י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המסתערבים הפתיעו

לעיני העדשות: הצית מצלמות משטרה. צפו

מסתערבים לכדו חשוד ערבי שניסה להצית מצלמת ביטחון שהוצבה במזרח ירושלים • בתיעוד מצלמות האבטחה ניתן להבחין בו מצית את הצמיג ונמלט

לעיני העדשות: הצית מצלמות משטרה. צפו
מצית עמוד מצלמות אבטחה צילום: דוברות המשטרה

חשוד שניסה להצית מצלמת ביטחון משטרתית במזרח ירושלים, נעצר בפעילות מסתערבי משמר הגבול. לאחר שנחקר במשטרה, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה נגדו כתב אישום.

לפני כשבוע במוצאי שבת, נערכו לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב לסיכול ניסיונות של הצתת מצלמות הביטחון המשטרתיות במזרח ירושלים. היערכותם באה לאחר מספר אירועים של ניסיונות לפגוע במצלמות הפרוסות באזור ובכך לחבל ולפגוע בעבודת כוחות הביטחון.

במסגרת הפעילות בשכונת א-טור, זיהו הכוחות חשוד שאחז בידיו צמיג ומה שנראה כמו בקבוק שהכיל על פי החשד חומר דליק. החשוד אף נראה בהמשך מגיע לאחד מהעמודים עליהם מוצבת מצלמת ביטחון, מצית את הצמיג ועוזב את המקום.

בתיעוד מצלמות האבטחה ניתן להבחין בו צועד עם צמיג בידו האחת ובקבוק כלשהוא ביד השנייה. בהמשך הוא נראה מצית את הצמיג ונמלט - אך נעצר על ידי המסתערבים של משמר הגבול.

מכתב האישום שהוגש בבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי פרקליטות מחוז ירושלים עולה שהנאשם הצטייד בצמיג רכב, בנוזל מאיץ בעירה ובמצית. לאחר מספר דקות המתנה, ניגש הנאשם לעמוד המצלמות, הניח את הצמיג בסמוך לעמוד והצית אותו, כשהוא מסכן כלי רכב שחנו בסמוך לעמוד. לאחר מכן, שפך הנאשם את הנוזל על הצמיג הבוער בכדי להגביר את האש. הצמיג שהובער התלקח על עמוד המצלמות ואש ניצתה על עמוד המצלמות ובסביבתו.

עוד עולה מכתב האישום שכתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרם נזק רב לעמוד המצלמות ותשתיות החשמל שבו. במעשיו האמורים שילח הנאשם אש במזיד בדבר לא לו, במטרה לפגוע בנכס של המדינה.

"מדובר בפעילות חשובה מאוד שמוכיחה שוב שמשטרת ישראל פועלת בנחישות אל מול גורמי טרור שבכוונתם לפגוע בכוחות הביטחון ובתשתיות ביטחוניות" אמר גורם במג"ב והוסיף: "הפעילות היזומה וחסרת הפשרות של משטרת ישראל מול גורמי טרור ופשיעה במזרח ירושלים תימשך".

מצלמות אבטחה א-טור מזרח ירושלים כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד