ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שבועיים אחרי: הכנופייה שהדהימה את ישראל תואשם

כתב אישום יוגש בימים הקרובים נגד שבעה אזרחים מקולומביה - חברי הכנופייה שגנבה מזוודת יהלומים ממתחם הבורסה ברמת גן 

שבועיים אחרי: הכנופייה שהדהימה את ישראל תואשם
החשוד עם המזוודה צילום: צילום מסך

שבועיים לאחר גניבת מזוודה עם יהלומים בשווי רב ועשרות אלפי שקלים במהלך תערוכת יהלומים שנערכה בבורסה ברמת-גן, יוגש השבוע כתב אישום נגד שבעת חברי הכנופייה, תושבי קולומביה שבדרום אמריקה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', במהלך התערוכה במתחם הבורסה ברמת גן, נכנסו שישה אזרחי קולומביה, אחד מהם ביצע את הגניבה בסיום הנוספים - ואלה נמלטו מהמקום כשברשותם מזוודה שהכילה מאות יהלומים בסכום של כחצי מיליון ש"ח ועשרות אלפי ש"ח במטבעות זרים.

בתיעוד וידאו ממצלמות אבטחה, ניתן להבחין באדם לבוש בחליפה המתצפת זמן מה לעבר שולחן, בזמן שגב היושבים מופנה אליו. בשלב מסוים הוא ניגש, מתכופף ומרים מזוודה לידיו - ובה על פי החשד היהלומים - ועוזב את המקום. חקירת האירוע החלה במרחב דן והועברה להמשך טיפול בלהב 433 ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ).

יממה שעות לאחר האירוע, נעצרו תשעה חשודים במעבר טאבה בגבול ישראל-מצרים, חברי כנופייה קולומביאנית בחשד למעורבות במעשה ומעצרם הוארך על ידי בית המשפט בחשד למעורבותם בגניבה בנסיבות מחמירות, התחזות, שימוש בתיעוד מזויף וכן עבירות נוספת.

ממצאי החקירה והראיות שנאספו, עולה כי חברי הכנופיה הגיעו לארץ מספר ימים טרם מועד התערוכה על מנת לבצע את העבירות המיוחסות להם. כמו כן עלה כי החשודים נכנסו לישראל בזהויות בדויות כשהם מגיעים במועדים שונים ומיעדים שונים וזאת על מנת להסתיר את הגעתם ולהקשות על זיהויים.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת על ידי בית המשפט ואתמול (ראשון), עם סיום החקירה הוגשה הצהרת תובע נגד שבעה חשודים ובכוונת התביעה המשטרתית להגיש נגדם כתבי אישום לצד בקשות למעצר עד לתום ההליכים ביום רביעי הקרוב בגין החשדות המיוחסות להם.

בורסה ליהלומים הצהרת תובע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד