י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תיעוד מהקודש פנימה

שנה לפטירה הפתאומית: כך התקשה רבי שמואל בלימוד הרמב"ם

בחול המועד פסח האחרון לחייו נקלט בעדשת המצלמה מרן ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אויערבך רכון על ספר הרמב"ם ומתקשה בסוגיה שבה עיין זמן רב, ואף פוצח בניגון שמחה עתיק • לרגל מלאות שנה להסתלקותו הפתאומית, 'בחדרי חרדים' מגיש לראשונה את התיעוד המרטיט | צפו 

שנה לפטירה הפתאומית: כך התקשה רבי שמואל בלימוד הרמב"ם
הגר"ש אויערבך צילום: מתוך הוידאו

מחזה מרטיט שנחשף כעת לראשונה ב'בחדרי חרדים', פותח צהר קטן מהקודש פנימה - ממעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אויערבך זצוק"ל, לרגל מלאות שנה להסתלקותו הפתאומית.

בתיעוד הוידאו הבלעדי, נראה ראש הישיבה זצ"ל בביתו שבשכונת שערי חסד, באחד מימי חול המועד של חג הפסח האחרון לחייו. לפניו שולחן עם מאכלים ויינות עבור סעודת החג, אך ראש הישיבה זצ"ל ממשיך לשבת עם ספר משנה תורה לרמב"ם בידיו ומעלעל ועובר על פרקים שלמים של הרמב"ם.

אחד מתלמידיו שמסר ל'בחדרי חרדים' את התיעוד, מסביר: "כמי שקצת זכה להכיר את ראש הישיבה זצ"ל, בתיעוד הנדיר הזה רואים שהציקה לו שאלה שממש טרדה את מנוחתו. מלבד הניגון הרגיל שלו בעת שלמד, ניתן לשמוע כיצד הוא מזמזם שוב ושוב פרק וסעיף מסוים מאוד בספר המשנה תורה".

"תחילה הוא ניגן את המילים "פרק ז' הלכה ד'" שוב ושוב, ולאחר מכן "פרק ה' הלכה ד'", אחרי זה את המילים "ספר המפתח", ונראה שהוא מוטרד ממש".

לאחר מספר דקות ועיון רצוף של פרקים שלמים ברמב"ם, נראית הארת פנים מדהימה שעולה על פניו. עיניו אורו. ואז הוא קורא למקורבו הגאון רבי יוסף פטרוף, ואומר לו שהגיע הזמן לנטילת ידיים לסעודת החג.

דקה לאחר מכן, מסיים ראש הישיבה את העיון בספר הרמב"ם, ובשמחה מרוממת, ראש הישיבה מפזם ניגון עתיק של שמחה וקם מהשולחן לנטילת הידיים לסעודת החג.

 

הרב שמואל אויערבך רמב"ם תיעוד וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד