י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המטופלים ישלמו 500 ש"ח פחות בזכות ליצמן

הפחתה ראשונה בגובה ההשתתפות של ילדי מטופל ב"קוד אשפוז סיעודי" במימון משרד הבריאות

המטופלים ישלמו 500 ש"ח פחות בזכות ליצמן
סגן השר יעקב ליצמן צילום: Aharon Krohn/Flash90

בימים אלה תחול הפחתה משמעותית בסך של 500 שקל לחודש מגובה ההשתתפות של בנים ובנות של מטופלים ב"קוד אשפוז סיעודי" ממשרד הבריאות ("ילדי המטופל", כמפורט באתר משרד הבריאות).

הפחתה זו ביוזמת סגן שר הבריאות ליצמן, הינה שלב ראשון בתהליך ביטול כללי של התשלום של ילדי המטופל, שיחול בהמשך.

ההטבה תחול הן על תשלומי השתתפות של ילדי מטופלים קיימים (שכבר קבלו "קוד אשפוז סיעודי"), בהתייחס לחיוב מחודש ינואר 2019 ואילך, והן על תשלומי השתתפות של ילדי מטופלים שנמצאים בתהליך לקבלת "קוד אשפוז סיעודי" או שיפנו בעתיד.

עם זאת, במקרים בהם ילדי המטופל פנו לוועדת ערר ואושרה להם הנחה - הם יזכו להנחה הגבוהה מבין השניים: הנחת ועדת ערר או הפחתת השתתפות חודשית של 500 שקל.

לפי ההערכות שבוצעו, מדובר בהקלה משמעותית, אשר תבטל או תפחית באופן ניכר את גובה ההשתתפות של אלפי בני משפחה במימון האשפוז הסיעודי של הוריהם.

"אחרי שנים בהן דרשנו רפורמה מערכתית בסיעוד, אנו מתחילים ליישם אותה בפועל" אמר סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן. "דינו של תשלום בני ובנות אנשים סיעודיים להתבטל לגמרי, וזהו רק שלב ראשון של הפחתה לקראת ביטולו המוחלט בקרוב. אין כל היגיון לקחת מבני משפחה מימון לשירותי סיעוד הוריהם. אנו דואגים לסבים ולסבתות, לקשישים ולבני משפחותיהם. זוהי בשורה כלכלית אדירה למשפחות שכורעות תחת הנטל הכלכלי בטיפול בהורים".

מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב הוסיף: "דואגים לבריאות הציבור בכל מעגלי החיים, בכל השלבים השונים ולא שוכחים גם את המשפחות שצריכות לתמוך ולממן את ההיבט הכלכלי. זהו צעד שיורגש בכיס של כל משפחה".

יעקב ליצמן רפורמת הסיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד