ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
כְדַי בִּזָּיוֹן וָקָצֶף

רון קובי וליברמן עודדו חילול שבת מחפיר

במהלך השבת החולפת נרשם בעיר הקודש טבריה חילול שבת מזעזע ולראשונה הופעלה תחבורה ציבורית למרבה הבושה, בעידוד ראש העיר רון קובי ואנשי 'ישראל ביתנו'

רון קובי וליברמן עודדו חילול שבת מחפיר
אוטובוס. אילוסטרציה צילום: דוברות משרד התחבורה

לראשונה: ביוזמתו של ראש העיר עיריית טבריה רון קובי, הופעלה בשבת החולפת תחבורה ציבורית, כאשר תושבים בודדים שרובם הוזמנו על ידי סיעת 'ישראל ביתנו' השתתפו בנסיעה הראשונה תוך חילול שבת מזעזע.

מי שניצל את המומנטום בכדי להסית נגד הסיעות החרדיות, הם חברי סיעת 'ישראל ביתנו', שהגיעו לעיר תוך חילול שבת ועודדו את הנסיעה בתחבורה בשבת.

ראש העיר רון קובי אמר, "טבריה עמוקה מכולם ומטבריה אמורה להיגאל, נגאלים מהכפייה החרדית, מהצורך הזה של הפוליטקאים החרדים, זה לא היה ככה בטבריה עשרות ואלפי שנים חיו פה דתיים חיולים בהרמוניה והכל היה בסדר".

"באו פה כולם ולקחו בעלות, אז זה - זה נגמר", ציין קובי שכבר רמז על הסערה הבאה שאמר כי, "בטבריה גם יכנסו עמותת צוהר, כשרות צוהר למלונות כדי להבין שאנחנו רציניים כדי לקדם שוויון זכויות כדי להפסיק את החליבה הזאת".

כאמור, ח"כ עודד פורר והמועמדים לרשימת ישראל ביתנו לכנסת הבאה, אלכס קושניר, מנכ"ל משרד העלייה והקליטה לשעבר ואיש התקשורת יבגני סובה, הגיעו יחד עם פעילי צעירי ישראל ביתנו על מנת להביע הזדהות ותמיכה בתושבי טבריה ובתחבורה הציבורית בשבת.

ח"כ עודד פורר אמר כי, "טבריה החזירה לעצמה היום מה שנלקח ממנה לפני שנים - את היכולת לבחור. הסטטוס קוו שהופר בעיר בעשרים השנים האחרונות שינה את פניה של טבריה והפך את הכפייה הדתית לשגרת חיים עבור תושבי טבריה והתיירים המבקרים בה".

פורר הוסיף ותקף את יו"ר ש"ס השר דרעי כשאמר כי, "לא יכול להיות ששר הפנים שיושב בירושלים יקבע איך ייראו החיים בכל רחוב בטבריה. כמו שנתנגד לקווי אוטובוס לשירות התושבים בבני ברק בשבת כך נאפשר בעיר כמו טבריה תנועה מהשכונות העיליות לטיילת. זה נכון לתושבים ונכון עבור עיר תיירות כמו טבריה".

"אני מברך את ראש עיריית טבריה על המהלך ומקווה שזוהי רק תחילתה של דרך חדשה שבה יכבדו איש את רצונו של רעהו, וכפי שתושבי השכונות החרדיות יזכו לשמור את השבת כדרכם, יוכלו שאר תושבי טבריה והתיירים להגיע בתחבורה ציבורית לטיילת שוקקת החיים", ציין.

כזכור, במהלך השבוע הגיע חה"כ אורי מקלב לביקור מיוחד בעיר טבריה וניצל את ההזדמנות לתקוף בחריפות את ראש העיר רון קובי שבדבריו אמר כי, "כיום טבריה נמצאת בטבור הארץ נמצאת במרכז הארץ, אנשים שואלים אותי איך קורה דבר כזה בעיר שכל כולה הייתה חזרה לשורשים שליו בשלום, חיו בשלווה, המיוחד בטבריה שפשוטי עם, אשכנזים וספרים מכל הסוגים ידעו שבטבריה שאפשר לחיות ביחד עם תרבות אחד של השני".

"במקום לחזק את הדבר הזה, את האווירה את המרקם החברתי שהיה פה - הולכים עכשיו והורסים את זה, באופן אמיתי לא במבחן הדתי, במבחן אובייקטיבי של איש מקצוע של מה שעושה ראש העיר שיש לא מעט בעיות כעיר צפונים של תקציבים, במקום ללכת לחזק אותה הולכים כל הפעילות הוא הגברת הקיטוב במקום להיות עיר של שלום".

כאמור, מקלב תקף בחריפות את רון קובי ואמר כי "הוא מתנהג כמו איש נגחן ומועד, גם מבחינת הוולגריות שלו הבריונות הזאת, החוסר שפיות, נכנס בו רוח שטות, חוסר דעת וחוסר דת", לדברי מקלב, "לא צריך ללכת להיסטוריה הרחוקה, גם דיזינגוף שייסד בתל אביב את הציבור החילוני הבין בערך השבת".

תחבורה ציבורית רון קובי אורי מקלב שבת קודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד