ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
סוער ברשת החברתית

מנהיג איראן הסית לרצח - טוויטר מחקה

מנהיג איראן האייתולה עלי חמינאי צוטט בטוויטר כשהוא קורא לרצח סופר מוכר בשם סלמאן רושדי • בהנהלת טוויטר ראו בציוץ הסתה מסוכנת והסירו אותו מידית; עם זאת - בהנהלה בחרו שלא למחוק את החשבון לגמרי

מנהיג איראן הסית לרצח - טוויטר מחקה
האייתולה עלי חמינאי צילום: מתוך הטוויטר שלו

סוער ברשת החברתית: מנהיג איראן האייתולה עלי חמינאי צוטט בטוויטר כשהוא קורא לרצח סופר מוכר בשם סלמאן רושדי. הדברים שנאמרו בשמו של האייתולה, נכתבו תחת השם "עדכונים שוטפים וחדשות על האייתוללה סייד עלי חמינאי".

לפי הפרסום בישראל היום, הציוץ שהופיע בחשבון האיראני שלו מאות אלפי עוקבים הביא את "פסק הדין" משנת 1989 נגד רושדי, שקבע המנהיג הקודם של איראן חומייני, לפיו "הסופר בר מוות בשל ספרו "פסוקי השטן".

עוד נכתב בציוץ כי "פסק הדין של האימאם חומייני לגבי סלמאן רושדי מבוסס על פסוקים אלוהיים, ולכן, בדיוק כמו הפסוקים הנשגבים, הוא פסק דין מוצק ובלתי הפיך".

מדובר טוויטר נמסר בתגובה כי: "זה נגד החוקים שלנו לפרסם איומים ספציפיים של אלימות או לרצות את הפגיעה פיזית חמורה, מוות, או מחלה של אדם או קבוצה של אנשים".

החברה החליטה להסתיר את הציוץ ולהעבירו למצב קריאה בלבד, כדי למנוע תגובות נוספות, עד שהפוסט נמחק. אך למרות שהפרו את הכללים, החברה החליטה שלא להשעות את החשבון, כי "האכיפה הייתה ברמת הציוצים".

טוויטר איראן האיתוללה עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד