י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

העיתונים - לאן? • T.G.I: ירידה חדה בקוראים

'המודיע', 'משפחה', 'קו עיתונות' 'ומרכז העניינים' צוללים • 'יתד' שומר על כוחו • 'בקהילה' - היחיד שעולה • 'שעה טובה' נחתך ביותר מחצי • ומה קורה ברדיו?

עיתונים בדוכן. צילום: בחדרי חרדים
עיתונים בדוכן. צילום: בחדרי חרדים



סקר טי.ג'י.אי לשנת 2011 מסמן יותר מכל את המחלה הקשה ממנה סובלת כל העיתונות החרדית. ניתן לומר כי אין בית אשר אין בו מת. כל העיתונים רושמים ירידה משמעותית בחשיפה שלהם לקוראים – ונראה שהתהליך שהחל לפני שנים ארוכות בשוק העיתונות הכללית פוקד גם את שוק המדיה החרדית.

שכן, כמו תמיד, החרדים מגיעים באיחור אופנתי.

נתחיל בעיתונות היומית: 'המודיע' ו'המבשר' רושמים ירידה דו-ספרתית באחוזים.

'המודיע רושם ירידה של כ-12 אחוז, ואילו מתחרהו הצעיר 'המבשר' רושם אף הוא ירידה משמעותית של כעשרה אחוזים.

עיתון 'יתד נאמן' שוב מוכיח כי המהלך להפוך את העיתון לחינמון מצליח להביא אותו לשיעורי חשיפה חסרי-תקדים, ולמרות היחלשות השוק המודפס הוא כמעט ואינו נפגע.

נעבור לעיתוני סוף-השבוע:

השבועונים עמדו בשנת 2011 תחת מתקפה חזיתית. חרמות, איסורי רבנים, 'קול קורא' ופעילות של עסקנים חסרי מעש. כל אלה עמדו להם לרועץ, ונראה כי למהלכים הללו ישנה השפעה לא מבוטלת: משפחה יורד בכ-3 אחוזים, 'שעה טובה' מתרסק ביותר מחצי, גם החינמונים השבועיים סופגו מכה קשה, ורק 'בקהילה' רשם עליה קלה.

ולנתונים בהרחבה: 'המודיע' רושם בסוף השבוע ירידה משמעותית ומאבד, לראשונה, את הבכורה לעיתון 'יתד נאמן' בגזרת העיתונים המפלגתיים. 'יתד' מתהדר בחשיפה של 19.8 אחוז ומותיר מאחור את שני העיתונים המתחרים.

את השמירה על כוחו יכול לזקוף 'יתד נאמן' לשדרוג המשמעותי שעבר העיתון במחצית השניה של 2011, אז החל בהוצאת מוספים רבים ומגוונים, זאת לעומת העיתונים המתחרים שקפאו על שמריהם.

עיתון 'משפחה' רושם אף הוא ירידה, אך נותר עדיין העיתון החזק ביותר בסוף השבוע, הרבה מעל למתחריו הן מגזרת השבועונים והן מגזרת היומונים.

עיתון 'בקהילה' מצליח סוף סוף להתייצב, והוא אף העיתון היחיד שרושם עלייה בשנת 2011. העלייה הזו מיוחסת לשדרוג המשמעותי שעבר העיתון בשנה וחצי האחרונות. הבעלים שהשקיעו כסף רב בשדרוג העיתון על כל חלקיו, רואים סוף-סוף את הזרעים מניבים פרי.

ההתרסקות השנתית שייכת ללא ספק לעיתון 'שעה טובה'. העיתון רושם ירידה של יותר מ-50 אחוז (!) במספר הקוראים, והוא קוטף את התואר 'העיתון הכי פחות נקרא' בציבור החרדי.

העיתון הספרדי 'יום ליום' רושם אף הוא ירידה חדה במספר הקוראים.

ההפתעה נמצאת בגזרת החינמונים שיורדים בשיעור דרמטי. הירידה חלה גם ברשת 'קו עיתונות' שירדה בלמעלה מעשרים אחוזים וגם במתחרה 'מרכז הענינים' שכמעט ומגיע לאחוזי חשיפה דומים לאלו של המתחרה הוותיק.

בזירת הרדיו: תחנת הרדיו 'קול ברמה' רושמת עלייה בשיעורי ההאזנה בשנת 2011 עם שיעור חשיפה של 20.9%. מנגד תחנת הרדיו 'קול חי', מסכמת שנה עם 21.2% וירידה חזקה בשיעורי ההאזנה. למרות הירידה המשמעותית, נותר רדיו 'קול חי' עם שיעורי האזנה הגבוהים ביותר במגזר החרדי.

מהנהלת 'קול ברמה' נמסר: "עוד בימיה הראשונים של התחנה ידענו והבנו את פוטנציאל ההאזנה הגלום בתחנה. לציבור הדתי והחרדי בישראל יש תחנת רדיו נקייה, כשרה, מעניינת והחשוב מכל – איכותית. נתוני סקר TGI הכללי והחרדי הם ההוכחה הגדולה ביותר לכך שהציבור הדתי והחרדי היה זקוק לתחנת רדיו שונה ממה שהכיר ב- 15 השנים הקודמות".






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד