י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסולחה של העיתונאים

לא תאמינו את מי לייבל'ה פגש בלב ניו יורק

כוכב המדור הפופולארי חזר מהכפור הניו-יורקי עם מזוודות עמוסות בסיפורים לוהטים • הסולחות של העיתונאים, הצמוד בשערי רווחה, הבעקיטשע של חונה, הקטשופ של רפאל-מאיר, השמש ששפך שמן, הצלם שנפל, חתונת המוז'יניק ושפע רגעים נדירים שהונצחו בשבוע שחלף

לא תאמינו את מי לייבל'ה פגש בלב ניו יורק
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בשל חגיגות המצ'ניגים שפקדו את הריכוזים החרדים, לייבל'ה איבד ראש והוא איננו יודע כבר למי לתרום ולמי לסרב. הפתרון: לייבל'ה המריא לניו יורק למסע מפרך בן שבוע ימים, כשהפעם לייבל'ה מתעד במו ידיו ולא באמצעות שליחים ושרפים. התוצאות לפניכם.

מה נאמר ומה נדבר, לייבל'ה עוד לא ניגב את השפתיים מהסטייקים האגדיים שאין בארץ, וכבר חזר ארצה לתוך הקלחת. כל זה קורה אחרי עיכוב משמעותי בטיסה לארצנו הקטנטונת.

לפני שיגיע לניו יורק, לייבל'ה מדווח על פיוס נרחב שהתרחש בין העיתונאי חיים פרידלנדר מ'בקהילה', עם גיא הוכמן - שהשמיץ את המגזר על כך שכביכול קורעים דגלים, פרידלנדר אז כתב ב'קו עיתונות' חשף את התרמית הגדולה וגרם לרעש תקשורתי נרחב בכל כלי התקשורת בישראל השבוע הם נפגשו בשולי הפריימריז במפלגת העבודה.

ובשולי כינוס ש"ס, לשם הגיע נציגו של חכם שלום כהן - מאיר פנחס, הוא נצפה עושה סולחה עם 'קול ברמה' והתענג מהמיקרופון של התחנה הפועלת ללא לאות נגד התנועה הקדושה.

ואפרופו שלום: שמעון ליברטי, הכתב של עיתון 'הדרך' שחבק בת שנייה בשעה טובה ומוצלחת, נצפה לצד עורך 'יום ליום' החדש יוחאי דנינו.

 ומי שנצפה עם החרדי החדש בליכוד הוא קובי אלתר, הדובר החזק ועורך דין בפני עצמו, שנראה מחויך מתמיד עם זאבי פליישמן המנצח הגדול אשר קרע את וידר, שנשאר בתואר יו"ר המטה החרדי בליכוד.

האיש הצמוד של ח"כ אורי מקלב, דוד וורצמן, נצפה בשערי רווחה החדש בירושלים, בין משא ומתן לבגידה באלעד.

מוישה אבוטבול, הראיס לשעבר של בית שמש, החל בסבב הרצאות במלונות ברחבי הארץ, לצידם של מרצים נוספים. לייבל'ה ראה תמונות שלו בפרוספקטים של הנופשים ברחבי הציבור החרדי. הוא גם נצפה השבוע בשטיבלא'ך באשדוד מקבל טיפים מהמרצה מאיר שוורץ. אבוטבול נעמד דרוך והקשיב לכל מילה של שוורץ כיוצא מפי הגבורה.

העיתונאי אבי רבינא, שעסוק מעל הראש בהכנות לחתונתו שתיערך יומיים לאחר הבחירות, נצפה השבוע במעדניית אוליב בשמגר, יחד עם איש הפרסום והשילוט יהושע רודניק, בדיון מעמיק במסיבת היומולדת של אבי רפול. מתברר שלאחר שגייס למעלה ממיליון שקל, הפתיעו אותו החברים בחגיגת יומולדת.  

ומי שהגיע השבוע לראשונה להתברך בבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הוא העיתונאי המוכשר שניאור ובר, חסיד חב"ד בפני עצמו ועורך באתר שבו אתם קוראים כעת. שניאור היה נרגש מתמיד וזכה לברכה והצלחה. 

וכעת לסיור בניו יורק: בליל שישי לייבל'ה ראה את אנשי המוזיקה שהפתיעו במסעדת יין במנהטן את הבעל מנגן דובי מייזליש, בנש"ק בפני עצמו וגם חתן של רבי. החברים הפתיעו אותו לכבוד יום הולדתו. בין המשתתפים והרוקדים, ראה לייבל'ה את המשפיע הרה"צ רבי משה יענקל הורוויץ מבית שמש, החזן האגדי שלום למר, הבדחן העולמי אברהם מרדכי שוורץ זאבי פריד ועוד. כך זה נראה בווידאו.

בשדרה ה–13 ראה לייבל'ה את חיים גשטטנר עורך 'המודיע', שהגיע לשמחה משפחתית. לייבל'ה מציין כי למרות ההיעדרות מהארץ, גשטטנר המשיך לערוך את העיתון בשלט רחוק. ומה עם התארים לדרעי?

לייבל'ה הגיע במוצאי שבת להתפלל מעריב בבית המדרש של סערט ויז'ניץ, שם קיבל את פניו פלקט של 'משנכנס אדר מרבין בשמחה'. לייבל'ה התפלל מעריב והבדיל על הכוס תוך כדי הבדלה ראה אורח מהארץ את הרב יהודה מרמורשטיין מעלה.

בהמשך, ראה לייבל'ה את מרמורשטיין בחנות 'כתר', מודד בעקיטשע חדש לכבוד חג הפסח הקרב ובא. 

לייבל'ה הגיע גם לחנות המשחקים הגדולה בשדרה ה-13, וראה את איש ההשקפה ולוחם הטכנולוגיה רפאל מאיר, שהגיע לבדוק אמצעים נוספים. רגע לפני שהמריא, הגיע הלה לבחור תחפושות לילדים, כך שלפחות יחזור עם משהו ביד.

ולאחר שחזר לארץ, הגיע רפאל מאיר לקיוסק של שמילו בבני ברק, שם ביקש לחמניה עם קטשופ-חרדל-מיונז, זאת כנראה לאחר שלא שבע מספיק בניו יורק.

גולת הכותרת של לייבל'ה, היה ביקור בחנות הביגוד החסידי - G&G. לייבל'ה חובב קאפטנ'ס ובעקיטשעס מושבע, הגיע למקום ונעזר במוכר חיים הופמן, המשמש גם בכובעו הנוסף כאחד מגבאי הרבי מבורשטין. על הדרך ראה לייבל'ה את ראש מועצת עמנואל אליהו גפני שהגיע גם הוא לרכוש בגד יוקרתי לחג.

בהמשך הגיע אורח נוסף, איש החסד ר' חונה דייטש, שכמו שלייבל'ה טוען חייבים פעם בשנה להיות בניו יורק, הוא ראה אותו עם אחיו מוטי - האיש והאגדה לובש בעקיטשע חדש לפורים. לייבל'ה מחכה כבר להופעות של חונה עם הבעקיטשע החדש.

ואיך לא, לייבל'ה קלט לפתע במנהטן את איש ירושלים שרגא ניימן שצעד לו נינוח בשדרה החמישית וסירב לשתף פעולה ולהצטלם. אבל למזלנו הוא נתפס למחרת על חם מודד בעקיטשע ב G&G. לייבל'ה לא מצליח לעקוב אחרי היעדים והמדינות ששרגא מדלג משבוע לשבוע אבל מבטיח לטובת הגולשים להתאמץ יותר.

במוצאי שבת, הגיע לייבל'ה לסיור בקרית יואל מונרו, מעוזם של חסידי סאטמר. תחת  מעטה קור מקפיא עצמות, הגיע לייבל'ה עד לארון הקודש בהיכל בית המדרש הגדול של חסידי המהר"א מסאטמר, שם פגש את שמש בית המדרש המשמש גם כצלם בכובעו השני, תחת השם SOS, שנראה שופך את השמן.

לאחר מכן, הגיע לייבל'ה להיכל התורה, בכדי לעיין בספר 'ויואל משה' המפורסם, אך מה רבה הייתה אכזבתו לגלות שהספר בל יימצא, ומשלא מצא, החליט ללמוד בספר 'דברי יואל'. תוך כדי לימודו המעמיק ועיסוקו בשלוש השבועות, ראה לייבל'ה את העסקן יואלי וייס סוגר את הפרטים האחרונים של חתונת ספינקא מונסי.

ואחרי הביקור במונרו הגיע לייבל'ה לבורו פארק תחילה הגיע לסיור במשרדי המערכת הגדולה 'די וואך' ו'אידישע טעגליכע נייעס', לייבל'ה ראה את גדול הצלמים בארה"ב יוסי גולדברגר מכין את הגרפיקה האחרונה לשלט הענק ביותר שהוצב בחתונת תולדות צבי ספינקא שנערכה בהארמרי בויליאמסבורג.

בהמשך ראה לייבל'ה את הצלם שלומי קרויס המכונה "ארי ק." שאף נפל וכמעט שבר את רגלו לאחר ביקור הרבי מגור אצל הרבי ממונקאטש, ארי נצפה מקבל שיחה מורו ורבו האדמו"ר מקוסוב ויז'ניץ שעורר אותו על כמה דברים הצריכים חיזוק. קרויס הבטיח להירתם לקמפיין המצ'ניג של החסידות.

לאחר מכן הגיע לייבל'ה לאירוסין של נכדת הרב ראובן חיים וינברגר מגדולי עסקני בעלזא בני יורק ושמש בן הרבי ונכדיו שמגיעים לתפוח הגדול, האירוסין לבת חתנו פריד מהציינ'ג' המפורסם בלייקווד ראה לייבל'ה את הרבי מלייפניק שהגיע לאחל מזל טוב גם לדובר החסידות בארץ יהושע וינברגר שהגיע אף הוא לביקור, הרבי מלייפניק נשמע אומר שהמצב של השנור קשה מתמיד ואנשים הפסיקו לתת דולרים.

ובשטיבל הבעזלאי בבורו פארק ראה לייבל'ה את העסקן הנודע מהארץ אהרל'ה פריד עוד בפינה כדרכו בצנעה, לייבל'ה שסיים שחרית לכד אותו בעדשה.

העסקן ר' ברוך שטיינמץ מויז'ניץ-ויליאמסבורג, נצפה דווקא בחזרה מישראל, במטוס של הרבי מתולדות אברהם יצחק, שעשה את דרכו לניו יורק הרחוקה. ברוך התכופף קמעא וקיבל את ברכתו החמה של הרבי באמצע הטיסה, ללא כל הפרעה של הרבנית שרה חנה. 

וב'באסעס' מה שנקרא האוטבוס מהדרין מוילי לבארא, נצפה לא אחר מבני נפחא, דובר חסידות נדבורנה, משלם לנהג האוטובוס מהכסף שאגר במצ'ניג של החסידות. מתברר כי הקמפיין נחל הצלחה גדולה של כמעט עשרים אלף שקל לטובת המוסדות של הרבי הצדיק מנדבורנה. זכותו יגן עלינו.

ואפרופו המצ'ינג של נדבורנה שם גרפו למעלה מ - 11 מיליון שקלים חדשים בהפתעה קיבל לייבל'ה מלונדון תיעוד של איש העסקים דובי רוט שפינה מזמנו העמוס לאור קריאת קודשו של האדמו"ר מנדבורנה ויצא בשליחותו למסע גיוס כספים לקמפיין, דובי הביא עמו מעל מאה אלף פאונד.

ועדיין בניו יורק: גדול הבדחנים ובעלי הרגש, המלחין פינקי ובר, חיתן באולמי קונטיננטל בויליאמסבורג את המוז'יניק. לשמחה הגיעו כל הזמרים, וגם פינקי עצמו, ששר את 'רחם' אותו הלחין. התרגשנו. 

ובשדה התעופה במוסקבה, בדרך לישראל, ראה לייבל'ה את החסיד הוותיק ר' ישכר דוב רוזנברג, מבית החולים לניאדו בנתניה, חוזר מביקור של כיבוד אב ואם בארה"ב ועל הדרך הביא את הקאפטן לבנו יוסי רוזנברג שיחתן את בנו עם בתו של איש העסקים שלום ארנפלד מאולינהום. שמחת החתונה תיערך ביום שלישי הקרוב באולמי היכלי הפאר בב"ב.

ומניו יורק לקנדה במינוס 40 בשלג כבד נצפה המשב"ק לבית בעלזא הרב שמעון וולף קליין שהגיע לגיוס כספים לטובת מוסדות בעלזא.

ובעקבות הביקור בניו יורק, לייבל'ה פספס את החתונה לבתו של הרב דוד מרגלי, יו"ר הוועד העולמי של מאקאווא, שנערכה כמסורת האדמו"רים באולמי 'היכלי הפאר' בבני ברק. לשמחה הגיעו כל המי ומי, ועל כך לייבל'ה יביא גלריה נפרדת.

בחתונה נראה מרגלי מוזג שליבוביץ שהביא איתו מהנסיעה האחרונה להונגריה, לשגריר הונגריה החדש שהגיע לראשונה בחייו להשתתף בחתונה אורתודוקסית.

החתן של מרגלי הוא "הש"ס בוחער" הנודע מישיבת טשעבין, הרב מנחם בידרמן מלעלוב. ובכך החתונה לא הסתיימה בחוגגים, וגם נערך מעמד סיום הש"ס לכבוד השמחה במעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, כאות הוקרה לאיש אמונם של גדולי ישראל הרב דוד מרגלי, שמזג יין לשר התורה.

ומקהלת 'נרננה' סגרה את השבוע שעבר בשבת שבע ברכות שנערכה בעיירת מעזבוז'. הם נצפו במלווה מלכה מיוחדת לצד תזמורת אוקראינית יוצאת מן הכלל.

ואפרופו זמרים: שלומי ורצברגר, התגלית של הזמרים החסידים, פדה את בנו בחמישה סלעים על ידי הכהן הפודה - הרבי מפינסק קרלין. השמחה נערכה בשטעטע'לע של מוישל'ה בירושלים בליווי מקהלת מלכות, בה ניתן למנות את מוישי מנדלסון, פיני פולק, איציק אייזנשטאט, שרוליק קלצקין, ברוך הומינר, יואלי קליין, אברמי קלצקין, ארי קאהן, עקיבל'ע גרומן ועוד ועוד. כך זה נראה בוידאו.

צילום: שלומי טריכטר

בהכנסת ספר תורה לבית מדרשו של האדמו''ר ממז'יבוז, ראה לייבל'ה את אפי שטרן, מנהל המוקד העירוני באלעד, שפועל לילות כימים למען תושבי העיר, רוקד עם ספר התורה בדביקות ובהתלהבות.

המפיק והאמרגן המוזיקלי משה ביכלר הציג השבוע מיתוג חדש. לייבל'ה מאחל לו בהצלחה גדולה.

הבעלים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים,‏ איש העסקים משה חוגג, הגיע השבוע התייעצות וקבלת ברכה אצל הגר"ח קנייבסקי.

אותו חוגג הגיע גם לדינר של ארגון 'בית יוסף חיים'. איש השיווק החרדי יהודה אברמסקי, שהפיק את האירוע, סיפר ללייבלה כי חוגג אמר שהוא מתחזק והתחיל ללכת עם ציציות ומקפיד על שמירת שבת.

שבת מיוחדת ע"י 'רחשי לב' התקיימה בשבת האחרונה בנתניה - שבעים ילדי חינוך מיוחד שהו עם צוות מתנדבים מסור. בצאת השבת באו לשמח ישי לפידות ונמואל הרוש. שאפו לכל העוסקים במלאכה ובפרט ליו"ר שימי גשייד הבולדוזר.

ואי אפשר בלי המפץ בעולם הרפואה: הרב שמעון רגובי, מבכירי היועצים הרפואיים בישראל, שהתמזג עם היועץ הרפואי יו"ר 'למענכם''הרב יוסי ערבליך ויחדיו ינהלו מחלקה למידענות רפואית ב"למענכם". המו"מ עם הרב רגובי נמשך על פני תקופה ונחתם לאחר שזכה לברכתם של גדולי ישראל. 

ואפרופו בריאות. משבר הרפואה לא רק בארץ: מנכ"ל ארגון 'הכל מהלב', איש החסד הרב מאיר בלוך שטס השבוע לכנס רופאים בקליפורניה וביקור חולים אצל חולה ישראלי, נקע את רגלו לאחר שמעד במדרגות בית החולים המקומי, הוא טופל בידי רופאי ביה"ח ושב להמשך מנוחה בארץ. רק בריאות!

ברכת מזל טוב לשרגי סנדרוביץ, מעסקניה הצעירים חסידות ויז'ניץ בעיר אשדוד, לרגל הולדת התאומים, הבן והבת. הקידושא רבא והשלום זכר, יתקיימו בשבת הקרובה בבית המדרש ישועות משה ויז'ניץ בעיר אשדוד.

ברכת מזל טוב לישראל גליס - איש ירושלים לרגל נישואי נכדו, בן לחתנו הרב בנימין פרץ.

ברכת מזל טוב לרשם המפורסם אורי זלזניק, לרגל אירוסי בנו מרדכי בשעה טובה. לייבל'ה לא בדק איפה הוא לומד, כי לייבל'ה לא יודע איזה ישיבה זלזניק רשם הפעם.

ואפרופו רשמים, ברכת מזל טוב לרב יצחק לוי לונטל מגדולי הרשמים, לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

לייבל'ה רכילות חרדית בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד