י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מאבק נגד חילון שרי ישראל ומקור ברוך

מלחמה בבירה: רוצים להרוס את ביהכנ"ס המיתולוגי בשיכון הרבנים

בשרי ישראל, במקור ברוך ובשיכון הרבנים יוצאים למאבק כנגד הקמת מגדלים רבי קומות מה שיביא לחילון השכונות בכניסה לעיר ירושלים • אמש - במעמד אדמו"רים ורבנים - החל המאבק על כוונת הריסת בית הכנסת המיתולוגי בשיכון הרבנים • "מדובר בתכנית זדונית; לא היה כדבר הזה"

מלחמה בבירה: רוצים להרוס את ביהכנ"ס המיתולוגי בשיכון הרבנים
עצרת תפילה וזעקה בשרי ישראל צילום: שלומי כהן

אמש (מוצאי שבת) התכנסו בשכונות שכון הרבנים, שרי ישראל, ומקור ברוך בירושלים לעצרת תפילה וזעקה ראשונה, כנגד הכוונה להרוס את בית הכנסת המיתולוגי של שיכון הרבנים וכן לבנות מגדלי ענק בשכונות החרדיות בכניסה לעיר הקודש והמקדש. 

העצרת שאורגנה באופן ספונטני התקיימה בהיכל התורה של קהילת "חיי נפש" בשכונת שרי ישראל בראשותו של הרב הגאון רבי יוסף בנימין ווייס, ובשבועות הקרובים יתקיימו מספר עצרות נוספות בשכונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בתכנית קיימת על ידי יזמים מחו"ל של הריסת בית הכנסת המרכזי המיתולוגי של שיכון הרבנים שהוקם בשנת תש"ט והוא מהמפורסמים בירושלים.

לצד כל זאת קיימים תכניות של יזמים המתעתדים לבנות במקום מגדלי ענק בהם מלונות ומרכזי בילוי ברחוב שרי ישראל, כאשר חלק מהתכניות הללו עולות כבר השבוע לדיונים בוועדות בעירייה -מה שיביא לחילון שכונות שרי ישראל ומקור ברוך.  

בעצרת שנערכה אמש נשאו דברים, הגאון הצדיק רבי בנימין אדלר המרא דאתרא שיכון הרבנים, שחיזק את ידי כל העסקנים ונציגי הציבור והתושבים שפועלים לרווחת תושבי השכונה וכן התריע מפני אדישות והסכנה מהריסת בת כנסת וחילון השכונה.

בנוסף נשא דברים האדמו"ר מקוברין והגאון הצדיק רבי אליעזר גוטפרב נשא פרקי תהילים להצלחת המערכה את החלטות העצרת הביא הגאון רבי יהושע אדלר הרב הצעיר של שיכון הרבנים לפעול בכל הכח לסכל את מכירת בית הכנסת ומניעת בניית מגדלים רבי קומות על המקום. 

אחד המארגנים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר כי "מדובר בתכנית זדונית של הריסת בית כנסת, אני לא חושב שהיה דבר כזה, הדברים נשמעו בבירור על ידי רבי בנימין אדלר שהיה מקורב לכל גדולי ישראל שהביע את כאבו על הדבר הזה בשכונה הוותיקה של ירושלים, לצד המצב של כל תושבי השכונות מקור ברוך ושרי ישראל שמצב חילון השכונה עומד על כף המאזניים". 

'בחדרי חרדים' עם תמונות מהעצרת שנערכה אמש בשכונת שרי ישראל 

 

שיכון הרבנים הריסת בית כנסת שרי ישראל שכונת מקור ברוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד