י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"תערובת לוהטת"

העיתונאית הורשעה בגרימת מותה של אמה

למרות הטענה שהציגה העיתונאית ספיר ניסני להגנה מן הצדק, בית המשפט הרשיע אותה בגרימת מוות ברשלנות של אימה | בהרשעת השופטים נטען: "טבועה בו מסוכנות אינהרנטית, ומודעות של הנאשמת לכך"

העיתונאית הורשעה בגרימת מותה של אמה
אילוסטרציה צילום: pixabay

בית משפט השלום בפתח תקווה דחה את טענתה של העיתונאית ספיר ניסני (27)להגנה מן הצדק והרשיע אותה בגרימת מוות ברשלנות של אימה, מרים ניסני ז"ל. 

ספיר ניסני התגוררה עם אמה בכפר סבא ובין השתיים היו ויכוחים חוזרים ונשנים, בין היתר על הקפדה על ניקיון וסדר הבית, לאור קפדנותה הרבה של המנוחה בנושא. על רקע זה הרחיקה המנוחה מהנאשמת את כל התבלינים, בכך שנעלה אותם בחדר הארונות שמצוי בחדר השינה שלה בסמוך למיטתה, והותירה בחזקתה את המפתח לדלת חדר הארונות.

בערב פסח תשע"ו בשעה 1:10 בערך, נשכבה המנוחה לישון במיטה בחדר השינה בעודו חשוך. בתה ספיר ניגשה למטבח לצורך רקיחת תכשיר נטורופתי ניסיוני, שמרכיביו הם שמנים ומלח. היא העמידה על הכיריים סיר לתוכו שפכה כמות של תערובת שמנים שונים, אותם חיממה לטמפרטורה גבוהה. הנאשמת הזדקקה למלח לצורך הבישול, ולכן החליטה לנסות להתגנב לחדר השינה החשוך, לקחת את המפתח לחדר הארונות, ולקחת ממנו את המלח מבלי שהמנוחה תתעורר ותשים לב.

היא החליטה לקחת עמה את הסיר עם תערובת השמנים הלוהטת לעבר המלח, במקום להביא המלח לעברו. לפני צאתה ל'התגנבות', לרגע קל, התלבטה נוכח הסיכון הבטיחותי הכרוך בדבר, זאת למרות שבעבר הייתה מרים מזמינה אותה לחדרה עם סירים בידיה. בשעה 1:34, התקשר אל ספיר בן זוגה לשעבר, לאחר חודשים ארוכים של נתק, והיא החליטה לא לענות. התרחשות זו גרמה לה סערת רגשות, שהסיחה דעתה מההתלבטות.

ספיר נטלה את הסיר עם תערובת השמנים הלוהטת, החזיקה אותו באחת מידיות הפלסטיק שבו באמצעות יד שמאל בלבד תוך כדי השענת ידית הפלסטיק השנייה שבו על בטנה, במקביל ערבבה באמצעות כף את תערובת השמנים הלוהטת באמצעות ידה הימנית, וצעדה כך אל חדר השינה בעודו חשוך. עם כניסתה לחדר השינה החשוך נתקלה הנאשמת בשואב אבק רובוטי שהיה מונח אותה עת על הרצפה, מעדה לפנים לכיוון המיטה ואיבדה אחיזה בסיר, אשר חלק ניכר מתכולתו נשפך על איברי גוף שונים בפלג גופה העליון של המנוחה.

כתוצאה מכך, נגרמו לאמה מרים ז"ל כוויות קשות ועמוקות. הנאשמת הדליקה מיד את נורת חדר השינה, נבהלה למראה המנוחה, הבהילה אותה מידית לחדר המקלחת, וניסתה לטפל בה על ידי התזת מים קרים על גופה. בהמשך הזמינה הנאשמת את מגן דוד אדום. המנוחה פונתה לבית חולים ונותרה מאושפזת, מורדמת ומונשמת, עד שנפטרה כחודשיים לאחר מכן.

בית המשפט דחה היום (שני) את טענתה של הנאשמת להגנה מן הצדק וביטול כתב האישום נגדה, גם לאחר שבחן את הנזקים הקשים שנגרמו לנאשמת כתוצאה מהאירוע, והרשיע אותה בעבירת גרימת מוות ברשלנות. בית המשפט קבע כי מדובר במעשה מרובה סכנות המבסס רף רשלנות גבוה, בשים לב "לשעה, לחשיכה, לשנת האם, למסדרון הצפוף, לדרכי הגישה הלא נוחות אל ארון התבלינים, לאחיזה בתערובת הלוהטת, לכוונה ליטול מפתח המונח תחת כרית האם, ולהתלבטות הנאשמת אם לעשות כן עקב הסכנה שבדבר".

לפיכך נקבע שניהול ההליך הפלילי נגדה עולה בקנה אחד עם הפסיקה ועם הנחיות פרקליט המדינה בדבר העמדה לדין במקרי גרימת מוות ברשלנות של קרוב משפחה. בהקשר זה נקבע כי "עסקינן במי שהודתה כאמור כי התלבטה אם לבצע את המעשה אותו ביצעה, מתוך מודעות לסכנה, ולאחר ההתלבטות צעדה לעבר מעבר חשוך, כשבידיה סיר ובו שמן רותח, וכאשר בכוונתה לבצע פעולות אותן בלתי סביר לחלוטין לבצע משאוחזים בסיר האמור" בנסיבות אלו, קבע בית המשפט, הנאשמת ביצעה מעשה אקטיבי, אשר "טבועה בו מסוכנות אינהרנטית, ומודעות של הנאשמת לכך".

בנוסף קבע ביהמ"ש כי "מכלול השיקולים אותם על בית המשפט לשקול, ובהם קדושת החיים ושיקולי הרתעה, לצד אבן הבוחן ובהתאם להנחיית פרקליט המדינה, שהינה מידת הרשלנות, הגבוהה בענייננו, מביאים למסקנה כי מן הראוי ליתן ביטוי לחומרת המעשה, באמצעות הליך פלילי.. בוודאי שלא ניתן לקבוע כי המאשימה פעלה במקרה כזה באופן בו על בית המשפט להתערב בשיקול דעתה ולקבוע כי ניהול ההליך מנוגד לתחושות הצדק וההגינות".

גרימת מוות ברשלנות הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד