י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כינוס היסטורי לטובת בוני עולם: "סומכים ידינו עליהם"

סביב שולחן אחד במעונו של האדמו"ר מויז'ניץ, הסבו, האדמו"רים מטשרנוביל, מאלכסנדר, מסאדיגורה, מנדבורנה, ממודז'יץ ומכנובקא-בעלזא וכן הגרמ"ש קליין והגרש"א שטרן שהעידו נענו ואמרו "מכירים ויודעים אנו את הנעשה בארגון ׳בוני עולם׳ אשר דרכם לא זזה מפסקיהם והדרכותיהם של גדו"י זצוק"ל ובהיותם מצילים אלפים מאחבנ"י ומסייעים בידם בוודאי שידינו סמוכות עליהם והמה שלוחינו ושלוחי דרחמנא"

כינוס היסטורי לטובת בוני עולם: "סומכים ידינו עליהם"
כינוס גדולי הדור של בוני עולם צילום: שוקי לרר / חיים רוזנר

סביב שולחן אחד במעונו של האדמו"ר מויז'ניץ, הסבו, האדמו"רים מטשרנוביל, מאלכסנדר, מסאדיגורה, מנדבורנה, ממודז'יץ ומכנובקא-בעלזא וכן הגרמ"ש קליין והגרש"א שטרן שהעידו נענו ואמרו "מכירים ויודעים אנו את הנעשה בארגון ׳בוני עולם׳ אשר דרכם לא זזה מפסקיהם והדרכותיהם של גדו"י זצוק"ל ובהיותם מצילים אלפים מאחבנ"י ומסייעים בידם בוודאי שידינו סמוכות עליהם והמה שלוחינו ושלוחי דרחמנא".

הרב יעקב אייכלר מרבני ויועצי 'בוני עולם' סקר בפני מרנן ורבנן גדולי וצדיקי הדור את פעילות הארגון. "הארגון הוקם על ידי הרב שלמה בוכנר במסירות נפש ממש, וב"ה זכה להיות שליח בס"ד ל-8000 ילדים כ"י. מידי כחודש מקצה הארגון מאות אלפי שקלים על ענייני רפואה לזוגות. בנוסף לכך מביא הארגון מומחי רפואה גדולים מחו"ל.

מחלקה מיוחדת עוסקת לזוגות על רפואה. מביאים גם רופאים במיוחד מחו"ל. מחלקה מיוחדת עוסקת בנושאי גנטיקה, ולבוני עולם יש את הניסיון הרב ביותר אל מול כל המעבדות בכל העולם. בעניין מערך ההשגחות נעשית עבודה קפדנית מאד, ולעיתים מגיעות המשגיחות של בוני עולם לבתיהם כמה דקות לפני שבת או שעומדות על משמרתם גם בשתיים בלילה, וזה כמובן במקביל לעידוד והתמיכה בזוגות".

הגרמ"ש קליין העיד בפני מרנן ורבנן את השליחות שהטילו עליו מרן הגר"ש וואזנר זצוק"ל ושאר גדולי עולם זכותם יגן עלינו. עם ייסוד 'בוני עולם' בישראל. "מייד כשהגיע הרב שלמה בוכנר לרב וואזנר, הציב לו מורי ורבי את כל הדברים הנדרשים  ולפקח על כך" הרב קליין ציין כי "כל דבר שיש בו שאלה בהלכה באים ושואלים.

בוני עולם עושים חסד רק על פי התורה ומשקיעים בזה כוחות רבים. הייחוד של בוני עולם שמקפידים שהכול על פי הלכה וזה מלבד העניינים הכלכליים והמקצועיים שבו הם מעניקים סיוע". עוד הוסיף הגרמ"ש קליין כי "יש לארגון יועצים קבועים שהם מומחים גדולים להפנות למקום הנכון. בלי זה אברך יכול להסתובב שנים בלי לדעת מה לעשות, בלי ההכוונה המקצועית הזו, וב"ה שכל גדולי ישראל שותפים לדבר חשוב זה".

האדמו"ר מויז'ניץ בירך בחום רב את ראשי ומנהלי הארגון וציין כי "הכל נעשה לפי דרך התורה. לצערנו אלפי משפחות לא זוכים לדורות, אלא בזכות הפעילות של בוני עולם שעושים מאמצים ונותנים את הנשמה. כל כך הרבה בעיות יש, אבל בוני עולם מסייע סיוע גדול וזוכה ב"ה לסייעתא דשמיא רב".

דברי ברכה השמיע האדמו"ר מסאדיגורה, "אני יכול להעיד מתוך הכרות עם רבים מהעוסקים בעבודת הקודש עד כמה הם פועלים לסייע לבני ישראל, בניו של רבון כל העולמים. השי"ת ברוב רחמיו נתן לנו בדורנו פתח איך לסייע בפעולות על טהרת הקודש לכל הזקוקים לישועה, על כן חובה עלינו לתמוך בהם בתמיכה הגדולה ביותר".

דברי ברכה חמים נשא גם הגרש"א שטרן רב מערב ב"ב שאמר ברגש רב כי "מסתובבים מאות אברכים שטוב מותם מחייהם. הרי חז"ל אמרו כי מי שאין לו בנים חשוב כמת, ורואים כמה חושך יש, כשאין את קול הנער בוכה. בבוני עולם אנחנו מביאים אור לבתים יהודים וכשיש שאלות פונים אלינו כדי שהכל יהיה לפי כללי ההלכה המדוקדקים

בכינוס השתתפו מנהל 'בוני עולם' בישראל הרב אליקים לבנון ויועצי הארגון הרב מרדכי שווימר, הרב שמעון ברונר, הרב אליעזר גרינבוים, הרב יוסף מאיר ברנשטיין והרב יהודה אדלר.

בוני עולם כינוס היסטורי רפואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד