים ולממש אותם במקומות אחרים".

בעקבות הדברים, ספג גנץ מתקפה קשה מצד מפלגות הימין. בליכוד בראשות נתניהו הגיבו: "אמרנו לכם: גנץ יקים ממשלת שמאל בעזרת גוש חוסם שנשען על טיבי והרשימה המשותפת".

במפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט, הגיבו: "אנחנו מודים לגנץ שהוריד את המסכה. בני גנץ עוקף את גבאי משמאל ורוצה לגרש עוד יהודים מהבית במהלך התנתקות חד צדדית מיהודה ושומרון. אסור שבני גנץ יהיה שר הביטחון הבא של ישראל. כמו שאמרנו: ימין חדש או שמאל חלש".

בני גנץ חוסן לישראל בוגי יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד