י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פלישה המונית • תיעוד

דובים ברחובות: מפחדים לשלוח ילדים לגן

דובים ברחובות: בשל פלישה המונית של עשרות דובים לעיירה הרוסית - מאות משפחות מסתגרות בבתיהן ומפחדות לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך • ״אנשים מפוחדים, הם מפחדים לעזוב את הבית וגם שיגרת היומיום שלהם נפגעה" • תיעוד

דובים ברחובות: מפחדים לשלוח ילדים לגן
קבוצת דובים שפלשה לעיירה צילום: צילום מסך, אינסטגרם

הורים ברוסיה מפחדים לשלוח את ילדיהם לגנים ולבית הספר לאחר "פלישה המונית" של דובי הקוטב לאזורי מגוריהם, כך דיווחה סוכנות הידיעות TAS.

נוביה זמלייה, הממוקמת מול החוף הצפון-מזרחי של רוסיה, אוכלוסה בעשרות דובי קוטב מאז דצמבר.

היישוב הגדול ביותר באזור, בלושיה גובה, עם אוכלוסייה של כ-2,500 איש, דיווח על יותר מ-50 תצפיות. המנהל המקומי, אלכסנדר מינאיוב, דיווח על מקרים בהם דובים תקפו אנשים ונכנסו לבתים.

בשבת האחרונה הוכרז מצב חירום, כאשר דווח על עד עשרה דובי קוטב בשטח היישוב בכל זמן נתון.

דוב קוטב מחטט בפח בקרבת אזור מגורים. (קרדיט: צילום מסך מתוך אינסטגרם)

״אנשים מפוחדים, הם מפחדים לעזוב את הבית וגם שיגרת היומיום שלהם נפגעה", אמר מינאיוב, והוסיף: "הורים חוששים לתת לילדים ללכת לבית הספר או לגן".

דובי הקוטב באים במגע עם בני אדם, כאשר שינויי האקלים מפחיתים את אזורי הקרח שלהם ומכריחים אותם להתנחל באזורי אדמה לתקופות זמן ארוכות יותר.

״דובי הקוטב תלויים בכלבי ים למזון, והכלבי ים על הקרח; ההתחממות גלובלית ממיסה את הקרח וכתוצאה מכך נוצרת תגובת שרשרת לאופן שבו דובי הקוטב שורדים", אמרה ליז גרינגראס, מנהלת קרן החירום הבריטית ,Born Free Foundation.

לתושבי המקום הזה נותר לקוות שימצאו מהר פתרון להתחממות הגלובלית, או בצורה יותר פשוטה - לגרום לדובים הלבנים לשנות את מושבם.

דוב רוסיה פלישה אימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד