י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הקלטות מקלב נחשפות

דרעי דוחף לאיחוד; הגר"ח מדבר אל הספרדים

בעוד השר דרעי צפוי להתייצב מאחורי הפודיום ולהכריז על סתימת הגולל לאיחוד חרדי, 'בחדרי חרדים' חושף הקלטות של ח"כ אורי מקלב בהם טוען כי יו"ר ש"ס דוחף לריצה משותפת | בפנים: החששות ממפץ חרדי, האם הפלג הירושלמי ואלי ישי יתחברו, היחסים עם נתניהו ועוד | האזינו

 דרעי דוחף לאיחוד; הגר"ח מדבר אל הספרדים
ח"כ מקלב צילום: דוד כהן פלאש 90

בזמן שנראה כי האיחוד החרדי הוסר מסדר יומם של חברי הכנסת, חה"כ אורי מקלב מבקר בשבוע שעבר בערי הפריפריה יבנה וטבריה כשנושא השיחה עם הנציגים המקומיים נסוב סביב "האיחוד החרדי". לידי 'בחדרי חרדים' הגיעו ההקלטות המלאות מהמפגשים.

מתברר שבפגישות העלה חה"כ מקלב את האפשרות שנראה איחוד חרדי, כשלדבריו "עדיין לא בטוח שזה יקרה ה'איחוד' הזה, אלא אם יהיה חיבור בין 'יש עתיד' לגנץ", תוך שהוא מציין כי בניגוד להודעת ש"ס, "דרעי הראשון שרוצה את זה".

לדברי מקלב, "יש הרבה מקומות שהאיחוד עם ש"ס יכול לעבוד כמו טבריה". לדבריו, "אריה דרעי יהיה יושב ראש הרשימה" והבדיקות בעניין נמשכות. דווקא השטח מאוד חשוב שנדע שאין בעיה בתוך הנהלת המפלגות".

מקלב שטח בפני הנציגים את ההתלבטויות ואמר, "הצד שכן (יהיה איחוד א.ק.) יכול להיות כך: אם מדובר במצב שדרעי לא יעבור את אחוז החסימה וזה נורא ואיום, אנחנו לא חושבים שזה נכון - דרעי עובר את אחוז החסימה וגם אם לא, בין ארבעה לחמישה מנדטים יש לו מהבייס הפוליטי - ציבור בני התורה הספרדי, אין אנשים שיצביעו משהו אחר".

"השאלה שכעת עומדת לפנינו האם זה מוסיף או גורע", הוסיף מקלב. לדבריו, "זה שאלה איך זה יקרה אם ילכו עם אשכנזים ביחד, בצד אחד יש את הרב קנייבסקי (שר התורה הגר"ח קנייבסקי א.ק.) שמדבר אל כל הציבור. הוא מדבר אל הציבור הספרדי לא פחות משהרב שלום כהן מדבר, אולי אפילו יותר". 

הנציג הדגלאי סיפר לחברי המועצה ביבנה ובטבריה על גדלותו של שר התורה, "אתם לא יודעים לאיזה רמות זה מגיע אצל אשכנזים; אתאיסטים, חילונים שרוצים להיכנס לר' חיים", מקלב סיפר עוד כי, "ערב הבחירות המוניציפליות קיבלתי טלפונים מכל מיני ראשי ערים. המועמד בקריית שמונה, שאין שם מצביע חרדי אחד, התקשר ואמר אני לא רוצה חתימה, לא רוצה תמונה, לעצמי אני רוצה ברכה מהרב". 

"אין לך מושג", הוסיף, "שרים באים ומבקשים רק ברכה. אפילו ליברמן היה שם. הוא ביקש להגיע בגלל הבן שלו שהכניס ספר תורה, זה לא היה סתם שהגיע". הח"כ הדגלאי מתייחס לסערה שנגרמה בעקבות ביקורו של השר ליברמן בביתו של שר התורה, כששבוע לאחר מכן הוא הסית נגד הציבור החרדי בקמפיין הבחירות שלו והשווה את החרדים לחמאס.

אפרופו הקמפיין, באחת מהשיחות עם הנציגים, העלה חה"כ אורי מקלב את הנושא וסיפר, "אני אמרתי לליברמן לפני שבוע: החלטנו באסטרטגיה לא לענות לך. הוא אמר לי "חבל", הוא מחפש את זה", אמר מקלב והסביר את השתיקה של סיעת 'דגל התורה' בכל הקשור להסתה מצידם של אנשי 'ישראל ביתנו'.

לאלי ישי אין אותו כוח 

כאמור, בתוכן ההקלטות שמתפרסמות כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה, עולה כי הסיור של מקלב נועד לבדוק את השטח. מהנציגים הוא שמע כי אין הבדל גדול בין דגל התורה וש"ס וכי הציבור כולו יבוא ויצביע בהמוניו. הנציגים בטבריה התחייבו להביא 6,500 קולות במקרה של איחוד.

חה"כ אורי מקלב, שמאחורי הקלעים היה מעורב בדבר האיחוד החרדי, סיפר לנציגים המקומיים כי אלי ישי והפלג לא יקחו חלק באיחוד הגדול."אלי ישי לא בטוח שיהיה, גם הפלג לא יהיו, הם לא רוצה להצביע. אלי ישי לא ילך לבד, איזה חיבור יש לו?", תהה מקלב.

"זה לא אותו כוח שהיה לו פעם", הוסיף ופירט מדוע ישי לא יתחבר, "הוא לא בפנים כמה שנים, הוא כבר אחרי חמש שנים שלא הלך לו והכל הוא הפסיד. הוא לא היה שר. אנשים לא סתם חוששים להפסיד - אם בזמנו הוא לא הצליח עכשיו בוודאי שלא".

"אלא מה?", הוסיף מקלב ודיבר על עתידו הפוליטי של אלי ישי, "הוא ישתלב באיזה מפלגה אחרת, נניח הוא משתלב בבית היהודי או במקום כזה, אז בבית היהודי זה בכל זאת הבית היהודי ולא כולם מרגשים שם".

לדבריו, "כרגע הוא לא בפוליטיקה, אריה גם לא רוצה אותו. הוא יהיה מוכן איש של הרב מזוז אבל לא אותו. איש של הרב מזוז יכול להיות שכן מוכן להכניס, אבל יכול להיות שהרב מוזז לא יעשה את זה - הוא מוכן להכניס מישהו מהישיבה או מכסא רחמים אבל לא את אלי ישי".

הנציגים העלו בפני חבר הכנסת אורי מקלב את הפרסום כי דרעי ביקש מנתניהו שלא ישתה את הקולות של הספרדים. מקלב טען כי "לביבי באמת לא אכפת שיהיה לנו הרבה (מנדטים א.ק) גם לא אכפת לו שזה יהיה על חשבון הליכוד", חשף.

לדבריו, "אנחנו נאמנים לביבי יותר משרן השכל וכל האנשים של אורן חזן. אנחנו נאמנים לו יותר, אנחנו הרבה יותר יציבים והרבה פחות בעייתיים".

מקלב הוסיף ושטח בפניהם את העתיד החרדי בממשלת נתניהו. "יש לו (לנתניהו א.ק.) את הנושא של הגיוס אבל זה לא משנה אם אנחנו עשרה או חמישה עשר - איך שלא יהיה, הוא צריך לסדר את החוקים האלה, ואם כבר הוא מסדר עדיף לו. אנחנו המפלגות הכי נוחות לו".

"אין לנו את הבעיות הפנימיות שלו, עם שאר הדברים אנחנו הולכים איתו, מילה שלנו זה מילה, אין לו מרד בתוך הבית" הוסיף מקלב, "הוא יודע היום להנהיג, אתה צריך איש חזק והוא איש חזק, הוא יודע לעמוד בלחצים. הוא גם השתנה, החמש שנים האחרונות שינו אותו לגמרי. הוא הרבה יותר מרגיש בטוח בעצמו, הוא מרגיש שנוצר פער בינו לבין מנהיגים אחרים".

"אבי גבאי בכיס הקטן אצלו. מה שהם מתחילים לחשוב הוא גמר לחשוב ממזמן. יש לו בכל העולם כבוד מלכים, יש לו הערצה בעולם, מנהיגים בכל המקומות הפכו למעריצים שלו, הוא עושה ממדינת ישראל מדינה שרק איפה שנוגעים מצליחים - אנחנו מנענו 40 פעולות מגע טרור בעולם. מי שיהיה חבר שלנו מרוויח, יש לנו כלכלה יציבה, אירן האויב שלנו תראה מה עושים לה, אין שם לחם לאכול" סיפר.

דרעי הראשון שרוצה את זה

במהלך השיחות, כשהוא שוטח בפני הנציגים את כל הצדדים, חה"כ אורי מקלב ניסה שוב ושוב לשמוע מנציגי הפריפריה כיצד מגיבים לדבר ברחוב הספרדי. הנציגים הגיבו כי על פי הידוע להם השר דרעי אינו עוסק בזה ולא קיבל הצעה, אך מקלב חשף בפניהם מציאות אחרת לגמרי.

"אנחנו רוצים שכולנו נצליח, בסופו של דבר: גם לש"ס וגם לנו אנחנו יודעים שאין בעיה שיהיו לנו שבעה ולש"ס יהיו חמישה". לטענת מקלב, "דרעי לא מתנגד לאיחוד, דרעי הראשון שרוצה את זה. אנחנו לא מתנגדים. גם סדר המקומות הסתדר. ישבנו עם דרעי (לכם אני אומר את זה). הנוסחה הראשונה כמעט הייתה מובנת (הסכמות א.ק.), דרעי אמר שהוא רוצה חמישים חמישים. תמיד שיש שלושה בגדול זה הולך, ולא בדקנו את זה מול אגודת ישראל".

מקלב ציין עוד כי, "אנחנו גם מוכנים לתת לדרעי יותר אם יפרוץ את ה-14 (מנדטים), עכשיו השאלה איך אתה פורץ. אין בעיה אין מחלוקות, אין משקעים. יש מקומות שהלכנו יחד ונפרדנו, יש מקומות שלא הלכנו יחד ועכשיו אנחנו מתואמים ומתנהלים בסדר גמור". לדברי מקלב, "חלפו ארבע שנים שהיינו בתיאום מאוד חזק עם דרעי. אבל מצד שני, יש צורך ללמוד את הדברים".

בלשכתו של יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי סירבו להתייחס לתוכן ההקלטות או לעצם העובדה שחה"כ מקלב טען כי דרעי דוחף לאיחוד החרדי, והמליצו לגולשי האתר 'בחדרי חרדים' להאזין לנאומו הערב בשעה 19:00.

הקלטות אורי מקלב המפץ החרדי אריה דרעי אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד