ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הכתובת הייתה על הקיר?

לא תאמינו כמה הרשעות לנהג שהתהפך

נהג האוטובוס שהיה מעורב בתאונה הקטלנית בכביש 443 שלשום, בה נהרגו חיה רחל ונחמה ע"ה ממודיעין עילית ונפצעו עשרות - בעל עבר של 29 הרשעות תעבורה קודמות

לא תאמינו כמה הרשעות לנהג שהתהפך
קו אוטובוס 304 לאחר חילוץ ההרוגות צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

היום (שלישי) נחקר הנהג תחת אזהרה במשטרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות ושוחרר בתנאים מגבילים הכוללים ערבות אישית וצד ג' וכן נשלל רישיון הנהיגה שלו למשך 90 יום. אתמול, נחקר גם נהג הרכב הפרטי, איש כוחות ההצלה שעצירתו בשולי הכביש גרמה לתאונה הקשה והוא שוחרר בתנאים דומים.

בשלהי 2014 הוגש נגד נהג האוטובוס כתב אישום על עקיפה מסוכנת של קו הפרדה רצוף בכביש 465, סמוך למקום מגוריו בחלמיש. על פי הדיווח של כתב לענייני משטרה רועי ינובסקי ב'כאן 11', ביולי 2015 הורשע הנהג בהסדר טיעון מקל - קנס של 2,000 ש"ח ופסילת רישיון נהיגה למשך 3 חודשים, באם יעבור בשלוש השנים מאז ההרשעה על אותה עבירה בה הורשע - תקופה שהסתיימה לפני כחצי שנה.

לנהג האוטובוס שהתהפך, כך עולה מהמסמכים שהוצגו בכתבה של ינובסקי, 29 הרשעות תעבורה קודמות. בחברת קווים לא ידעו על העבר התעבורתי של הנהג וכן על כך שהוא נוהג תחת עונש על תנאי. הסיבה היא, ככל הנראה, היות והעבירות בוצעו ברכבו הפרטי של הנהג ולא באוטובוס.

מחברת קווים נמסר בתגובה ל'כאן 11': "למן קליטת העובד בחברת קווים (החל מחודש אוקטובר 2014) ולפי ממצאי החברה, לא ידוע לחברה על הרשעות תעבורתיות המיוחסות לנהג.
במהלך תקופת העסקתו בחברה, עבר הנהג הדרכות והכשרות שונות, לרבות הדרכות בטיחות, נהיגת קיץ, חורף ונהיגה נכונה".

בחברה ביקשו לציין "כי בעת ביקור פצועים שערך מנכ"ל קווים בבתי החולים ביום האירוע, תיארו בפניו מספר נוסעים את נהיגתו הזהירה ביום האירוע תוך ציון כי המקרה אינו ארע באשמת הנהג, חלקם העידו מתוך היכרותם על סמך נסיעות קבועות עם הנהג, וחלקם אף הביעו נכונות להעיד לטובת הנהג במידת הצורך".

בתאונה הנוראית שאירעה ביום ראשון השבוע, מצאו את מותן חיה רחל גוטמן ע"ה (24) ורוחמה רוזן ע"ה (27), וכן נפצעו למעלה מ-40 בני אדם. מחקירה ראשונית של בוחני התנועה במשטרה עולה כי בנתיב הנסיעה המקביל מכיוון בית חורון למודיעין אירעה תאונת דרכים קלה בין שני כלי רכב.

רכב פרטי פולקסווגן טרנספורטר שהגיע ממול מכיוון מודיעין לבית חורון, הבחין בתאונה, עצר בשטח ההפרדה מצד שמאל לכביש בכוונה להעניק סיוע, נהג האוטובוס שהגיע אחריו פגע ברכב הפרטי, התהפך על צידו, גלש לתעלה ופגע במעקה הבטיחות.

אסון אוטובוס 304 עבירות תעבורה תאונת דרכים נהג אוטובוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד