ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מתחזק החשד למניע לאומני

עראפת יצא עם סכין ורצח את אורי אנסבכר הי"ד

במהלך השבת החולפת הותר לפרסום כי תושב חברון נעצר ברמאללה בידי כוחות הימ"מ והשב"כ, בחשד לביצוע הרצח המזעזע של הנערה אורי אנסבכר הי"ד באיזור עין יעל | בשלב זה הועבר החשוד לחקירה במתקני השב"כ | בתוך כך, מתחזק החשד שהמניע לרצח המחריד הינו לאומני

עראפת יצא עם סכין ורצח את אורי אנסבכר הי"ד
כוחות הביטחון הרבים בזירת האירוע הקטלנית צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בליל שבת הותר לפרסום, כי למעלה מיממה לאחר רצח הנערה אורי אנסבכר ע"ה בעין יעל, נעצר בראמללה ערפאת ארפאעיה בן 29, פלסטיני תושב העיר חברון בחשד לרצח המזעזע.

מחקירתו של ערפאת ארפאעיה בשב"כ עולה כי בבוקר יום חמישי, יצא ערפאת מביתו בחברון כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה. ערפאת צעד לכיוון היער, שם הבחין באורי ז"ל, תקף ורצח אותה. חקירת החשוד נמצאת בעיצומה, ובמסגרתה נחקר גם המניע לרצח.

על פי הדיווח של אליאור לוי ב-Ynet, ערפאת אל-רפאעיה הוא אדם המזוהה עם חמאס ומגיע ממשפחה חמאסית. הוא מתגורר בשכונת אבו סנינה בעיר - שכונה שמרבית תושביה מזוהים עם הצבע הירוק.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', חקירה משותפת של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי הובילה בליל שבת את כוחות הימ"מ, כוחות שב"כ וכוחות צה"ל לפעילות מבצעית ברמאללה במסגרתה נעצר חשוד ברצח.

מרגע מציאת גופתה של אורי אנסבכר בת ה-19 ז"ל באזור עין יעל בירושלים, פעל צוות חקירה משותף של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי לאתר כל פיסת מידע, ממצא וראייה שיכולה להוביל לזהותו של החשוד ברצח.

החקירה כאמור הובילה בליל שבת למבצע משותף של שירות הביטחון הכללי, המשטרה/לוחמי הימ"מ וצה"ל, במהלכו נעצר החשוד ברמאללה.

מאז מקרה הרצח שהתרחש ביום חמישי, החלו פרסומים ודיווחים שונים ברשתות החברתיות, אודות נסיבות מקרה הרצח לרבות תיאורי זוועה. במשטרה ביקשו להבהיר "כי מדובר בפרסומים חסרי כל שחר, הפוגעים הן בכבוד הקורבן והן בכבוד המשפחה תוך הטעיית הציבור. אנו קוראים לציבור שלא להפיץ שמועות כזב או דיסאינפורמציה מגורמים בלתי מוסמכים".

המניע לרצח המזעזע לא היה ברור עד למעצרו של החשוד תושב חברון, וגם כעת המניע טרם ברור דיו. אך מאחר והחשוד ברצח הינו ערבי ואיש חמאס, החשד לכך שהמניע הינו לאומני, מתחזק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב עם צאת השבת ללכידת החשוד ברצח: "אני מברך את כוחות השב"כ והימ"מ שתוך שעות ספורות לכדו את הרוצח המתועב שרצח את אורי אנסבכר ז"ל. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע בנו ונבוא עמו חשבון. בשמי ובשם עם ישראל אני מבקש להביע תנחומים למשפחת אנסבכר ולחזק אותם ביגונם הכבד".

בעקבות הרצח המזעזע של הצעירה אורי אנסבכר ז"ל, קורא הערב שר החינוך ויו״ר הימין החדש, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, לראש הממשלה להפעיל את החוק לקיזוז כספי טרור שעבר בקריאה בשלישית בחודש יולי 2018 אך טרם הופעל.

בנט מסר כי "מדובר ברצח מהמחרידים והמזעזעים שידענו. המחבל הפלסטיני המתועב שרצח את אורי אנסבכר הי״ד, צפוי להתחיל לקבל משכורת חודשית של כ-20,000 ₪ בתוך ימים אחדים. המחבלים הפסיקו לפחד. ברגעים אלו מכינים המחבלים את הרצח הנורא הבא של יהודים, כי הם יודעים שהם צפויים ל״אקזיט״ כלכלי של משכורת להם ולמשפחתם לכל החיים".

בנט קרא לראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, לפעול ביד קשה נגד הטרור הפלסטיני הרצחני ואמר "על ראש הממשלה להפעיל כבר הערב את החוק לקיזוז כספי מחבלים שעבר אך טרם הופעל. אני ושרת המשפטים איילת שקד מתחייבים לגבות את רוה״מ בקבינט המדיני-ביטחוני ולפעול להביא רוב קולות למען צעד זה, אל מול כל הלחצים הבינלאומיים".

חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ מוטי יוגב התייחס במוצ"ש להתפתחויות בחקירה ואמר כי הוא "מציע לכל שופט ושופטת שהמקרה יובא לפניהם, לחשוב כאילו שאורי זו הבת שלהם. בכנסת הבאה אדאג שיינתנו להם הכלים להרתעה - גירוש משפחות מחבלים והריסת בתי מחבלים - כדי לעשות את הדרוש, ולנשיא ארה"ב נאמר, מילמטר מארצנו, ארץ ישראל, לא ימסר לעם של רוצחים. כדאי שגם גנץ ידע זאת".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' מסר בתגובה ללכידת המחבל: "שולח חיזוק למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון על לכידת המחבל הנתעב. תנחומיי העמוקים ביותר למשפחת אנסבכר".

לדבריו, "מהפרטים המעטים שידועים נשמע שזהו בדיוק המקרה להפעלת עונש מוות למחבלים כפי שמתאפשר על פי חוק. מעבר לכך מערכת הביטחון חייבת להפעיל את מלוא כובד משקלה על מנת להעביר מסר חד ערכי שדם יהודי אינו הפקר. חייבים להחזיר את ההרתעה. גירוש מידי של המשפחה והריסת ביתה, סגרים, כתרים וביטול היתרי עבודה הם התחלה טובה. אסור שהרצח הנורא הזה יעבור על סדר היום".

 

רצח פיגוע חברון עראפת אורי אנסבכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד